Goedenavond,
Ik heb een Vivaro 2.5CDTI van 2004.
Deze gebruik ik particulier en word nooit extreem belast, het zij zware vracht of een aanhangwagen.
Heb bij 110.000KM samen met een ervaren monteur de distributieriem, spanrol en geleiderrol vervangen, nu bij 188.000KM is deze gebroken.
Na de distributie te hebben gedemonteerd, is het enigste wat we hebben kunnen constateren, dat de riem is gebroken, dit zonder enige oorzaak te hebben kunnen ontdekken.
Toen de vraag: wat voor motorschade kan ik verwachten??
Na het demonteren van de kleppendeksel constateer ik tot mijn grote schrik, dat de beide tuimelaarsassen krom zijn en dat 5 van de 10 M6 bevestigingsboutjes tot de cilinderkop uit zijn getrokken..
Wat kan ik van mij cilinderkop verwachten deze zit nu nog gemonteerd ( had er eerst even genoeg van )
Heeft iemand hier ervaring mee??
Alvast hartelijk dank.
Arjan
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
nokkenassen eraf
dis riem is er al af
dan compressie meten
denk dat je een paar kromme kleppen hebt
als dat zo is niet klooien
je kan er helicoils indraaien maar de klepgeleiders krijgen ook een klap
ruil/sloop kop erop
en de zuigers goed controleren
heb er al en paar gehad die later olie gebruikten
Hoi Jerry
Bedankt voor je snelle reactie.
Is dit probleem te verklaren, dat de riem onder deze omstandigen ( nog niet aan vervenging toe ) zomaar breekt.
Je schreef, dat je een paar had gehad die olie gingen verbruiken, was het probleem hiervan, dat je de kop niet had vervangen en dus ging
langs de klepgeleiders.
Tips voor een nieuwe, of revisiekop??? en aan wat voor kosten moet ik denken.
Arjan
14 jaar
door een gedeukte zuiger
en heb je de span en looprollen meevervangen
een riem breekt niet zomaar
er is iets wat een versnelde slijtage geeft of er is iets vast gelopen
Ja, het is een groot vraagteken, heb niets kunnen ontdekken en bij 110000KM zijn de spanrol, geleiderrol en de riem vervangen
dit was een complete set van GATES.
Wat denk je, is er een mogelijkheid dat de kleppen nog heel zijn??? Of is het bij voorbaat beter de kop te vervangen.
14 jaar
mmmm, weer Gates. Hoor vaker dat Gates riemen dat knappen ....
Wordt de Waterpomp ook aangedreven bij deze auto door de D-riem? Zo ja, loopt deze nog wel soepel?
[quote=fordmonteurtje]mmmm, weer Gates. Hoor vaker dat Gates riemen dat knappen[/quote]
Vaak een gevolg van een verkeerde / niet juiste montage.
Een riem knapt niet zomaar daar gaat iets aan vooraf.
Gr. paul
pual onderstreept wat ik ook schreef
een riem knapt niet zomaar
en ik heb nog nooit een gates gehad die knapte zomaar ergens tuusentijds
Hier ook nog nooit een geknapte gates riem gehad...
jawel door foute montage..
Willem
en zeker metr de sets krijg je alles erbij
rollen
spanrol
bevestigings bouten als deze maar 1 malig zijn
ringen
echt nooit gehad
1 keer met vervangen van een dynamo
hadden ze met een ijzer door de kap een stuk naarbinnen gedrukt
toen schoot dat ertussen
maar ook weer invloed van buiten af
controleer ook de brandstof pomp maar goed
ook al gehad dat de pomp een zwaarpunt had
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vivaro of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar