Heeft koud een probleem met optrekken. Onderin geen of weinig vermogen./ Bij warme motor is het veel beter. Geen foutkodes en de turboregelventiel hebben we vervangen omdat die traag reageerde. Heeft iemand een idee?
Zitten hier net als bij de Vectra C wervelkleppen in de inlaat, want dat zou een oorzaak kunnen zijn dachten wij, maar dat weten we dus niet zeker.
LMM geeft trouwens, net als de turbodruk, een goed signaal op het moment dat hij goed oppakt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
hoi k heb zo iets bij een trafic gehad en ook lang naar gezocht maar de lmm toch vervangen en probleem helemaal over
Alleen de 19DTH heeft wervelkleppen (150 PK 16V), de 19DT niet (120PK 8V). Check de motorcode
Arjan
15 jaar
stop de egr eens af, om te proberen?
We hebben er een software update gdaan (was nl. een update mbt het niet of heel traag reageren op gas met koude motor) en dat heeft niet geholpen. Ook het koppelingschakelaartje doorgemeten en die was ook goed. Als je de koppeling intrapt schijnt het gas ook wat trager te reageren?? Nog gemeten of er een verstuiver lek was, ook niet het geval. Dus gaan we maandag toch maar eens de lmm vervangen.
Kreeg gisteren nog een tip om te zien of het daar in kan zitten Deze tip hield in dat je in de meetwaardeblokken kunt controleren of het signaal van de luchtmassameter exact reageert op het TPS (stand gasklephuis)signaal. Als ie iets trager reageert is dit een teken dat de luchtmassameter niet goed is, al lijkt hij in eerste instantie wel goed als je het signaal meet. Egr-klep reageert goed en is ook niet echt vervuild, dus lijkt me niet marcel. Maandag hoop ik meer te weten.
En laat het maandag wel weten dan.
Heb indentiek probleem gehad met een Renault Traffic. Lmm gaf echter geen gewenst resultaat. Wagen had 140.000 km. Klant leert er nu mee leven....
Spoel hem eens met Abcon rechtstreeks na de intercooler in de inlaat.
Schaad het niet, dan baat het niet.
Zijn er storingen (denk van niet)
'k Ben benieuwd !
Suc6 Siem
Siem kijk eens of de turboregelventiel wel voldoende vacuum krijgt van de vacuumpomp.de vacuumaansluiting op de vacuumpomp wil nog wel eens gedeeltelijk dicht gaan zitten waardoor de turbodrukregelventiel niet genoeg vacuum heeft om de wastegate dicht te zetten.(volle vacuum op de wastegate betekent wastegate dicht!)Verder de aansluiting op het inlaatspruitstuk van de turbodruksensor controleren of deze wel open is.(kun je op de tech 2 ook zien, bij gasgeven moet je dan op de tech even een druk zien van 150 160 kpa)als dat allemaal in orde is dan een andere lmmeter proberen.we horen het wel.
[quote=the4men]hoi k heb zo iets bij een trafic gehad en ook lang naar gezocht maar de lmm toch vervangen en probleem helemaal over[/quote]
Heel goed Herman.
Wij hebben vanmorgen de vacuumleidingen en aansluitingen op de inlaatspruitstuk en vacuumpomp nog gechecked, maar waren goed open. Nieuwe luchtmassameter gemonteerd en probleem opgelost!!
Bedankt voor alle reakties.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vivaro of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar