hoe kom ik erachter of die luchtmassa kapot is moeten er lampjes gan branden of eindig ik bij de dealer want ik word echt gek van die auto heb spijt dat ik hem gekocht heb dat ding heeft me al in meerdere vervelende situaties gebracht met dat slome optrekken en als ik naar de dealer ga zeggen ze is normaal hoor had je maar een 2.0 liter moeten nemen (merel zuidoost he) ik heb geen idee of die auto zo sloom hoort op te trekken en bij schakelen naar zijn twee valt ie ook weer in en dip iemand hier ervaringen met dezelfde auto of het probleem
mvg barry
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Onder de 2000tr/min valt het inderdaad tegen. Straks in de Ardennen was het goed te merken als ie bergop moest.
Al eens chiptuning overwogen?
Kijk eens of alle filters schoon zijn , met name het luchtfilter.
Ook een diesel heeft lucht nodig.
Hans.
Hi Barry,
Ik heb eveneens een 1.7 DTI 2000 (Astra) en ervaar exact dezelfde problemen met deze bak. Onder de 2000 RPM is het een waar drama!!
Ook ik kom dagelijks in levensgevaarlijke situaties, door dit trage accelereren. (Een fiets is in staat om je in te halen), vooral bij het afslaan naar een andere straat (in z'n 1 of 2).
Snel ergens wegwezen zit er absoluut niet in. Ook gevaarlijke situaties snel ontwijken kan je wel vergeten.
Ook ik ben verscheidene keren langs de dealer geweest en inderdaad hoorde ik ook daar, dat het normaal is voor dit type motor.
Ik betwijfel het toch nog steeds hoor, want hoe kan Opel nou een motor bouwen, die zooo vreselijk traag is, dat het een gevaar op de weg wordt!
Een kennis van mij heeft overigens ook een 1.7 DTI, maar deze zegt geen problemen te ondervinden.
Enfin, als de LMM stuk is, zou het motormanagement lampje op je dashboard moeten branden, maar ik vrees dat het hem hier niet in zit. Bij mij is deze reeds vervangen en je raadt het al.....Zonder enig resultaat!
Ik ben ook al een tijdje radeloos (naar de dealer blijven gaan is ook zo'n dure hobby, zeker als niets schijnt te helpen)
Ik zit er sterk aan te denken om die bak op te ruimen.
Gr,
Al-Coda
20 jaar
ik hoor en zie het al het is dus een hopeloos geval want aan de filters enzo ligt het niet is allemaal vervangen.ik vind het ook zeer vreemd dat ze een auto maken die zo lui is dat je inderdaad door een fiets ingehaald word.maar goed naar de dealer is dan ook geen optie dan zal ik maar gaan kijken wat chiptuning kan betekenen zoniet dan gaat hij bij mij ook de deur uit
gr
barry
20 jaar
Ik zou toch aan Opeltje vragen of het wel verstandig is om de wagen te chiptunen. Volgens mij zijn er dan veel onderdelen die snel slijten. Anders zou de fabrikant standaard afleveren met een hoger vermogen.
Groeten Woesch
20 jaar
ik zou eens langs de dealer rijden die kan je motorstuurapp. updaten zijn goede resultaten mee gehaald
20 jaar
zo aan het verhaal van AL-CODA te zien heeft die al vaak genoeg bij de dealer gestaan en die is er ook niks mee opgeschoten.en als er een update is waarom zetten ze dat er niet in want ze hebben pas me dynamo gedaan,maar goed ik ga toch voor chiptuning en het kan geen kwaad want zefs de opeldealer daar kan je het laten doen
gr barry
20 jaar
Het is inderdaad normaal voor dit blok (er zat er ook een in mijn vorige astra). De 2.0dti die ik nu rij doet het inderdaad een stuk beter 230nm va 1650rpm.
Echter vergeet nooit dat een bestuurder een situatie onveilig maakt. De auto doet uit zichzelf niets. Houdt gewoon rekening met deze eigenschap !
20 jaar
Hoi Tom,
In het verkeer kom je geregeld situaties tegen, waarbij je snel moet handelen. met deze auto is dit onmogelijk (althans het handelen wel, maar de reactie van de auto houdt dit tegen). Inderdaad moet de bestuurder van de auto rekening houden met de mogelijkheden en handicaps van de auto zelf, maar toch kan deze enorme traagheid voor zeer gevaarlijke situaties leiden.
Bijv.: Ik moet elke dag van de snelweg uitvoegen en vervolgens op een provinciale weg draaien. Deze provinciale weg is gigantisch druk aan beide kanten van de weg en je moet gewoon snel zijn, wil je tussen de stoet in kunnen/mogen voegen. Anders is het best mogelijk, dat je een minuut of 5 staat te wachten totdat er een keer een aardige ruimte tussen twee andere auto's is. Met deze Astra gebeurt dit dus geregeld. Puur omdat de auto te traag is om soepel op de weg te draaien. Een "normale" acceleratie betekent dus in dit geval een veel veiligere manier om tussen te voegen en de weg op te draaien.
Nogmaals, ik snap echt niet, dat dit normaal kan zijn en dat opel zo'n trage motor heeft kunnen ontwikkelen.
20 jaar
Ik heb toen der tijd in mijn astra (2000) nieuwe software gekregen, en kan mij niet heugen dat het zo erg was als jullie omschrijven.
Ik heb ook gerust wel eens het idee gehad om in mijn achteruitkijk spiegel te turen om te zien of de turbo niet op straat gevallen was, maar dat was echt incidenteel, en dat los je zo op door even te ontkoppelen een dot gas te geven en gaan met die banaan.
Een snelle auto zal het echt niet worden en er zijn veel meer mensen met nog veel langzamere auto's die zich ook dagenlijks in het verkeer begeven.
Maar ik zou zeer zeker informeren of er geen recentere software is voor dit blok aangezien ik die begin 2001 ongevraagd gekeregen heb.
20 jaar
ik zal toch is gaan vragenbij de dealer of er inderdaad nieuwe software is zoniet dan laat ik hem er toch een chip inzetten want er word gezegd dat het een wereld van verschil is als je dat laat doen en dat ie dan wel vlot optrekt dus als dat wel werkt dan laat ik het wel weten
mvg barry
20 jaar
ik zou hem vergelijken met een andere 17dit,en anders zou ik de verstuivers proberen.
dissen
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Overig of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar