Mijn Kadett GSI loopt erg slecht stationair. Als die goed warm is wisselt het toerental erg (tussen de 850 en 1000) maar dat schijnt normaal te zijn bij een gsi. De koude start doet die ook goed, maar als de motor warm begint te worden loopt ie voor geen meter. Hij valt dan vaak uit als die stationair moet lopen.
Ik heb de stappenmotor eraf gehad en vervangen door een goede. Ik heb een nieuwe Lambdasonde erin gezet. Bougies en luchtfilter zijn vervangen. Wat kan de oorzaak zijn? ik dacht dat het probleem door de stappenmotor opgelost zou zijn.
Ik denk aan twee dingen:
- Of de choke is niet helemaal goed, maar ik weet niet hoe ik dat moet controleren..
- of de temperatuursensor is niet meer goed. komt dit wel vaker voor bij kadettjes? welke sensor stuurt de computer aan? dat is volgens mij wel een andere dan de sensor die bijv. de ventilator aanstuurt..
Hopelijk is er iemand met een soortgelijk ervaring. alvast bedankt voor reacties
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Volgens mij heeft een GSI geen choke.Hij heeft een injectie motor dus geen choke.Die valt dus al af.Misschien een knik in de benzineleiding?
vervang de koelwatertemperatuursensor eens
19 jaar
Gasklephuis reinigen, + Lfr reinigen.
Willem
Ik zal ermee aan de slag gaan. Kun je me misschien laten weten welke sensor die koelwatertemp. sensor is? is dat degene vlakbij de thermostaat?
Deze zit toch niet op de radiator gemonteerd toch?
19 jaar
deze zit idd naast de thermostaat...
al sta je voor de auto.. linksvoor op het blok
19 jaar
He Tom, lees mijn verhaal eens over de Kadett van mijn vrouw.
(vervuilde motor).
Herken dezelfde problemen, alleen is die van jouw een GSI.
Altijd het proberen waard.Dacht ook aan 1 van de oorzaken, nl.de stappenteller.
groet, Dennis
19 jaar
vervang je brandstoffilter maar de c20xe blokken zijn nogal gevoelig voor vuildeeltjes. Heb al eem aantal van deze mortoren gehad die ieder half jaar het filter moesten vervangen
19 jaar
Het zou ook aan je LMM (luchtmassameter) kunnen liggen.
als deze (half) kapot is en de motor wordt warm gaat hij warme lucht meten (minder zuurstof) er daar weet hij dan geen 'waardes' van te maken dus geen goede waardes naar de boordcomputer. dus weet hij niet hoe hij de motor moet 'afstellen' dus gaat hij in een soort nood-loop draaien.
(slecht stationair, uitvallen als de motor warm is)
19 jaar
je luchtmassameter meet geen warme of koudelucht. de luchtmassa meter meet zoals het woord het al zegt de luchtmassa hiermee regelt de ecu dan de benzine inspuiting.Deze gaan trouwens ook nooit stuk dus hoef je niet te vervangen. misschien bedoeld davarious de labdasensor. deze meet het zuurstofgehlate van de uitlaatgassen en hiermee wordt de afstelling op zijn beurt dan ook weer mee geregeld.
19 jaar
Ik denk dat een Kadett van 1989 nog een luchthoeveelheidsmeter heeft (zo een met flap aan de binnenkant) en deze heeft inderdaad een ingebouwde luchttemperatuursensor. Ik weet niet of die apart te verkrijgen zijn. Maar op de sloop kun je vast wel zo'n meter vinden (moet wel hetzelfde Bosch nummer hebben).
ik ben het niet met jou eens Maurice...
ik heb mijn luchtmassameter al 2keer moeten vervangen (astra gsi c20xe uit 1991) en heb gewoon me orginele filterbak.
maar idd ik zat de luchtmassameter en lambdasonde beetje door elkaar te halen.
LMM meet luchtmassa (hoeveelheid lucht dat binnenkomt)
Lambda meet het zuurstof gehalte
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Kadett of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar