Opel Astra: handrem lampje Brand in de bocht

Bouwjaar: 2008, Motorcode: 1.6

Sinds kort Brand het handrem lampje
als we een bocht naar rechts maken
en als we remmen
ook maakt die bij de achter wiel links lawaai
nu ben ik bij de dealer geweest
die zij me dat de rem cilinder lek is
maar de rem druk blijft goed de rem vloeistof ook
ook na het verwijderen van de achter wielen
en het los halen van de rem achter
was alles droog
iemand een idee wat het kan wezen
en hoe het is op te lossen

[url=http://postimg.org/image/vov766ddz/][img]http://s7.postimg.org/vov766ddz/20141123...[/img][/url]

royrusschen

Geplaatst door royrusschen (0) , lid sinds 9 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Astra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

16 Reacties

Ralf_Jensen (0) PRO, 9 jaar geleden

Een lekke remcilinder zie je als je de remtrommel(s) verwijdert. Je zult ook remvloeistof verliezen.
Die remvloeistof komt uiteindelijk terecht op je remvoering, wat onherroepelijk leidt tot verminderde remkracht.
Dus voor ieders veiligheid, laat dit verhelpen.!

royrusschen (0), 9 jaar geleden

Bedankt voor u reacie
maar dit is niet aan de orde
ik heb de rem trommels er af gehaald en die zijn droog
de rem cilinder is niet lek
en de rem olie is nog steets op pijl
dit is zeker niet het probleem
maar vraag me wel af wat het dan wel kan zijn

Ralf_Jensen (0) PRO, 9 jaar geleden

Heb je de stofhoezen opzij gedrukt, om dit te beoordelen ?
Het handremlampje brandt als het niveau remvloeistof te laag is. En mogelijk als het verklikkerlampje van de handrem zelf contact maakt.

royrusschen (0), 9 jaar geleden

Nee dat nog niet
kan ik vandaag wel eens bekijken

als dit het wel is
is het wijs om dan bijde kanten te vervangen

Ralf_Jensen (0) PRO, 9 jaar geleden

Lekke remcilinder(s) vernieuwen. Als er één lek is, kun je overwegen om ook de andere zijde te vervangen. Ze zijn tenslotte even oud. Dus de kans dat die andere binnen afzienbare ook lekt raakt is groot.
Slechte of natte Remvoering wel zeker beide kanten vervangen (zitten trouwens compleet in de set).

Punt (35) PRO, 9 jaar geleden

Als de voorremblokken aan vervanging toe zijn , is daar zoveel remolie naar toe gestroomd dat het peil daarvan een signaal af geeft.
Lekkage kan ,maar volgens mij is hiervan geen sprake.

Groet.

royrusschen (0), 9 jaar geleden

Oke
maar wat raar is dat de rem olie nog Nooit door ons is vervangen of bij gevult we hebben de auto nu 1 jaar
en de rem vloeistof is nog steets op pijl heb vorige maand zelfs een streep bij getekent Hoe vol die is en nu is die nog zo vol
ga zo beginnen om de velgen er af te halen
maar het probleem is achter
want heb het getest op de roller bank
hij maakt achter lawaai
maar meer het geluid van dat er rommel in zit
kreeg met ook via een vriend het verzoek er met een lucht pistool in te blaasen er zal rommel in kunnen zitten

Punt (35) PRO, 9 jaar geleden

Dat krassende geluid komt vaak van de ankerplaat -rand tegen het roest van de trommel.

Kijk of het hier van toepassing is . Even die rand in de trommel opschonen met een dikke schroevendraaier.

Groet.

royrusschen (0), 9 jaar geleden

Oke
de velg is er af de schoen is los
kun je die stale ronde schijf er zo af trekken
of is die van binnen vast gemaakt en beschadig ik dan meer

Punt (35) PRO, 9 jaar geleden

De schijf waar de trommel op zit haal je er alleen af als de lagers of keerring vervangen moet worden!

Aan de rand van de trommel zit een groef . Deze kan zo veel roest bevatten door zout op de weg dat dit de remankerplaat raakt.

Door aan die schijf te draaien kan je nu horen en voelen of dat lagerwerk vervangen moet worden .

Elk geluid of geknars is fout .

Lagers vervangen is een delikaat klusje !

Met een hamer en een drevel gaat dit makkelijk er is daar ruimte voor vrij gemaakt achter de dikke rand.

Montage daarintegen moet met beleid gebeuren met een passende bus of grote dop .

Het liefst met een pers omdat scheef plaatsen op de loer ligt.

Gebruik org . lagervet en niet de zaak vol stoppen ,alleen waar het lager zit is voldoende.

Moer zo ver aandraaien dat de schijf achter de moer nog verschuifbaar is !!!! Speling is dus altijd voelbaar omdat het kleine lager Los over de as glijdt.

Groet.

Ralf_Jensen (0) PRO, 9 jaar geleden

Roy, die wielremcilinder is lek!! Vernieuwen dat ding.

kleijn (0), 9 jaar geleden

Inderdaad zo te zien lekt je remcilinder ligt maar eens het rubber zie je dat die nat is

Handrem lampje reageert trouwens ook als je te weinig rem vloeistof in je reservoir hebt

Shadowranger (0), 9 jaar geleden

Is het niet een combinatie van handrem/ slijtage indicatie? ( (P) of (!) ?) In het eerste geval is idd de handrem die het veroorzaakt (teveel aangespannen waardoor de schakelaar niet wordt ingedrukt bij lossen van de handrem). In het tweede geval kunnen er meerdere oorzaken zijn.

Als de blokken een bepaalde (dunne) dikte bereiken kan een signaal afgegeven worden doordat er massa wordt gemaakt over de ijzeren delen met de signaaldraad (waar 12 volt spanning op staat). Of zit er zoveel remstof en troep tussen/ op dat er een soort "kortsluiting" ontstaat. Kwestie van de boel eens goed schoon te maken en te bekijken.

Vwb het lawaai van de trommel achter, dat kan veroorzaakt worden doordat de rand (die ontstaat door het remmen in de tijd) langs de remschoenen gaat lopen. Dat kun je (tijdelijk) verhelpen door een schuin randje aan de schoenen te schuren (lange zijden) zodat deze niet meer direct aan de rand lopen. Eventueel kun je de trommel laten uitdraaien mits deze nog niet aan de maximale diameter zit.

Of het lager is defect (aan het raken) wat zich bij bepaalde belasting (of verminderde belasting) in bochten laat horen.

ron001 (0), 9 jaar geleden

Wat mij opvalt zijn de volgende punten:
Sterk vervuild binnenwerk
De remvoering op je schoenen zijn wel erg dun ?? komen of zijn de bevestigings nagels al door de remvoering heen.
Vettige indruk van je remcilinder (lekkage/doorzweten)
ongelijke stand onder/boven van je remcilinder (1 cilinder vast???)
Hoe ziet de binnekant van je trommel er uit, nog glad of vol met groefjes. De auto is van 2008 das niet zo oud maar als rem onderhoud er bij inschiet is het rap gebeurt. Niet schuren aan remschoenen gewoon vervangen, remtrommel beschadigd dan ook vervangen, uitdraaien is lapwerk...
Remvloeistof kan oud zijn, zelf nog niet vervangen maar hoe was de vorige eigenaar met zijn onderhoud???
Zoals hierboven al geopperd werd loop het allemaal maar eens na en vervang/reinig wat nodig is.

[url=http://postimg.org/image/oo9moojpp/][img]http://s22.postimg.org/oo9moojpp/rem_voo...[/img][/url]

kleijn (0), 9 jaar geleden

joh laat lekker gaan hij wil alleen maar praten over zijn probleem
heeft nu wel genoeg gehoord wat die moet doen ...eigenlijk gewoon beginnen
of hij is al klaar en vergeet zich hier te melden

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.