Opel Astra: slaat moeilijk aan / benzine meter

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Benzine, Motorcode: z1.6xep

ik heb hier een astra-h z1.6xep van 2005 met het volgende probleem. (70.000 km )

De auto slaat moeilijk aan en na ongeveer 5 a 6 seconden doorstarten slaat deze aan.
Bij het wegrijden bokt de auto en houd zwaar in. Het verdere rijden gaat zonder problemen.
Ook als je snel gas geeft houd de motor eerst in voordat deze op toeren komt.
De auto loopt normaal stationair en ook op de choke.
Ik heb geen foutcodes. (uitgelezen met Tech 2)

Ook blijft de tankmeter op dezelfde plaats staan en als ik de accu pool eraf haal en terug plaats geeft deze weer de goede waarde aan.

bobinerail is vervangen.
Nokkenas sensor reeds vervangen maar geen verbetering.

zelf zat ik aan de computer te denken, wie weet raad?

mvg

opelfreak

Geplaatst door opelfreak (0) PRO , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Astra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

pievo86 (0) PRO, 9 jaar geleden

met jan je moet denken aan de benzine pomp druk volgens mij zit de benzine pomp samen met de tankvlotter kijk eens onder je achterbank of je daar geen rubber dop ziet zitten zodat je bij de meter kunt meet of laat de benzinepompdruk eens meten jan.

opelfreak (0) PRO, 9 jaar geleden

brandstofpomp is goed en de druk ook

arjenhofstra (0) PRO, 9 jaar geleden

Brandstofdruk is ook het eerste waar ik aan dacht.

Is de ademhaling en de compressie van de motor ook in orde?

Kun je met een scoop controleren of in de startfase de aansturing van de bobines en injectoren in orde is?

pievo86 (0) PRO, 9 jaar geleden

beste heer kloosterman dat je benzine meter blijft hangen duidt toch wel richting een storing want als je de accu pool eraf haalt reset het systeem zich wellicht zul je met behulp van een elektrisch schema kunnen achter halen waar de branstof meter op reageerd heb je ook al eens de injectoren eruit gehaald en ze volledig aangesloten op een droog stuk papier onder de motorkap gelegd om te kijken ofdat er misschien niet eentje een klein beetje lekt dit veroorzaakt ook een brandstof overschot in de cilinder waardoor de motor slecht aanslaat het is het proberen waardt voordat je iets gaat vervangen wat misschien niet nodig isgroeten jan

opelfreak (0) PRO, 9 jaar geleden

benzine meter en boordcomputer werken weer.
dat de auto bokt bij het wegrijden met koude motor blijft.
met warme motor is het goed

oja auto heeft nog maar 70.000 km gelopen

pievo86 (0) PRO, 9 jaar geleden

GEACHTE HEER KLOOSTERMAN wat voor een inspuit systeem heeft uw opel er zijn namelijk 2 inspuit systemen je heb single point injectie of multiepoint multiepoint = met 4 injectoren elk een eigen cilinder of heef U n een soort van wat opeen vroegere carburateur lijktbij deze single point injectie komt veel vuldig voor dat er een rubberring lekt of dat de voetpakking iets lekt waardoor je dit probleem kunt krijgen WAT ook erg belangrijk is DAT U KWALITEITS BEZINE TANKT B.V.SHELL/ESSO : dus geen tink of tango .Hier Zitten Bepaalde Toevoegingen NIET IN
WAARDOOR ZE KUNNEN STUNTEN MET HUN BENZINE PRIJS .MIJN ZOON DEET DIT EERST OOK MAAR HEEFT ZIJN LESJE WEL GELEERD HIJ tankt nu alleen nog maar bij gerenomeerde pompen
en nu rijdt zijn aoto ook nog eens zuiniger kijk ook eens ofdat uw auto niet op normaal benzine rijdt maar misschien moet deze wel op super dus een hoger OCTAANGEHALTE RIJDEN .DUS GEEN 91 MAAR 95 PROBEER DIT MAAR EENS UIT ECHTER DIT VERSCHIL MERKT U misschien pas na 2 keer tanken i.v.m. nog resten oude benzine tank hem b.v. eerst maar half vol zodat u misschien het verschil eerder merkt groeten jan

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.