goedendag,
Wij hebben hier een vivaro met soms een harde koppelingspedaal. laat je hem weer los dan gaat hij weer soepel. zit net nieuwe koppeling in met nieuw druklager en nieuwe leiding. heeft iemand een idee hoe dit kan. tevens blijft bij het schakelen van 1 naar 2 de motortoerental hoog en loopt na een kleine tijd weer terug.
iemand een idee??
alvast bedankt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik heb meegemaakt dat in de slang een stukje inwendige voering aan een kant losgescheurd was en af en toe als klep ging fungeren. Ik kan me voorstellen dat tijdens het wisselen van de koppeling de slang op het eind een knikje heeft gekregen met bovengenoemd resultaat. Als het euvel al bestond voor het vervangen van de koppeling? ga ik voor een vuiltje wat ergens bij een vernauwing voor het zelfde idee zorgt. Je hoeft om daar achter te komen niet de hele bak er uit halen, maar de slang los schroeven en dan de oliespuit met rem vloeistof via de ontluchting nippel in omgekeerde richting leegspuiten. Als je de remvloeistof nu netjes opvangt, kom je de boosdoener misschien tegen. zo niet, dan doe je hetzelfde met de slang erop en later nog met de leiding tot je bij de bedieningscilinder bent aangekomen.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vivaro of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar