Ik kan een sintra 3.0 aut "97 190.000km kopen, maar vraag me af of dit een goeie auto is en of de aut geen problemen geven?
Wie kan mij hier meer over vertelen?
gr Freek
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Misschien heb je hier iets aan?
In navolging van zijn concerngenoten en het merendeel van de concurrentie heeft ook de Europese GM-tak zijn MPV: de Opel Sintra. Of hij de strijd met de vele concurrenten aan kan, leest u hier.
Bij de introductie van de nieuwe Voyager, alweer een paar jaar geleden, wilde Chrysler ons doen geloven dat de markt voor ruimtewagens in Europa tegen het eind van de jaren 90 op bijna een half miljoen exemplaren zou uitkomen. Inmiddels hebben alle zichzelf respecterende merken net zulke hoge verwachtigen en zijn ze met zon voertuig op de markt gekomen. Opel was daarbij met de Sintra een van de laatste. Laat, jazeker, maar nog niet te laat. Want t lijkt erop dat ook voor de Opel nog een puntje van de marktaandeeltaart zal overblijven.
GM bouwt in de VS diverse minivans en is voor de Opel-versie uitgegaan van de tweeling die als Chevrolet en Oldsmobile zomer 96 op de markt kwam.
Niet de mooiste
We moeten eerlijk toegeven dat Opels eerste minivan niet de mooiste in zijn soort is. Met de wat rechtopstaande voorruit en verticale achterkant is zijn vormgeving nogal conservatief.
Daarbij komt nog dat een ruimtewagen in ons land alleen een zinvol vervoermiddel is, wanneer met grote regelmaat alle zitplaatsen bezet zijn.
Wie op de bestuurdersstoel van de Sintra V6 plaatsneemt, weet het comfort van de grote Opel al snel te waarderen.
De 3-liter Ecotec V6 kennen we van de Omega MV6 en hij is volledig op zijn plaats in de Sintra. Het maximum vermogen van 201 pk verschaft hem een topsnelheid van 200 km/h, maar belangrijker nog is het maximum koppel van 260 Nm bij 3600 tpm. Daardoor heeft de motor veel trekkracht en dat is bij een auto met een gewicht van 1684 kg ronduit plezierig. Inhalen is dan ook geen kunst: 80-120 km/h kost in de Sintra slechts 7,5 seconden. En dan hoef je niet eens te schakelen, want de 4-traps automaat doet t allemaal als vanzelf. Voor wie echt sportief met de MPV in de weer wil gaan, is de sportstand beschikbaar. Maar nodig heb je hem eigenlijk niet, want de Sintra V6 is ronduit snel. Zijn levendige karakter nodigt zeer beslist uit tot een sportieve rijstijl. Het moderne onderstel met semi-onafhankelijke achterwielophanging is daar uitstekend op berekend. Een hoge bochtsnelheid kan hij gemakkelijk aan en dan vergeet je al gauw dat je in je eentje in een zevenpersoons busje rijdt. Als je sportief op weg bent met de zware Sintra moet je dat echter bekopen met een hoog brandstofverbruik. Het testverbruik van 1:6,9 viel zeker niet mee. Maar bij normaal gebruik moet je op de 1:8 kunnen uitkomen.
Supercompleet
Dat je in een ruimte-auto zit, merk je vooral door de blik op de weg; vanuit de hogere positie kan je net even wat verder kijken. Geen luxe overigens, want vanwege het hoge gewicht dat nu eenmaal bij een ruimtewagen hoort, heeft ook de Sintra een langere remweg nodig dan bij voorbeeld een Omega. Het door ABS geassisteerde remsysteem met schijven rondom presteert overigens probleemloos.
Voeg bij de plezierige rijeigenschappen van de Sintra nog de stevige besturing en vooral ook de rust die binnenin heerst - het geluidsniveau is netjes laag - en je hebt weinig te wensen over. Dat geldt ook voor de standaarduitrusting want de V6, die alleen als CD wordt geleverd, is supercompleet met alles wat je van een auto van bijna 84.000 gulden mag verwachten. En meer, zoals een brillenvak in het plafond, radiobediening in het stuur, een pollenfilter, stekkers midden- en achterin de auto en dakrails.
Toch is er een maar: wanneer je met zn drieën op de tweede rij zit, is t krap en bovendien zijn daar de zittingen aan de korte kant. Zelfs magere mensen zitten niet comfortabel. Verder zal je als je met zeven mensen op pad gaat het meenemen van bagage tot het minimum moeten beperken, want achter de laatste rij stoelen passen nét twee koffers. Ideaal zou zijn met zijn zessen erin en een dakdoos bovenop. Of met vijf personen en één van de achterste stoelen thuis laten. Je hoeft niet bang te zijn dat een beladen Sintra achterover gaat hangen want de niveauregeling op de achteras houdt hem vlak.
Wanneer je vaak met meer dan drie man op stap moet, biedt de Sintra ideaal lange-afstandsvervoer. Wie regelmatig met vier man of minder reist, kan zich afvragen of er geen goedkoper alternatief is. Zoals een Omega Wagon, bijvoorbeeld.
+
Sportieve prestaties
Soepele V6
Laag geluidsniveau
Stevig verbruik
Matige bagageruimte bij 7 stoelen
TECHNISCHE GEGEVENS
Motor: dwars-voorin 6 benzine-V, 4 kl./cil., multipoint injectie, cil.inh. 2962 cc, boring x slag 86,0 x 85,0 mm, compr. verh. 10,8:1, max. vermogen 148 kW/201 pk bij 6000 tpm, max. koppel 260 bij 3600 tpm.
Onderstel: aandrijving voorwielen, 4-traps automaat, voorwieloph. onafhankelijk, MacPherson, achter semi-onafhankelijk + stabilisator, stuurbekrachtiging, draaicirkel 11,4 m, remmen voor geventileerde schijven, achter massieve schijven, ABS.
Maten/gewichten: l/b/h 4,67/1,83/1,76 m, wielbasis 2,85 m, banden 205/65 R 15, kofferruimte 460-3763 l, tankinh. 76 l, gewicht 1634 kg, laadverm. 746 kg, aanhanger geremd 1700 kg.
Prestaties: Topsnelheid 201 km/h, acceleratie 0-100 km/u 10,4 s, 80-120 km/u in 4/5 7,5/- s, testverbruik 14,5 l/100 km, geluid bij 100/120 km/u 66,5/69,5 dB
Bron: www.autotrader.nl
mvg,
Hans.
dit is wel een goeie wagen , maar als er iets aan is kan je er langs geen kanten aan ; echt een ramp om aan te werken
natuurlijk een hoog verbruik
[quote=opc8275]; echt een ramp om aan te werken
natuurlijk een hoog verbruik[/quote]
waarom een ramp
dus als monteur ben je tegen woordig rampen aant verhelpen
als je nou een beetje positief denkt en doet?
bij sommige auto s is t wat lastiger om overal bij te kunnen maar alles is te doen
dit houd echter in dat arbeids loon een groot deel van de kosten wordt door de tijds duur met sleutelen
maar een ramp?
weet je
die auto is weer eens klaar
een vrouw is een ramp
daar blijf je mee bezig zonder end
oke , maar ik denk niet dat je al zo veel sintra 's binnen hebt gehad met nen dreiduuzend in ; liever gij dan ik
dat bedoel ik dus
al dat werk is een ramp
als t moeilijk is pfffffff
waarom ben jij dan in welke naam ook automonteur gworden
vertel mij een beroep met zoveel mogelijke uitdagingen die omop te lossen zijn
ik hoor een hoop mensen alzuchten met de 3 bougies van een chrysler voyager
of een ander merk en/of nieuw type waar zij aan moeten werken
ik denk datelk merk en type zo zn eigen uitdagingen heeft
rij zelf a6 tdi
distri riem is voor de meste monteurs on mogelijk
echter dit is wat meer en op een andere manier sleutelen als en fiat uno
dus je bent monteurof niet
de enige die zo kan denken als jij is de eigenaar omdat dit een tijd rovende auto (kan) zijn
ditverhoogd de reparatie tijden en daarmee de kosten arbeids loon
Onbekend maakt onbemind.......Dat is meestal het grootste probleem..........
Automaatbakken zijn over het algemeen erg goed van Opel.
Gr.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Sintra of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar