close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Astra Sports Tourer 2014: Hoe vervangen thermostaat?

Bouwjaar: 2014, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: B16DTH, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 100

Kan iemand mij uitleggen hoe je de thermostaat bij deze 1.6 cdti kunt vervangen? Bij meeste Opels is thermostaat eenvoudig bereikbaar, maar bij dit type zit hij aan de waterpomp vast gemonteerd. Op heel internet is er niets te vinden over de wijze waarop je alleen "de thermostaat" kunt vervangen........

Graag jullie advies!
B.v.d. en groet,
Jeroen

Geplaatst door

Jeroen Hoofddorp (0)

al 8 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Die is voor zover ik weet 1 geheel met het waterpomphuis , dus een compleet samenstel .

Dank voor je reactie! Dan wordt het dus een nieuwe waterpomp (200.000 KM) omdat deze er toch helemaal vanaf moet dan. Kan iemand aangeven of dit een erg lastige klus is en hoeveel tijd het mij gaat kosten?

Graag nog even jullie advies!

Kan je de thermostaat niet langs onder vervangen?

(foto motor) https://www.motortrend.com/uploads/sites...

(foto pomp) https://artikelinfo.optimal-germany.com/...
en https://artikelinfo.optimal-germany.com/...

Thermostaat:

febi 171575

continental 28.0200-4146.2

Succes

JdeP 35

2 jaar

Zo geen idee ? Kijk eens op you tube of daarviets staat krijg je een beeld van het werk.

Dank nogmaals voor jullie bijdrage! Helaas op heel internet geen filmpjes te vinden over werkwijze, maar dat komt wel goed verwacht ik.
Weten jullie toevallig wat voor pakking er op het thermostaathuis hoort te zitten (zie onderstaande foto)? De waterpomp pakkingen zijn eenvoudig te bestellen, maar voor de het thermostaathuis kom ik hier niets over tegen op internet en GM (gevlakte aluminium opening foto).....

Uiteindelijk de gehele waterpomp vervangen, wat bij de 1.6 CDTI DTH echt een drama is omdat je niet goed bij de achterste bout van het thermostaathuis kan komen. Turbo en spruitstuk los............... .Door garage laten doen en die hebben daar 4 uur aan gewerkt. Was een hele klus wat bij gebruikelijke waterpompen echt niet het geval is.
Krijg nu alleen wel ineens na starten eenmaal de melding dat het koelvloeistof niveau te laag staat (wat niet zo is)...................

Tegenwoordig is dit helaas het geval , vroeger was niet alles maar veel simpeler.
Sensor of bedrading in tankje kan dit veroorzaken.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.