close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Commodore 1995: hoog stationair lopen voor 10 seconden

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 3.8 v6

hi , weer een probleempje en gelukkig dat problemcar bestaat lol,
Mijn commodoore loopt zo nu en dan hoog stationair (1500-1900 rpm) voor ongeveer 10 seconden en gaat dan naar beneden en dit gebeurd alleen als de motor goed warm is, zo na 7 kilometer rijden heb ik er last van, Kan dit te maken hebben met een vacuum lek? het is een 3.8 injection v6, soms gaat ook het oranje motor lampje branden, wie kan mij helpen?

Geplaatst door

markie markie (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Als het lampje van de motor eerst even uitlezen. Scheelt een hoop zoekwerk.
Zal bij deze ook wel met de paperclip methode gaan. Even zoeken op het forum.

oldford 0
badge

14 jaar

Is dit een Holden of een Opel ???

Gr. Harry

berendonck 0
badge

14 jaar

zou je zeggen aan de motor
maar bij mijn weten werd holden niet geexporteerd
ook niet naar engeland

kleijn 0

14 jaar

Zal wel een Holden zijn. De woonplaats van de TS is "Melbourne". Dus hij is inderdaad niet geexporteerd.

Tja, even uit laten lezen bij de Holden dealer als de paperclip methode niet gaat.
Of bij iemand die een Carmanscan heeft of Launch? Dat zou ook kunnen gaan.

oldford 0
badge

14 jaar

krijg nou wat had ik nog niet eens gezien
nu begrijp ik hem

kleijn 0

14 jaar

Ik ook niet in 1e instantie. Maar Harry begon over Holden en jij over exporteren.
En Opel heeft geen 3,8L V6 volgens mij (achteraf denken).

oldford 0
badge

14 jaar

ik weet niet .wat jaartjes terug hadden ze ook een 8 cilinder
in de dtm calibra liggen kwam ook uit de holden wat ik begreep

kleijn 0

14 jaar

Je bedoelt de 4,6 liter uit de Kapitan, Admiral en Diplomat die tot 1968 geleverd werd?
Of de 5,4 in de Diplomat die nog tot 1977 geleverd is. Dat is inderdaad wat jaartjes terug.
DTM tel ik niet, want die motoren zijn nooit aan het publiek geleverd.

In de periode 1986 -1995 zijn de grootste motoren die ik ken allemaal 6-cylinders in lijn.
3.6L met en zonder turbo en 4.0L. De 3.6 met turbo is de Lotus Omega.

oldford 0
badge

14 jaar

heb nog wel in een admiraal gereden als jong

kleijn 0

14 jaar

Ja de auto is hier in Australie, het is dat we hier geen problemcar hebben zo dat is waarom ik het probeer hier,
Ik zal hem uit laten lezen dat zal de beste en snelste manier zijn om dit probleem op te lossen,

De holden commodore`s uit de latere jaren `80 hadden een 3.0 uit de nissan skyline met en zonder turbo en de 5.0 liter v8 (camaro)
begin `90 gebruikten ze de 3.8 v6 uit de Buick en vanaf 1995 de "zuinige" ecotec 3.8 allemaal leverbaar met een supercharger vanuit fabriek leverbaar,

Om van onderwerp te veranderen ahum ( zou dat niet moeten doen sorry) dan, zover ik kan herrinneren, lijken de kaptyn en de admiraal en diplomat allemaal op elkaar,
hier heten ze HG HJ HK HQ HZ zelfs de VN VP comodore lijken op de opel omega,

Wel bedankt voor jullie help opnieuw, groeten vanuit zonnig australie

markie markie 0

14 jaar

Rare jongens, die Aussie's........

Santa 0

14 jaar

zegt dat wel Santa

Ik denk dat je probleem veroorzaakt wordt vanwege het feit dat je stuur aan de verkeerde kant zit..... ;

Daar hebben wij hier in Nederland geen last van met onze Taunusjes... ;

Heb je hem al uit laten lezen? Zolang je dat niet doet kun je je wel een "Kiwi" zoeken.....

Santa 0

14 jaar

Hahahah grapjas santa, je hebt je baard voor je ogen gehad wanneer je op school zat, maarja dat was ook zo lang geleden he` KIWI`s zijn New Zealanders niet Australiers, maakt niet uit iedereen maakt fouten hehe

Uiteindelijk gevonden, de temperatuur sensor was niet goed meer.

Bedankt voor al jullie help en speciaal Santa (AHUM) duim omhoog voor Problemcar, toppie

markie markie 0

14 jaar

Bedankt voor de feedback.
En wat Santa betreft...daar zijn wij inmiddels wel aan gewent...

Hans4040 1240
badge vip badge

14 jaar

[quote=Hans4040]Bedankt voor de feedback.
En wat Santa betreft..daar zijn wij inmiddels wel aan gewent...[/quote]
Ouwe Santa weet wel het verschil tussen de Nieuw Zeelanders en de Aussi's, hoor.
Een Kiwi is geen Nieuw Zeelander maar een soort loopvogel ongeveer ter grootte van een kip. De naam KIWI is een bijnaam voor Nieuw Zeelanders (en andere aan NZ gerelateerde zaken).
Heb nog met inwoners van beide landen (ANZAC) samengewerkt in de 80-er jaren.

Is "XXXX" bier nog steeds populair bij jullie..??
Ik schreef ook opzettelijk "je een Kiwi zoeken" omdat ik op de hoogte ben van de eeuwig durende "rivalteit" tussen de inwoners van beide landen. Je zou zeggen dat het wel wat op Nederland-Belgie lijkt......

Blij te horen dat jullie inmiddels aan mij gewenD zijn, Hans.... ;)

Santa 0

14 jaar

maar Santa wat doet u nu? (LOL)


Je weet het vooruit registreer je op problem car, dan heb je 2 keuzes, of je haat Santa of je vindt het lache zon ouwe ;) Ik ga voor de laatste :P

[quote=kleijn]ik weet niet .wat jaartjes terug hadden ze ook een 8 cilinder
in de dtm calibra liggen kwam ook uit de holden wat ik begreep[/quote]
Nope!
In de DTM Calibra zat een V6, mede ontwikkeld door de Firma Cosworth.
Deze Calibra had ook 4 x4 aandrijving, Keke Rosberg en Klaus Ludwig waren de bekenste rijders in die tijd.

Later kwamen de V8 motoren, eerst in de Astra ( had zelfs vleugeldeuren ) dan in de Vectra.
Jeroen Bleekemolen heeft twee jaar met de Astra gereden in de DTM.

jethro 0

14 jaar

ja inderdaad heb zelf een 2.5 cali gehad
was wel een hele fijne auto

kleijn 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Commodore of stel zelf een nieuwe vraag.