Hallo,
Even een paar vraagjes. Ik heb sinds een paar maanden een opel Corsa. We hebben er al wat probleempjes mee gehad en nu weer. In eerste instantie kreeg ik startproblemen. Af en toe startte hij niet en dan weer wel. Na lang zoeken bleek de garage de bevestigingen van de startmotor niet te hebben vast gedraaid. Inmiddels is dit gebeurd en nu drie weken later is hij dood. De startmotor doet het nu helemaal niet. Bij het starten geeft hij alleen een tik. Ik ben bang dat de startmotor het heeft begeven. Klopt dit?
Is het moeilijk om je startmotor te vervangen. Ben redelijk handig, maar niet al te!
Ook moet er een wiellager vervangen worden. Ik weet alleen nog niet welke. Hoe spoor je dat makkelijk op en is dat ook weer zelf te doen?
Graag hulp van iemand!
Thank
MvG Martin
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Startmotor kan ik je niet bij helpen, maar zit volgens mij niet heel erg lastig weggewerkt bij dit isuzublok...makkelijkste hiervoor is te proberen een werkplaatshandboek te scoren, want daarin wordt precies uitgelegd als het goed is hoe je de startmotor vervangt.
Voor het wiellager: krik de auto op en voel of er horizontale speling op zit: het wiel met horizontale speling is degene met wiellager dat niet meer top is. Ook kan je een versleten wiellager horen als je een zwieper aan het wiel geeft...is volgens mij niet te vervangen met huis-tuin-en-keukengereedschap...
Hoe weet je trouwens dat er een wiellager vervangen moet worden zonder dat je weet welke het is?
heb bij mijn combo-b laatst ook de startmotor vervangen. volgens mij is het hetzelfde blok, dus zal het hierbij ook wel hetzelfde zijn. is heel goed te doen. Auto omhoog zetten op bokken, of nog makkelijker op een brug. Alleen een beetje friemelen om, wanneer de startmotor los is, hem tussen de kabels, slangen e.d. uit te krijgen.
Ik heb toen een gereviseerde startmotor bij de sloop gehaald, scheelde zo'n 100 euro met een nieuwe.
succes
18 jaar
Wiellagers kan je trouwens wel makkelijk vervangen.
je haalt je 4 bouten los van je wiel. Dan verwijder je dat stofkapje van de centrale trommelnaafmoer. Met een platte schroevendraaierff een beetje wrikken dan valt dat dopje er zo af. Dan zie je een kroonmoer met een splitpen, haal de splitpen eruit (doe het voorzichtig want dan kan je hem ook weer terug plaatsen) en draai de kroonmoer eraf. Dan haal je de remtrommel weg (achter dus), als dat moeilijk gaat dan moet je via het inspectie opening met een schroevendraaier de handremhefboom naar binnen tot de nok tegen de remschoen aanligt. Als dat eraf is zie je de 2 lagers vanzelf in het vet zitten. En kan je ze zo vervangen. Ze zijn er dus niet in geperst ofzo. Hoop je zo genoeg informatie te hebben gegeven.
Grtjes Wesley
18 jaar
vergeet alleen niet je accu polen los temaken voordat je begint anders krijg je vuurwerk.
groetjes jan.
Meet eerst even of je startmotor wel kapot is, kontaktslot gaat bij deze wagens ook nogal eens kapot(electrisch deel)
Even op de startmotor meten of je spanning krijgt(bijvoorbeeld met een lampje van 21w) op de dunne draad al je start.
Succes
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar