Hier even mijn vraag ik hoop dat er iemand een duidelijk antwoord op heeft.
De oude krukas uit mijn corsa b 1.6 kon niet meer geslepen worden omdat het te slijpen stuk buiten de toleranties valt.
Ik kan nu wel voor 150 euro een tweedehands krukas krijgen,maar nu is mijn vraag of die ook perse geslepen moet worden voordat ie erin wordt gezet of kan die er mischien ook zo weer in als die redelijk vlak is?
Anders komt er namelijk weer 200 euro bij om hem te laten slijpen en dan kan ik mischien beter een hele nieuwe kopen (geen idee wat een nieuwe kost namelijk)
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
advies:vergeet dat hele verhaal...
voor die prijs of een beetje meer koop je op de sloop een goed compleet motortje.
is een compleet ander (gebruikt) motortje geen betere optie
Een Corsa B 1.6,zal toch een GSI 1.6 16V zijn.
Is dat niet hetzelfde blok wat in een Astra/Vectra hangt?? (Dat weet jij vast wel willem!!)
Die zullen er zat zijn en dat is veel makkelijker dunkt mij.
Of je moet m compleet nieuw opbouwen met nieuwe drijfstanglagers etc,maar dat wordt ook een dure aangelegenheid zou ik zeggen.
Wat is je motorcode??
Groetjes Patrick
18 jaar
SORRY PATRICK ik was 9 seconden sneller met vrijwel het zelfde antwoord.....
Ja het is een GSI dat klopt.
Achteraf had ik beter een andere motor kunnen kopen, maar ik heb net het bovenblok helemaal laten reviseren omdat de distributieriem gebroken was gebroken.
Dat heeft me ongeveer 1000 euro gekost dus als ik een nieuwe motor haal is dat allemaal weggegooid geld geweest.
2 dagen nadat ie helemaal klaar gemaakt was viel de auto op de snelweg ineens uit en nadat we hem weer aan de gang hadden ratelde de motor als een gek, toen bleek dus dat de lagerschalen los lagen.
maar stel dat ik die krukas toch koop moet ie dan in ieder geval ook geslepen worden?
18 jaar
Slijpen krukas: ja altijd bij het vervangen.
De C16XE - X16XE - X16XEL-(angzaam) zijn inderdaad qua mechaniek dezelfde motoren.
wel zal alle elektronica overgezet moeten worden wanneer er een ander type dan het originele blok in komt
Willem
een krukas slijpen ???? Nog nooit gedaan en als je een occasie krukas zou steken moet je die nooit slijpen ! gewoon vervangen .
Maar toch een vraagje : een krukas gaat bijna nooit kapot . Wat is er dan aan ???
En ik zou NOOIT zo'n werk doen aan zo'n motor !! een okkasiemotor is veel goedkoper !!
man man man , sommige mensen zijn toch zot van revisie als ik dit hier lees .
REVISIE voor zwaardere motoren of speciale motoren ok , maar toch nie voor zon 1600 ; da geeft vroeg of laat toch weer problemen
Er is een lager kapot gedraaid en er zitten zulke grove groeven in dat het niet meer mogelijk is om hem te slijpen (Dit werd mij verteld door een motorenrevisiebedrijf?
18 jaar
nou nooit gehoord van mensen die zonder olie gereden hebben ? ; nou dan wil zo n krukas best beschadigd raken hoor opc.
groetjes jan.
Drijfstanglagerschalen versleten, oorzaak: zonder olie of te weinig olie gereden, vuile olie veel te lang doorgereden zonder te verversen waardoor de olie kanalen ook verstopt raken. Ik zou een komplete motor van de sloop kopen en de gereviseerde cilinderkop van jou gewoon proberen te verkopen.MVG.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar