close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Astra: Inbouwen intercooler Astra 2.0DTL

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0DTL (2.0Di 16V) 82Pk

Mensen,

Ik rij nu al een tijdje in mijn Astra. Ik heb in het verleden wel problemen gehad met deze auto, maar sinds er een ruil motor ingegaan is ( 252.000 --> 117.000 km op de motor)
rijd hij weer als een zonnetje. Ik rijd zo'n 600km a 700km per week (voornamelijk snelweg) en heb weinig op deze auto aan te merken behalve dat kleine beetje power.
Die 82 Pk is toch net te weinig. Nu heb verschillende opties bekeken om er net wat meer uit te halen. De eerste optie is chip-tuning, maar ik heb hier toch eigenlijk niet
genoeg vertrouwen in. Ik vind het aanpassen van het motormanagement toch te link voor deze auto en ik wil er namelijk nog minstens 3 jaar mee door en dan rijd ik liever wat
minder hard.

Nu heb ik gekeken naar een zelfde versie van de Astra maar dan met intercooler en deze auto heeft 18 Pk meer. Het lijkt mij dat dit een zelfde uitvoering motor is
en dat het inbouwen van de intercooler op mijn motor een simpele manier is om dit ook te krijgen. Ik ben nu benieuwd of het ook zo simpel is. Kan ik gewoon een
2e hands intercooler van sloop halen? Moet deze nog aangesloten worden met een sensor of andere elektra? Sluit ik hem simpelweg direct aan op de luchttoevoer? enz..
Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik wil ook graag weten of ik hiermee geen risico neem voor mijn motor? Dit staat namelijk voorop.

Geplaatst door

SKNR78 (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

"Ik vind het aanpassen van het motormanagement toch te link voor deze auto..."

Ik ben bang dat een intercooler inbouwen ook een aanpassing van het motormanagement nodig heeft. Immers de inlaatlucht temperatuur daalt behoorlijk en kan wel eens buiten het werkgebied van de huidige software vallen.
De temperatuur van de inlaatlucht omlaag halen geeft wel meer zuurstof in de lucht maar op zich levert dat geen extra vermogen op. Dat extra vermogen krijg je pas als er meer diesel wordt ingespoten.

oldford 0
badge

17 jaar

het is niet alleen de intercooler bij de andere veries (x20dth) ook de software, verstuivers,zuigers,brandstofpomp en turbo zijn anders helaas. deze optie gaat je niet brengen wat je graag wil vrees ik....

Opeltje 0
badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.