Opel Astra: inhouden 100 - 130km/u mm-lampje brandt. Druk valt weg.

Bouwjaar: 2000

Meerdere berichten hierover gelezen, echter al een aantal zaken nagekeken door een monteur. Nieuwe lmm er even opgezet, maar foutcode bleef. Vacuumslangetjes nagekeken, maar dat leek ook goed. Men denkt dat het de turbodrukregelaar is. Wel wil men alles nog meten tijdens het rijden. Hebben jullie nog idtjes?

Astra Sport725

Geplaatst door Astra Sport725 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Astra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

oldford (0) PRO, 18 jaar geleden

Diesel of Benzine? Welke foutcode?

Astra Sport725 (0), 18 jaar geleden

Het is een 2.0 DTH. De foutcode weet ik zo even niet uit mijn hoofd, maar dat verwees naar de turbodrukregelaar.

oldford (0) PRO, 18 jaar geleden

Kan ook vervuiling van de turbo zijn. Hierdoor klemt het variabele deel en kan de druk te hoog worden. Maar regelklep is ook een mogelijkheid. Eerst vaststellen of de geleverde druk te laag of te hoog is.

Astra Sport725 (0), 18 jaar geleden

Allereerst Old Ford bedankt voor jouw reacties!
Ik ben maar een leek op dat gebied, maar op wat voor manier is dat te meten?

oldford (0) PRO, 18 jaar geleden

Uitleesapparatuur en een analoge turbodrukmeter. Ik denk dat de garage dit van plan is als ze rijdend willen meten.

Astra Sport725 (0), 18 jaar geleden

Ok, dan weet ik eerst voldoende. Hartelijk dank!

Astra Sport725 (0), 18 jaar geleden

Het vervolg: Bij dealer in Buitenpost (FRL) geweest. Perfect adres! Ze hebben alles doorgemeten en het even getest met nieuwe onderdelen. In mijn geval was de e.g.r. solenoide klep lek en functioneerde de lmm niet optimaal. Daarna alle nieuwe dingen er weer afgehaald. Kosten 20 minuutjes werk: plusm. ¤ 14,=. Heb de lmm nu al besteld bij onderdelenlijn.nl. Is wel imitatie, maar schijnt minstens zo goed te zijn! Kosten incl btw en verzendkosten ¤ 125,=, terwijl een origineel bij dealer ¤ 190,= kost. Moet alleen nog effe adresje voor de klep zoeken. Deze kost (origineel) ¤ 160,=. Laat me ff weten als er nog vragen zijn.

boulie (0), 18 jaar geleden

100 euro wedden dat het de turbo is.

Astra Sport725 (0), 18 jaar geleden

Ik wil wel meteen mijn rekeningnummer geven! Probleem is namelijk al opgelost. Was niet de turbo.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.