close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Astra: inhouden 100 - 130km/u mm-lampje brandt. Druk valt weg.

Bouwjaar: 2000

Meerdere berichten hierover gelezen, echter al een aantal zaken nagekeken door een monteur. Nieuwe lmm er even opgezet, maar foutcode bleef. Vacuumslangetjes nagekeken, maar dat leek ook goed. Men denkt dat het de turbodrukregelaar is. Wel wil men alles nog meten tijdens het rijden. Hebben jullie nog idtjes?

Geplaatst door

Astra Sport725 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Diesel of Benzine? Welke foutcode?

oldford 0
badge

19 jaar

Het is een 2.0 DTH. De foutcode weet ik zo even niet uit mijn hoofd, maar dat verwees naar de turbodrukregelaar.

Kan ook vervuiling van de turbo zijn. Hierdoor klemt het variabele deel en kan de druk te hoog worden. Maar regelklep is ook een mogelijkheid. Eerst vaststellen of de geleverde druk te laag of te hoog is.

oldford 0
badge

19 jaar

Allereerst Old Ford bedankt voor jouw reacties!
Ik ben maar een leek op dat gebied, maar op wat voor manier is dat te meten?

Uitleesapparatuur en een analoge turbodrukmeter. Ik denk dat de garage dit van plan is als ze rijdend willen meten.

oldford 0
badge

19 jaar

Ok, dan weet ik eerst voldoende. Hartelijk dank!

Het vervolg: Bij dealer in Buitenpost (FRL) geweest. Perfect adres! Ze hebben alles doorgemeten en het even getest met nieuwe onderdelen. In mijn geval was de e.g.r. solenoide klep lek en functioneerde de lmm niet optimaal. Daarna alle nieuwe dingen er weer afgehaald. Kosten 20 minuutjes werk: plusm. ¤ 14,=. Heb de lmm nu al besteld bij onderdelenlijn.nl. Is wel imitatie, maar schijnt minstens zo goed te zijn! Kosten incl btw en verzendkosten ¤ 125,=, terwijl een origineel bij dealer ¤ 190,= kost. Moet alleen nog effe adresje voor de klep zoeken. Deze kost (origineel) ¤ 160,=. Laat me ff weten als er nog vragen zijn.

100 euro wedden dat het de turbo is.

boulie 0

18 jaar

Ik wil wel meteen mijn rekeningnummer geven! Probleem is namelijk al opgelost. Was niet de turbo.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.