Opel Astra: Uitleg LMM werking?

Bouwjaar: 1999

Hallo, over m`n luchtmassameter.
De dealer gaf aan 100% zeker te zijn dat ie kaduuk is.
(Bof ik ff dat ik hem nieuw heb voor 125,- :)

Letterlijke woorden: "Hij moet bij meting minimaal 500 aangeven en die van jou komt niet eens tot de 400"

Geen idee verder wat dat moet betekenen.

Vraag 1: Wat houdt bovenstaande in?

Vraag 2: Nu heb ik de slangenklemmen makkelijk losgekregen, maar vast...da`s ook een vak apart. Heb nu tijdelijk even tie-raps gebruikt, moet kunnen toch?

Standaard slangenklemmen ken ik, maar deze krijg ik echt niet meer vast.

Greetz!

jospen

Geplaatst door jospen (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Astra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

kasperht (0), 18 jaar geleden

LMM meet hoeveel lucht er langs de sensor stroomt. Door de hoeveelheid lucht te meten, weet de motor hoeveel brandstof erbij moet.
Bij een stationaire motor is er een bepaalde vaste luchtstroom de motor in. Dit moet een bepaald minimaal signaal op de LMM geven. Als dit te laag is kan het problemen geven...

Hans4040 (300) PRO, 18 jaar geleden

Wat voor waarde is dat , die 400 of 500 ?
is dat liters per minuut of wat?

ben benieuwd,
mvg,
Hans.

kasperht (0), 18 jaar geleden

Is dat niet de mV uitlezing?

Even rekenvoorbeeldje: motor van bv. 1.6 liter. stationair 700rpm. per ronde heb je half motorvolume dat naar binnen wordt gezogen aan lucht. dus inname is 560 liter bij stationair draaien. Dus dat zou ook kunnen...

Wat is trouwens het probleem dat je hebt met slangenklemmen? Als je de juist maat pakt, krijg je toch altijd de boel weer goed vast?

oldford (0) PRO, 18 jaar geleden

Op de volgende site staat een duidelijke uitleg over de luchtmassameter (is wel in het Duits):
http://www.obd-2.de/tech_sens.html

jospen (0), 18 jaar geleden

Bedoel dat het niet de (door mij) bekende slangenklem is maar eentje zonder schroefje. Zou je zo naar elkaar moeten trekken en vastklikken, maar krijg het niet voor elkaar. lijkt wel of het nooit gepast heeft. Willem Oudshoor gaf al aan dat ik net zo goed twee gewone klemmen kan gaan halen, doe dat maar denk ik.

Als ik de LMM heb vervangen en ik laat de dealer m`n computer uitlezen, is het dan meteen zo dat er geen foutcode (P400-1) meer gegeven wordt of moeten zij (of ikzelf?) eerst een reset doen?

Thanx!

Willem12089 (0) PRO, 18 jaar geleden

Als de foutcode niet gewist is zal deze er in blijven staan.

De dealer is de enige die m kan wissen.

Willem

oldford (0) PRO, 18 jaar geleden

Foutcode verdwijnt vanzelf - hoewel daar wel wat tijd voor nodig is (enkele weken). Na iedere motorstart en opwarmfase wordt de oorzaak voor de foutcode gecontroleerd. Indien de fout niet aanwezig is dan wordt in het geheugen van de computer een teller verlaagd. Komt de teller op nul, dan wordt de code verwijderd. Teller staat in het begin minimaal op 40, maar hoger kan ook. Wel is het zo dat de foutlamp gelijk gedoofd wordt indien er geen actieve foutcodes meer zijn.

jospen (0), 18 jaar geleden

Thanx! Daar heb ik wat aan!

Komt goed uit, heeft over een maand een beurt.
Ben benieuwd

tijne (0), 18 jaar geleden

ik zou als ik jou was geen gewone slange klem pakken (willen bij erg kleine maten de slang nog wel is ovaal gaan druken waardoor hij gaat lekkern.

als ik jou was zou een een slangeklem pakken voor een brandstof slang die doen dat niet.

gr tijne

jospen (0), 18 jaar geleden

Dank je! Hebben ze die bij de dealer?

jospen (0), 18 jaar geleden

is allemaal gelukt. Met een tangetje toch originele geplaatst.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.