Hallo
Ik heb het volgend probleem. Als de motor koud is, is er helemaal geen probleem. Als de motor begint warm te worden dan druk ik het gas pedal een beetje in (40%) en dan lijkt het alsof hij zich inhoudt met optrekken (gedeeltelijk). Als ik het gas pedal langzaam loslaat dan wil ie ineens wel. Bij kickdown gebeurt dat bij lage toeren ( 1500rpm) maar vervolgens trekt ie als een gek. Als ik dus rustig optrek dan lijkt het op een golf. optrekken, kleinbeetje inhouden.....is ie boven 2500rpm weer trekken, dan weer inhouden. Als ik op dat moment het pedal helemaal intrap, trekt ie weer.
De bougies zijn vervangen.
Alvast bedankt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
misschien een defecte temp sensor kvs..
Stefan
waar kan ik deze sensor vinden?
Zit dat in de beurt van de luchtmassa sensor?
18 jaar
aan de zijkant van de kop,blauwe stekker..
lmm zit tussen luchtfilter en inlaat..
18 jaar
Ik heb vandaag de inlaat temperatuur sensor eruit gehaald en gementen. Hij blijft op 2.45kohm en als ik erop blaas gaat ie dalen dus dat zou wel goed zitten denk ik.
Ik heb de computer uitgelezen door die twee contacten met elkaar te verbinden en krijg error 31. Dit is dus de krukas sensor volgens de tabel. Het enige wat ik dan niet snap is:
*als deze kapot is dan zou de motor wel draaien maar niet aangaan toch?
*als deze kapot is dan zou de toerental niet gemeten kunnen worden. Maar ik kan het toerental echt wel zien op het dashboard.
Kan iemand mij aub helpen?
18 jaar
Ik denk dat de krukassensorfout er uit gaat als de motor draait. Maar misschien zit het probleem gewoon in de bougiekabels. deze branden dikwijls weg in de bougiekap.
Nou...bedankt voor de reactie mensen...ik ga bougiekabels halen
18 jaar
Nieuwe bougies en nieuwe kabel bij brezan gehaald.....echter geen verschil. Nu met dit warm weer is het echt erg geworden. En als je rijdt is het super irritant...vooral bij invoegen op de snelweg. Ik heb ergens op de forum gelezen iets over de egr klep dat deze soms voor de problemen kan zorgen maar heeft deze motor zoiets?
Wie weet hier antwoord op?
18 jaar
koelwaterthem senzor vervangen zo als stefan al melde.
ding kost een 13 euro.
gr tijne
18 jaar
waar zit gvd de termostaat bij een astra 1.6 8v bouwjaar 92
18 jaar
Volg je bovenste slang maar van radiateur naar je motorblok daar zit ie.
18 jaar
al me termostaat defect is koelt me moter tch ook niet meer als ik t goed begrepen heb
18 jaar
Als ie dicht blijft staan is er te weinig doorloop van de koelvloeistof en wordt de motor te heet ja.
Maar dat was niet de vraagstelling van de origineele vraagsteller.
Cor
als je thermostaat defect is of dicht blijft staan,kan hij te warm worden,wat meestal het geval is..
je kvs temp sensor zit in de kop!
als het goed is een blauwe stekker/sensor..
Stefan
18 jaar
Dus als ik die kvs sensor ga vervangen dan is mijn probleem verholpen? Ik begrijp even niet wat deze sensor te maken heeft met het inhouden van de motor?( wat er precies gebeurt) Ik weet een sensor te vinden in de aansluiting van de bovenste radiateurslang. Maar stefan84 zegt iets over de kop. Zit ie uiteindelijk in de kop of ergens anders?
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar