Ik rijdt de laatste tijd erg veel en het gaat nog meer worden.
Nu rijdt mijn huidige Calibra wel redelijk zuinig maar elke 1,5 week 80 euro benzine is toch wel wat veel.
Er moet dus wat anders komen,wel een Opel ,das duidelijk.(volgens de huisdokter is het opelvirus onbehandelbaar maar gelukkig ongevaarlijk)
Nu zit ik wat op marktplaats te struinen voor een leuke Astra of Vectra op LPG
Nu staat er vaak bij dat het een LPG-G3 installatie betreft en staat erbij dat er bijvoorbeeld 70 euro houderschapsbelasting per kwartaal voor betaald moet worden.
Typ ik daarna het kenteken in op de RDW site in dan staat er gewoon bij LPG en verder nix.
Belazeren ze dan de boel of hoeft het er niet altijd bij te staan?
Ik heb nu bijvoorbeeld een Astra F X16SZR uit 1998 (dus de laatste Astra F) op het oog,met volgens de eigenaar aantoonbaar 211.000 km,niet zoveel dus voor een gas wagen,een erg leuk ding zo op het oog,voor niet te veel geld (2000 euro),maar volgens RDW site gewoon LPG ,is zo'n installatie uit die jaren nou eenvoudig om te bouwen naar G3,of heb ik weer iets onmogelijks in gedachten.
Ik wil overigens maar iets van uiterst 2500 uitgeven dus een jongere Astra G is geen optie want te duur (ik moet immers m'n C Ascona hobby ook bekostigen)
Alvast thanx voor de reacties
Oja,ik sta als proffesional maar ik wil graag bij particulieren,foe wijzig ik dat???
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
patrick
indien het een ''echte'' betreft staat er G-3 op het kenteken vermeld, er zijn inderdaad autobedrijven die adverteren met een G-3 installatie, wat achteraf niet zo blijkt te zijn ''wees op je hoede'' in sommige gevallen kun het systeem ombouwen naar g-3
paul,
Laat bij degene die je op het oog hebt in ieder geval een compressie of cilinder lektest doen.
Dit is echt een km stand waarbij de kop gereviseerd moet worden en vaak gaat tie daarom weg.
Denk je goedkoop te gaan rijden, moet je er eerst een andere kop op laten zetten ivm ingeslagen klepzetels.
18 jaar
Laat zoals primera al aangeeft de kop controleren!
RDW site maakt geen onderscheid tussen verschillende LPG-systemen. Je moet dus het kentekenbewijs zien om te weten of het écht G3 is...maar bij een astra uit 98 verwacht ik dat dat geen probleem is en dat die vrijwel altijd G3 zal zijn...
18 jaar
patrick,
ik heb het even met mijn eigen auto gecontroleerd op de site van de rdw en daar geeft hij inderdaad lpg aan terwijl er bij mij een g3 installatie inzit.
groetjes,
martin
18 jaar
okido,hartstikke bedankt allemaal,dan weet ik dus dat ik expliciet het kenteken moet gaan bekijken.
Thanx voor de reacties,en dan gaan we rustig eens kijken of er wat fraais te vinden is,voor niet te veel,het budget is uitgebreid naar rond de 3500 euro,dus wellicht heb ik dan meer keuze,en dan nog zien of ik een nette prijs voor mn Calibra kan krijgen natuurlij.....
18 jaar
Nou,ik heb inmiddels wat gevonden!
Het is een Astra G X16SZR uit 1999 geworden.
Met 238.000 km,ding loopt zowel op gas als benzine netjes,veel aan vernieuwd,onder andere radiateur,dynamo,startmotor en voorbanden (michelins) ,gewoon een net onderhouden ding.Voor naar mijn idee erg weinig geld,nl. 3100
Alleen heeft ie een paar roestplekjes bij de achterwielanden,heb ik wel meer over gehoord dat het wel eens voorkomt,het is nog niet veel,ook nog bij lange na niet door maar ik wil het wel op termijn weghebben.
Heeft iemand hier ervaring mee hoe diep dit dan zit?
Of moet ik dan hele randen erin laten zetten?
Ik heb het plan om er een jaar of 2 mee te doen,dan zal ie nog niet doorzijn als ik niks doe maar het moet gewoon netjes zijn,vandaar........
Overigens ishet een echte G3 op kenteken terwijl het op de RDW site idd als gewoon lpg stond!
thanx alvast
18 jaar
Spatbordranden zijn net zo'n virus bij opel, het hoort erbij, en kan niet genezen worden.
Indien nog niet TE erg, kan dit netjes weggewerkt worden zonder al teveel kosten, naden opnieuw afkitten, Tectyl aan de binnnenkant en netjes schuren/plamuren/spuiten. Zal er dan nog wel een paar jaar tegen kunnen voordat het weer de kop opsteekt.
Succes Marcel
gaan we dat eerst eens proberen,mocht het terugkomen dan kan het altijd nog met de lastoorts te lijf gegaan worden,als het er maar weer netjes uitziet voorlopig...
Autootje is verders nog erg netjes dus wel de moeite.
Ironisch genoeg is mijn 94er Calibra op die plekken nog puntgaaf!,maar ja,hij lust geen LPG dus hij zal toch wegmoeten........
Thanx zover
18 jaar
Denk nog even aan die lektest en/of compressietest.
Te ver ingezakte klepzetels kun je aan de buitenkant niet zien.
Met deze km stand niet ondenkbeeldig.
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar