Wie kan mij helpen met het volgende:
Een Kadett met een 20xe motor (2.0 16v zonder kat.) 1988
heeft het volgende probleem.
Inhouden bij accelereren, maar ook afslaan v/d motor als bij het wegrijden niet iets extra gas wordt gegeven, motor is dan na het afslaan moeilijk weer aan te krijgen terwijl deze normaal altijd in een keer start.
Op een constante snelheid rijdt hij goed ook bij hoge snelheden/ toerentallen alleen tussen 2000 en 3000 rpm houdt hij in.
Koud heeft de motor geen problemen maar zodra deze op temperatuur begint te komen (na een minuut of 3) begint het probleem.
Het probleem doet zich niet constant voor soms kun je hem gewoon vol in alle versnellingen doortrekken.
Als het probleem zich voordoet lijkt het net of hij kortstondig geen ontsteking of brandstof krijgt, hij ploft dan ook in de uitlaat.
Wie kent dit probleem of heeft tips voor mij.
Bij voorbaat dank.
Remo.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Beste Opeltje,
Bedankt voor je antwoord, maar ik denk dat ik een ander probleem heb.
Mijn probleem doet zich vooral tijdens het rijden voor.
De motortemperatuursensor is vervangen en de stationair regelaar is ook al schoongemaakt.
Ik heb geen labdasonde (20xe motor).
heb je nog andere sugesties.
Remo
20 jaar
is het rubber tussen luchtfilterbak en inlaat (sfi) bak niet gescheurd?
ps je andere extra posting op professionals is verwijderd...dubbel posten heeft geen zin. lees onder de knop uitleg bovenaan deze site.
het rubber is ok.
Ik heb alle slangen nagekeken deze zijn ok.
Heb je nog andere dingen die dit probleem kunnen veroorzaken.
Het lijkt net of de ontsteking heel kort wordt onderbroken. Tussen 2000 en 3000 toeren onbelast voel je de motor soms een beetje hikken, niet ernstig maar je merkt en hoort het wel.
Groetjes Remo.
Ps mijn bericht moest bij professionals staan maar heb hem per ongeluk bij particulieren gezet.
20 jaar
onsteking zelf komt ook wel voor....of de stekker op de onsteking.
Beste Opeltje,
Ik heb vandaag de stekker van de ontsteking (tussen verdeelkap en motorblok)los gehaald en gecontroleerd maar deze is ok.
Ik heb ook gereden met deze stekker los maar dan is er totaal geen verschil te merken. het probleem wordt niet erger maar ook niet minder.
Wat is de funtie precies van dit onderdeel?
heeft het iets te maken met de vervroeging van de ontsteking, kan dit stuks zijn of schoongemaakt worden?
Remo.
20 jaar
nee, dan is dit het probleem ook niet.....
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Kadett of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar