Opel Astra 1.4: inhouden en schokken

Bouwjaar: 1993

Opel Astra 1.4 met monopoint bj 1993 start soms niet, schokt bij optrekken.Alle componenten doorgemeten en zijn ok!

Wij twijfelen aan ontstekingsmodule, maar die was in juni al eens vervangen.

Wie heeft advies?

Siem Bijman

Geplaatst door Siem Bijman (160) PRO , lid sinds 23 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Astra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

R.arkes (0) PRO, 22 jaar geleden

controleer de krukas sensor en de bedrading heel goed dit wil wel eens doorslijten
ook de lambdasonde gaat vaak stuk let wel op dat je een goede kwaliteit van de lambdasonde hebt

PAB (0) PRO, 22 jaar geleden

Er vanuitgaande dat het een astra is met motorcode C 14 NZ :
Deze heeft geen BDP sensor. Hij haalt de informatie op bij het ontstekingshuis oftewel van de halgever. Deze gaan geregeld stuk. Voor het definitieve "einde van de halgever" landt hij eerst in de wel/niet fase van werking. Meestal hapert hij nadat de auto een rit gemaakt heeft ( na uitzetten auto stijgt de temperatuur op de halgever). Na enige tijd loopt hij weer.
Stekkerverbinding ( 3 polige) kan ook slecht zijn.

Wat betreft de ontstekingsmodule : Immitatie kan in 6 maanden alweer stuk zijn !!!!!!

Siem Bijman (160) PRO, 22 jaar geleden

Wat betreft de ontstekingsmodule: inderdaad die is de oorzaak van alle ellende. Inderdaad was dat een imitatie die niet goed funktioneerde. Een originele gemonteerd en het schokken en inhouden was afgelopen.

Bedankt.

PAB (0) PRO, 22 jaar geleden

Let echt goed op met immitatie-onderdelen wat met elektronika te maken heeft. Deze zijn buitenom hetzelfde maar binnen zijn goedkopere komponenten gebruikt.
Succes

Erwin2922 (0), 22 jaar geleden

Dit type motor (c14nz ) heeft 2 type's ontsteking  een bruine Bosch verdeler met klemmetjes  en een zwarte verdelerkap met schroefjes, deze laatste is een zwakke schakel. De verdelerkap en rotor gaan nogal eens stuk, kijk goed naar de koolstift in de verdelerkap, en de stekerverbinding aan de verdeler, laat de motor lopen en frummel aan de stekker, bij een slechte verbinding reageerd de motor.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.