Opel Kadett: inhouden kadett c coupé 1.2s/n

Bouwjaar: 1976, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.2 n/s

volgend probleem:
mijn wagen als hij koud is heeft hij geen enkel probleem
start goed de eerste kilometers rijd hij goed.
maar als de motor op temperatuur komt begint hij in te houden.
inhouden stotteren en stationair valt hij dan stil.
ik heb bijna alles geprobeerd en veranderd namelijk:
nieuwe benzinepomp (had ondertussen de geest gegeven)
nieuwe bougie's
andere stroomverdeler
nieuwe bobijn
bekabeling bekeken+ eventueel hersteld
tot een nieuwe motor monteren toe,
maar hij blijft tevergeefs inhouden.
iemand ervaring met dit probleem of een oplossing?
mvg tom

tomtjeuh

Geplaatst door tomtjeuh (0) PRO , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Kadett? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

16 Reacties

harnak (0), 15 jaar geleden

daar zijn een paar oplossingen voor.
1 als het een mooie is aan mij verkopen
2 contactpunten met condensator
3 voetpakking carburateur en goed schoonmaken
4 electrische sproeier als die er nog op zit
5 bovendeksel carburateur gaaf deze onverklaarbare storing
6 een keer meegemaakt weerstandsdraad vanaf de bobine die deze storing gaf en dat was nog eens zoeken toen, draad loopt naar binnen toe nooit begrepen waar deze voor diende. succes zou bij punt 2 beginnen.

Petje57 (0) PRO, 15 jaar geleden

Voetpakking carburator komt inderdaad vaak voor. Deze worden dan naar binnen gezogen en trekt dan valse lucht. Kijk ook naar het inlaatspruitstuk zelf. Deze oxyderen zo af en toe door.
Nog een mogelijke oorzaak kan de venturi in de carburateur zijn. Soms liep het borgboutje los en zakte de venturi naar beneden.
Stationaire sproeier al door geblazen?
Die weerstandsdraad waar Harrie het over heeft ( klem 15, + aansluiting bobine ) is om te zorgen dat het voltage niet te hoog is voor de bobine. Opel monteerde standaard 9 volt bobine's, ook al stond er soms 12 V op. De 2e draad die op diezelfde aansluiting 15 van de bobine zit, gaat naar het relais van de startmotor. Dit om te zorgen dat alleen tijdens het starten 12 volt op de ontsteking komt om te zorgen dat de motor beter aanslaat door een sterkere vonk. Controleer of deze draad ook inderdaad goed gemonteerd zit aan het startrelais. Heb al eens meegemaakt dat deze los hing en zo af en toe kortsluiting maakte en de motor ook op willekeurige momenten er mee staakte.
Je hebt dus een nieuwe bobine gemonteerd. Is dit een 9 volt of een 12 volt? Je moet dus een 9 volt hebben. Heb je een 12 volt, dan presteert de ontsteking dus niet maximaal. Zie mijn uitleg hiervoor.
Elektrodenafstand van de bougies op 0,65 zetten.
Nog een tip: controleer en/of vervang de korte stukjes benzineslang, zowel bij de pomp als ook bij de tank. Deze drogen uit, worden poreus, gaan echter niet lekken maar zorgen er wel voor dat er onvoldoende benzine aangezogen wordt.
Succes

Gr.

ernst2884 (0) PRO, 15 jaar geleden

In het carburateur huis zitten een aantal boringen waar de sproeiers en dergelijke inzitten, en een aantal boringen voor beluchting en remlucht. In een van die boringen hoort een soort van vlotternaald te zitten die nogal eens verdwijnt als de carburateur wordt schoongeblazen. Die kan ook het hinderlijk inhouden veroorzaken, ik moet alleen zeggen dat ik niet bekend ben met het feit dat hij ook af kan slaan. Ik zal eens kijken of ik een plaatje hiervan kan vinden, zodat je weet waar ik het over heb, anders moet je maar kijken of je andere carburateur kan vinden als voorbeeld.
Misschien helpt het, succes Nico.

tomtjeuh (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=Petje57]Voetpakking carburator komt inderdaad vaak voor. Deze worden dan naar binnen gezogen en trekt dan valse lucht. Kijk ook naar het inlaatspruitstuk zelf. Deze oxyderen zo af en toe door.
Nog een mogelijke oorzaak kan de venturi in de carburateur zijn. Soms liep het borgboutje los en zakte de venturi naar beneden.
Stationaire sproeier al door geblazen?
Die weerstandsdraad waar Harrie het over heeft ( klem 15, + aansluiting bobine ) is om te zorgen dat het voltage niet te hoog is voor de bobine. Opel monteerde standaard 9 volt bobine's, ook al stond er soms 12 V op. De 2e draad die op diezelfde aansluiting 15 van de bobine zit, gaat naar het relais van de startmotor. Dit om te zorgen dat alleen tijdens het starten 12 volt op de ontsteking komt om te zorgen dat de motor beter aanslaat door een sterkere vonk. Controleer of deze draad ook inderdaad goed gemonteerd zit aan het startrelais. Heb al eens meegemaakt dat deze los hing en zo af en toe kortsluiting maakte en de motor ook op willekeurige momenten er mee staakte.
Je hebt dus een nieuwe bobine gemonteerd. Is dit een 9 volt of een 12 volt? Je moet dus een 9 volt hebben. Heb je een 12 volt, dan presteert de ontsteking dus niet maximaal. Zie mijn uitleg hiervoor.
Elektrodenafstand van de bougies op 0,65 zetten.
Nog een tip: controleer en/of vervang de korte stukjes benzineslang, zowel bij de pomp als ook bij de tank. Deze drogen uit, worden poreus, gaan echter niet lekken maar zorgen er wel voor dat er onvoldoende benzine aangezogen wordt.
Succes

Gr.[/quote]
voetpakking is een nieuwe.
inlaatspruitstuk is opgepolierd geweest.
het borgboutje mankeerde eraan maar had ik eerst terug gemonteerd van een reserve carburator die ik nog liggen had.
beide carburators zijn opgengedaan geweest en alles van het eerste tot het laatste opgekuist geweest.
weerstands draad was ooit eens doorgesmolten en had ik dan vervangen door een draad van 4 vierkante mm .
maar de auto heeft dan meer dan een jaar perfect gelopen.
de draad zit perfect gemonteerd en alle contacten zijn opgeschuurd.
de nieuwe bobine is 12v zonder voorschakelweerstand dus.
de bougies zijn vernieuwd geweest en idd op 0.65 gezet geweest
en bij de nieuwe motor zijn alle benzineslangen vervangen geweest.
ik ben echt radeloos en heb veel zin om hem gewoon in brand te steken.

Petje57 (0) PRO, 15 jaar geleden

Toch lijkt het me een brandstofprobleem. Zeef in de tank vol troep zitten?

Gr.

tomtjeuh (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=Petje57]Toch lijkt het me een brandstofprobleem. Zeef in de tank vol troep zitten?

Gr.[/quote]
zit er een zeef in dan ?
nog nooit gehoord

Petje57 (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=tomtjeuh]zit er een zeef in dan ?
nog nooit gehoord[/quote]
Daar kan IK niks aan doen........Zo hoor je nog eens wat......

Gr.

tomtjeuh (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=Petje57][quote=tomtjeuh]zit er een zeef in dan ?
nog nooit gehoord[/quote]
Daar kan IK niks aan doen........Zo hoor je nog eens wat......

Gr.[/quote]
ik zal morgen eens kijken.
alvast bedankt voor de tips

mvg tom

jogr63 (0), 15 jaar geleden

tankontluchting verstopt ?

tomtjeuh (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=jogr63]tankontluchting verstopt ?[/quote]
heb al geprobeert van met mijn benzinedop eraf te rijden en het probleem blijft zich herhalen

alvast bedankt.

jogr63 (0), 15 jaar geleden

@ harnak

die weerstand dient ervoor om tijdens het starten de spanningval op te heffen tijdens het starten krijgt de bobine de volle spanning via het startrelais dus buiten deze weerstand om.

Sorry was al uitgelegd zie ik.

harnak (0), 15 jaar geleden

[quote=Petje57]Voetpakking carburator komt inderdaad vaak voor. Deze worden dan naar binnen gezogen en trekt dan valse lucht. Kijk ook naar het inlaatspruitstuk zelf. Deze oxyderen zo af en toe door.
Nog een mogelijke oorzaak kan de venturi in de carburateur zijn. Soms liep het borgboutje los en zakte de venturi naar beneden.
Stationaire sproeier al door geblazen?
Die weerstandsdraad waar Harrie het over heeft ( klem 15, + aansluiting bobine ) is om te zorgen dat het voltage niet te hoog is voor de bobine. Opel monteerde standaard 9 volt bobine's, ook al stond er soms 12 V op. De 2e draad die op diezelfde aansluiting 15 van de bobine zit, gaat naar het relais van de startmotor. Dit om te zorgen dat alleen tijdens het starten 12 volt op de ontsteking komt om te zorgen dat de motor beter aanslaat door een sterkere vonk. Controleer of deze draad ook inderdaad goed gemonteerd zit aan het startrelais. Heb al eens meegemaakt dat deze los hing en zo af en toe kortsluiting maakte en de motor ook op willekeurige momenten er mee staakte.
Je hebt dus een nieuwe bobine gemonteerd. Is dit een 9 volt of een 12 volt? Je moet dus een 9 volt hebben. Heb je een 12 volt, dan presteert de ontsteking dus niet maximaal. Zie mijn uitleg hiervoor.
Elektrodenafstand van de bougies op 0,65 zetten.
Nog een tip: controleer en/of vervang de korte stukjes benzineslang, zowel bij de pomp als ook bij de tank. Deze drogen uit, worden poreus, gaan echter niet lekken maar zorgen er wel voor dat er onvoldoende benzine aangezogen wordt.
Succes

ja hier staan er nog een paar bij die ik ook heb meegemaakt maar de draad waar ik het over had liep echt naar binnen toe en stopte dan kabelboom helemaal open gemaakt toen was toen wel de vierde garage die deze storing moest oplossen had hem zelfs mee naar huis genomen dat was toen rustiger afgeknipt bij bobine en nooit ergens last van gehad groetjes Harrie


Gr.[/quote]

harnak (0), 15 jaar geleden

[quote=jogr63]@ harnak

die weerstand dient ervoor om tijdens het starten de spanningval op te heffen tijdens het starten krijgt de bobine de volle spanning via het startrelais dus buiten deze weerstand om.

Sorry was al uitgelegd zie ik.[/quote]
dat weet ik maar dan gaat hij meestal naar de startmotor en mijn draad ging echt naar binnen enwas daar gewoon afgelust was een 74 kadett moest deze storing toen oplossen want had toen al 15 jaar opel ervaring

tomtjeuh (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=harnak][quote=jogr63]@ harnak

die weerstand dient ervoor om tijdens het starten de spanningval op te heffen tijdens het starten krijgt de bobine de volle spanning via het startrelais dus buiten deze weerstand om.

Sorry was al uitgelegd zie ik.[/quote]
dat weet ik maar dan gaat hij meestal naar de startmotor en mijn draad ging echt naar binnen enwas daar gewoon afgelust was een 74 kadett moest deze storing toen oplossen want had toen al 15 jaar opel ervaring[/quote]
deze draad gaat inderdaad naar binne en ligt gelust.
de lus ligt ongeveer ter hoogte van de achterkant van de bestuurdersstoel en de achterbank.
maar bij mij was deze volledig doorgesmolten en veroorzakkte kortsluiting.
dus heb ik deze vervangen.

mvg tom

harnak (0), 15 jaar geleden

[quote=tomtjeuh][quote=harnak][quote=jogr63]@ harnak

die weerstand dient ervoor om tijdens het starten de spanningval op te heffen tijdens het starten krijgt de bobine de volle spanning via het startrelais dus buiten deze weerstand om.

Sorry was al uitgelegd zie ik.[/quote]
dat weet ik maar dan gaat hij meestal naar de startmotor en mijn draad ging echt naar binnen enwas daar gewoon afgelust was een 74 kadett moest deze storing toen oplossen want had toen al 15 jaar opel ervaring[/quote]
deze draad gaat inderdaad naar binne en ligt gelust.
de lus ligt ongeveer ter hoogte van de achterkant van de bestuurdersstoel en de achterbank.
maar bij mij was deze volledig doorgesmolten en veroorzakkte kortsluiting.
dus heb ik deze vervangen.

mvg tom[/quote]
kijk eens aan ben blij dat je het gecontroleerd hebt want je ziet wel aan de reactie dat het ongeloofwaardig zou zijn maar ik maakt het op aan je verhaal terwijl het bij mij al 15 jaar geleden is dat ik precies hetzelfde had [ook weggesmolten]

tomtjeuh (0) PRO, 15 jaar geleden

probleem opgelost.
de koppeling die onderaan mn tank zit waar de benzineleiding uit vertrekt naar voor
zat helemaal dicht.
aan de zeef zelf was niks aan de hand raar maar waar.
dus ik denk een bacterie ofzo.

bij deze bedank ik jullie allemaal van harte voor de tips

mvg tom

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Kadett of stel zelf een nieuwe vraag.