Hallo mensen,
Ik heb het volgende probleem;
Afgelopen maandag een (lege)aanhanger achter de Vectra gekoppeld. We rijden weg en het volgende gebeurde. De auto begint te trillen en de motor houdt merkbaar in en loopt zo te horen en te voelen op 3 cilinders. Heel rustig naar huis gereden en de aanhanger thuis eraf gedaan en naar de dealer gereden. Men heeft de auto ingenomen en de bougies vervangen. Die waren niet zo goed meer maar heeft niet het gewenste resultaat gehad. Auto is uitgelezen maar heeft geen storing opgeleverd. Dealer weet nu eigenlijk niet wat het is.
Enkele keren de afgelopen tijd startte de auto soms wel moeilijk maar na even gas geven liep de auto weer zoals het hoort. En tijdens het "gewoon" rijden was er niets aan de hand tot aan afgelopen maandag dus.
Wat kan het probleem zijn? De bobine? Want dat is wat men nu denkt bij de dealer.
Daarnaast verbruikt de auto meer olie dan dat hij eerst deed. Koppakking is niet lek.
Graag jullie mening.
mvg Johan
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
sla er geen bougie vet door overmatig olie gebruik?, vreem toch ga je naar een dealer leest hem uit niets te vinden, dag mijnheer we weten het ook niet het is te gek voor woorden, soms vraag ik mij af zijn er nog echte monteurs, die logisch kunnen denken ook al geeft de comp geen fout aan, of zijn het enkel onderdeel vervangers, (uitzonderingen daargelaten) soms kun je beter naar een kleine garage gaan waar de kennis nog aanwezig is
Comp zijn handige hulpmiddelen, wij gebruiken ze ook maar kennis van zaken is nooit weg
Update:
De bobine is vervangen. Heeft niets geholpen. de oude is weer dus weer terug gezet Ik zit nu op 300 euro aan onderzoekskosten en ben nog geen stap verder gekomen. Heb de dealer opdracht gegeven om maar te stoppen en zal elders voor een second opnion gaan vragen.
Vanmiddag even de wegenwacht laten komen om eens te informeren wat hij ervan dacht. Hij heeft erin gereden en is tot de conclusie gekomen dat de distributieketting niet meer op tijd staat. Dit gaat zeer waarschijnlijk over de 1000,00 kosten om te herstellen. Schijnt nogal wat uren te kosten. Dus ik vrees dat de Vectra naar de handel gaat. Om er weer 1000,00 in te pompen is niet echt verantwoord meer denken wij. Morgen wordt de vectra opgehaald en gaat een andere garagist er nog eens naar kijken.
12 jaar
2.2 motor heeft een ketting toch
12 jaar
Ja klopt heeft een ketting. De motor loopt overigens stationair meer dan uitstekend. Kan dat kloppen? Of moet de motor dan ook onregelmatig lopen?
12 jaar
Nou het is helaas wel de ketting en daarbij ook schade aan het blok. Oftewel ongeveer 3000,00 aan herstelkosten. We hebben dan ook maar besloten om afscheid te gaan nemen van deze wagen.
Probleem is opgelost dus. Dat wil zeggen we weten de uitkomst
12 jaar
is ook het probleem van deze motor
12 jaar
Vind het toch knap dat een dealer dat niet weet en kan vinden
Als dit een dealer is
12 jaar
wij komen zulke dingen vaker tegen
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar