close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Vectra: Inhouden motor Opel

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 16v Ecotec

Hallo,

Alvast bedankt voor de moeite om op mijn vraag te antwoorden. Ik zit met een probleem waarvoor ik al 3 maal bij de Opel dealer ben geweest en aardig wat centjes al heb moeten aftikken. Ik heb in het verleden vaak mijn benzinetank bijna helemaal leeggereden, dus ik weet dat de schuld waarschijnlijk daar zit. Desalniettemin ben ik al 3 maal bij de Opel dealer geweest en flink wat moeten betalen voor werkzaamheden. Het inhouden van de motor is na de 3e maal een week lang weggeweest tot op de dag van vandaag. Het probleem begint weer terug te komen!

Dit is al gedaan aan het probleem door de Opel:

* 1ste maal > Vervangen brandstof filter plus reiniger. Resultaat: de auto hield gelijk weer in na afrijden terrein Opel. Dus weer teruggebracht.

* 2e maal> Opel gaf aan dat een soort zeefje/filtertje in de brandstoftank verstopt zat. Deze is schoongemaakt. Resultaat: Auto rijdt 10 km goed en daarna wederom hetzelfde probleem! Dus weer naar de Opel dealer.

*3e maal> Opel heeft alles nagekeken en is tot de volgende conclusie gekomen: Brandstoffilter vervangen, alle leidingen schoongemaakt, brandstoftank gedemonteerd en compleet gereinigd. Resultaat: 290 euro armer en de Opel rijdt een week goed tot vandaag!

Ik zit nu met het probleem dat ik de auto wederom voor de 4ekeer(!!) naar de Opel dien terug te brengen. Ik ben alleen erg bang dat ze nu weer met andere dingen komen en ik daardoor weer een smak geld kwijt ben!

Ik voel me niet goed behandeld door ze en vertrouw niet in de door hun gevoerde reparaties/handelingen om dit probleem op te lossen!

Kan ik eisen dat ze er zonder betaling weer naar kijken aangezien na de 3e keer het probleem er nog is? Of dien ik gewoon klakkeloos alles te betalen waar ze mee aankomen? Zo kunnen we praktisch wel de hele auto gaan vervangen in onderdelen?

Ik heb echt advies nodig wat nu te doen.

Alvast bedankt voor het lezen en reageren op dit verhaal.

Mvg,

Rob Posthuma

Geplaatst door

robbedibob (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Beste Rob, mijn eerste vraag is, tank je steeds op de zelfde plaats anders zou ik vermoeden dat je toch vuile benzine tankt.
Wat ik zeker eens na zou gaan is of de tank ontluchting wel open is.Na een rit direct te controleren aan de dop. Wat te doen bij de dealer?
Dat moet U zelf oplossen, een ander zijn werk afkeuren doe ik niet.

crish 0
badge

14 jaar

Hallo,


Ik tank eigenlijk steeds wisselend bij Shell Express, BP, Total. Wat moet ik precies controleren na een rit? Op een sissend geluid bij openen?

robbedibob 0

14 jaar

Ja, gewoon voelen of de tank niet op onderdruk komt te staan. De dop lost moeilijk, zuigend aanvoelen..

crish 0
badge

14 jaar

Rob als het eventueel vacuum is , maak een rit zonder de tankdop! De beluchting wordt misschien niet aangestuurd. Hoor je het ventiel tegen het schutboard tikken bij verhoogd toerental? Succes.

Punt 50
badge

14 jaar

Sorry voor mijn late reactie (was koortsig op bed aantal dagen):

Punt:

Ik heb net getankt (niet veel) en jouw advies opgevolgd om te rijden zonder tankdop. Ik moet zeggen dat ik vanaf dat moment nergens meer last van heb gehad! 30km probleem vrij zeg maar.

Wat kan ik nu doen? Een nieuwe tankdop aanschaffen of iets laten repareren?

De Opel wil ik niet meer heen omdat die gelijk mijn benzinepomp willen vervangen :@

Groeten,

Rob

robbedibob 0

14 jaar

Vroeger werd de tank ontlucht door een aftakking aan de vulmond en bovenkant tank zo naar de buitenlucht. Bij warm weer kon zo'n auto niet binnen zetten vanwege de benzinewalm. Kentekens met de toevoeging E2 hebben een geregelde ontluchting die bij draaiende motor geregenereerd wordt. Dan wordt het koolfilter (voor onder een spatbord ) door lucht gespoeld en door de motor via de inlaat op gezogen. Stationair staat dat regelventiel dicht maar daar boven door de ECU pulserend open gezet. Door een verstopping daar / ergens wordt de tank op vacuum gezogen tot rare kuren als gevolg. B.V tankmeters die nul aanwijzen en laten zeggen dat je tanken moet !!! Warme benzine onder vacuum kookt snel en maakt gasbellen en rumoerige benzinepompen en jouw kwalen. Haal een ander koolfilter en kijk of het overige werkt. Groeten.

Punt 50
badge

14 jaar

Is de brandstofdruk ook al gemeten.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.