Opel Omega: Inhouden, onregelmatig stationair

Bouwjaar: 1996, Brandstof: LPG, Motorcode: 2.0xev

Hallo,

ik heb een opel omega van 96 met een fabrieks lpg installatie. Heb een 2 maanden zonder problemen met deze auto gereden maar merkte al dat hij wat weinig vermogen had vooral in de lage toeren en hij liep wat slecht op benzine.
Sinds een paar dagen loopt de auto ook op lpg slecht.
Als de motor stationair draait begint hij na een paar seconden langzamer te draaien tot hij bijna uitvalt. dan geeft de auto zelf gas bij en draait weer een seconde of 20 goed stationair.
Op benzine draait de motor gewoon rustig stationair.

Tijdens het rijden op gas kan ik ook een paar seconden normaal rijden totdat de motor begint te smoren. moet dan terugschakelen naar benzine.
op benzine loopt hij op het moment ook zeer slecht eigenlijk hetzelfde als op lpg maar wat minder erg. als hij uit begint te vallen laat ik het gas even los en dan gaat hij weer. In de lage toeren als hij begint te smoren geef ik wat gas bij waarna opeens vooruit schiet.

Foutcodes heb ik uitgelezen maar de meeste heb ik waarschijnlijk zelf veroorzaakt door sensors af te koppelen om te kijken of er iets veranderde.
19 Incorrect Revs per Minute (RPM) signal (crankshaft sensor) Incorrect signal, check sensor
37 Check light (fault code lamp) Voltage low
52 Check light (fault code lamp) Voltage high
81 Injector valve 1 Voltage low. Injector short circuit to ground.
82 Injector valve 2 Voltage low. Injector short circuit to ground.
83 Injector valve 3 Voltage low. Injector short circuit to ground.
84 Injector valve 4 Voltage low. Injector short circuit to ground.
92 Camshaft sensor Incorrect signal

de nokkenas senser heb ik vervangen voor een nieuwer type siemens omdat de motor uitviel als ik de krukas sensor afkoppelde. dit is nu opgelost maar de motor loopt nog steeds slecht.
bougies zijn vervangen, waarbij ik merkte dat de 4e? ( met de kortste kabel) onder de olie zat.

Als de motor koud is loopt hij goed op benzine, reageert ook vlot op het gaspedaal maar zodra hij wat warmer word gaat hij steeds slechter reageren en merk ik ook dat hij een stuk minder vermogen heeft.

Is het mogelijk om de codes uit de ecu te wissen zonder tech apparaat.
en natuurlijk de grote vraag: weet iemand een oplossing voor mijn probleem.

jeffrey1984

Geplaatst door jeffrey1984 (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Omega? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

Uitlaat volledig gasdicht? Niet lek in het 1e stuk? Lambdasonde al gecontroleerd?
Krukas sensor/bedrading al gecontroleerd? (Foutcode 19)

Injector foutcodes komen waarschijnlijk door het uitschakelen wanneer je op LPG rijdt.

Je kunt proberen of de foutcodes verdwijnen door de accu een tijdje los te koppelen.
Uitlezen kun je zelf met de "paper-clip" methode: http://www.topbuzz.co.uk/info/fault_code...

jeffrey1984 (0), 13 jaar geleden

Hij lekt wel iets bij het spruitstuk maar dat is al een tijdje, hier heeft hij gewoon goed mee gelopen.

code 19 heb ik zelf veroorzaakt door de stekker los te trekken van de krukassensor tijdens stationair draaien.

ik heb de accu 12 uur afgekoppeld maar de codes willen er niet uit, denk dat dit alleen mogelijk is met een tech 2 ofzo.

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

Lekkend spruitstuk is wel een oorzaak voor slecht lopen. Inlaat- of Uitlaat-spruitstuk?

Indien uitlaat-spruitstuk bij warme motor accu even los (zelflerende systeem resetten) en dan de stekker van de lambdasonde los.
Loopt de motor dan wel goed op benzine?

jeffrey1984 (0), 13 jaar geleden

Ben er nu achter dat hij lekt bij de pakking tussen het spruitstuk en het motorblok. Zo te zien zijn er 2 draadeinden in het blok afgebroken bij de 1e cylinder. Een derde draadeind mist ook linksonder in de hoek en hierin zit 1 dolgedraaide m10 bout.

Balen!

Is er iemand in de buurt van Maastricht die dit zou kunnen repareren?

williamhabets (0), 13 jaar geleden

staat bekend bij deze autos schroefje eruit peuteren is best veel werk laat maar wat horen
verder is
19 krukasimpulsgever (nokkenassencor geeft onjuist signal af )
37 en 52 een controle lampje dat stuk is kortsluiting of kabelbruek
81 tot 84 een inspuitventiel kortsluiting of kabelbreuk
92 nokkenascensor kortsluiting of kabelbreuk

Mercury (0) PRO, 13 jaar geleden

[quote=jeffrey1984]Ben er nu achter dat hij lekt bij de pakking tussen het spruitstuk en het motorblok. Zo te zien zijn er 2 draadeinden in het blok afgebroken bij de 1e cylinder. Een derde draadeind mist ook linksonder in de hoek en hierin zit 1 dolgedraaide m10 bout.

Balen!

Is er iemand in de buurt van Maastricht die dit zou kunnen repareren?[/quote]
vragen of aanbieden van diensten is op problemcar niet toegestaan.... eerstvolgende keer gaat het topic subiet op slot!

Mercury, moderator problemcar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Omega of stel zelf een nieuwe vraag.