auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Opel Omega: Motormanagement lampje, tikkende motor, olielampje.

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: X2.0XEV E2

Hoi,

Sinds kort ben ik in bezit van een opel omega. Toen ik deze auto kocht zat er een slechte accu in. Onderweg naar de autoshop voor accu ging mijn oranje lampje branden en vrij snel daarna ging ook het olie lampje branden. Mijn eerste gedachte was, tankstation olie halen. Toen ik het oliepijl bekeek, bleek er nog zat olie in te zitten, volgens pijl stok, bleek er eerder teveel olie in te zitten. ( stond boven max) Verder op weg naar autoshop begon mijn motor zwaar te tikken, rattelen. Direct auto aan de kant gezet, en afgesleept. Mijn vraag is, waarom gaan beide lampjes branden, als er zat olie in zit, Heb zelf geen olie bij gedaan, en auto reed daarvoor prima. Volgens pijlstok geeft ie teveel aan. Ik durf in deze staat niet verder te rijden naar garage. Heeft iemand een verklaring voor mijn probleem, alvast vriendelijk bedankt, groet Richard.

Geplaatst door

canna (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik denk dat de motor in puin is gelopen wegens een te kort aan oliedruk.
Wat zegt de verkoper?

oldford 0
badge

13 jaar

Hoi Oldford,

Op het moment had ik de auto al een week of vier, Heb uiteraard contact opgenomen met verkoper, die blijft voet bij stuk houden dat hij prima auto heeft verkocht. Bij zon oude auto kon je niet teveel verwachten etc. Wij hebben er amper in gereden. De auto start verder direct, hij rookt niet, maar tis net een zware diesel motor.

Groet Richard

canna 0

13 jaar

Zoals je het vertelt gingen er 2 storingslampjes branden op je 1e rit. De verkoper wist daar geheid van.
Maar je hebt zelf gekozen voor doorrijden en verder geen onderzoek gedaan, dus ik denk niet dat er wat te verhalen valt.

Motor heeft te weinig oliedruk en is dus stuk. Ruilmotor (sloop) is de goedkoopste oplossing.

oldford 0
badge

13 jaar

Hoi Oldford,

Ben niet verder gaan rijden. Ik was op de A1, heb olie gehaald bij tankstation, na het halen van olie bekeek ik olie pijl. Daar bleek naar mijn idee zat op te zitten. Heb toen auto weer gestart, en eerste instantie branden er geen lampjes, naar zeer korte tijd, weer op de A1 naar huis, kwam oranje lampje, olie lampje begon langzaam het olie lampje voluit te branden, fractie later kwam er vreemd geluid uit de motor. Heb toen direct auto aan de kant gezet. Deze afgesleept. Heb met deze auto wel meerdere ritten gemaakt, auto reed prima. Het verhaal met lampjes is op een traject van een paar kilometer gebeurd. Heb juist bewust niet doorgereden. En daarom de auto afgesleept. Toen het pijl bij tankstation hoog bleek nam ik de keuze om naar dealer heen te gaan. Stukje verderop begon het zelfde geval. Toen auto aan de kant. Heb eigenlijk geen reactie kunnen geven of onderzoek. Daarvoor was niks aan de hand, het is niet zo dat ik door heb gereden met lampjes, en afgewacht heb. Dat is voor mij zo vreemd, dit hele verhaal gebeurde in een paar kilometer. In al die weken heb ik niks kunnen merken aan de auto, toen ik kocht branden er geen lampjes. Enige was dat dat de auccu slecht was, is. Het is niet dat ik dan voor mijn gevoel bij de handelaar moet zijn, na het opladen van accu starte hij prima, leek alleen alsof ie de volgende dag weer opgeladen moest worden. ( geen kracht meer ). Goed, dat ie dus in de soep is gelopen moet ik dan maar voor lief nemen. En hiervoor een oplossing zoeken. In ieder geval had ik dit op de eerste rit al gehad, had ik die auto niet gekocht, Ik denk dat ik er zon 100 kilometer zelf mee gereden heb. Het geval van beide lampjes heb ik denk ik zon 10 kilometer gereden. Dat het zo snel kan gaan........

Groeten Richard.

canna 0

13 jaar

Oliepomp nakijken.

carter zal los moeten, ben bang dat je gaat schrikken.

ik vermoed een verstopte of gescheurde olie aanzuigbuis.

of een Carter vol met sludge.

Willem

Willem12089 0
badge

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Omega of stel zelf een nieuwe vraag.