Mijn tigra houdt in bij een warme motor.Loopt koud perfect, en stationair ook.Pas bij vermogensvraag inhouden. Geen uitleesfouten,geen lekkages,recircul.klep goed,distributie op tijd,koudestart/temp.sensor goed,lambda goed,kleppen gereinigd,uitstoot extreem laag(10 ppm ipv 200),injectors gecheckt.De opel dealer komt er niet uit,maar rekent wel 350.Gelukkig ben ik volgens deze site niet de enige,want hij staat er vol mee.Is er iemand die meer verstand van opels heeft dan de arrogante dealer zelf??? bvd.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
als de dealer het niet weet hoe moeten wij het dan weten?.....het kan vanalles zijn...buiten de dingen die de dealer al heeft gecontroleerd: inlaatlucht temp meter,computer, distributie timing,opbrengst brandstof systeem,kwaliteit brandstof, mogelijk achteraf ingebouwde systemen die storingen terweeg brengen enz....
Ik denk dat er twee dingen van te zeggen zijn dat er zoveel problemen op deze site staan ten eerste is het een stuk ingewikkelder geworden in de auto branche denk maar aan alle electronica/injectie/airco etc.Je kunt gewoon alles niet meer weten.
Ten tweede zijn er natuurlijk hele goede en wat minder goede monteurs/garage's en dealers,maar samen komen we er meestal wel uit!! als ze maar de moeite nemen om een keer op problemcar te kijken,kan al heel wat schelen.
Ik vind trouwens in jouw geval dat ze wel door moeten zoeken
tot de oorzaak is gevonden alvoorens zoveel geld door te berekenen.
veel succes!!! gr. E.Tempel
Beste Opeltje, op deze site kun je vaak lezen dat iemand een oplossing geeft waar de dealer niet uit kwam.Dat vind ik een kwalijke zaak. Ik heb een vergelijkbare klacht gelezen ,die opgelost was na het opboren van de cilinders.Het bleek een Tigra kwaal!!? Die oplossing kwam niet van de dealer.
Mijn laatste hoop is dus op deze site gevestigd.
Misschien zelfs op jou,want ik neem aan dat jij voor opel werkt.
Of op iemand die mij aan het bedradingsschema met meetwaarden kan helpen.
groetjes van mij.
20 jaar
kijk, ze moet niet direct gaan denken dat alles wat je hier leest van toepassing is op je wagen...elke wagen is weer anders, en vaak de klachten ook...overigens heb ik nog nooit een motor op laten boren voor dit probleem..dus wat dat betreft. maargoed alles kan he.
zit er ook een alarm/startonderbreker ingebouwd?
Beste Opeltje, er zit geen startonderbreker of alarm op.Opboren zal voor mij ook geen oplossing lijken,want hij loopt erg schoon(10 ppm).
20 jaar
ik zou de brandstofdruk eens laten nameten...
Is het niet het wegvallen van de vonk? Je schrijft bij het belasten de motor gaat inhouden. Even terug naar de dealer en
vragen of de dis bobine al getest is en de bougie's gecontroleerd zijn.
Leo
Opeltje,
de brandstofdruk is gemeten.Heb gister ook compressie gemeten.Lijkt ook ok( 4x170psi)
Leo, de bougies zijn vervangen. En als er geen onsteking zou zijn, dat moet je dat toch terug zien in de 4gas-test, denk ik.In principe moet de onsteking in orde zijn.
Groeten van mij.
20 jaar
hoe hoog was de brandstofdruk stationair en tijdens gasgeven?
Geen idee,dat is in de garage gedaan, maar hij was oke.
20 jaar
das jammer dat je dit niet weet...kon ik mischien iets meer mee...
waar zou je aan denken,dan? EEn verstopping of filter kan het dus niet zijn.
20 jaar
opbrengst brandstofpomp, zeef in tank voor de brandstofpomp dicht, brandstofdruk regelaar....
goeten Opeltje
Zou het dan niet zo moeten zijn dat hij ook bij onbelast gas geven ook dezelfde klachten geeft,en zeker als hij koud is?Want dat is niet het geval.
20 jaar
nee, want belast wil de motor ecm graag nog meer brandstof in de motor gooien...en is het vacuum anders ivm de brandstofdrukregelaar.
Oke ,dan zou die verstopping of wat dan ook precies op een kritisch punt zitten ;genoeg doorlaat voor onbelast maar te weinig voor belast.Ik ga een rondje rijden met mijn retour geknepen.
Misschien dat dat wat opleverd?
20 jaar
zou je kunnen proberen, maar het is natuurlijk niet de ideale methode...als de pomp zo al te weinig doet heeft deze testmethode weinig zin. maar proberen kan nooit kwaad.
Tja, je moet wat als beun de haas.Ga het proberen.Bedankt zover.
20 jaar
Ik zie dat het probleem nog niet opgelost is, maar in je antwoord zie ik niet dat dis bobine getest is. Want deze bobine gaan weleens kapot en dan heb je deze klacht die jouw auto heeft.
De bobine kan alleen bij een dealer of een garage die een Tech 2
hebben.
Leo
Leo, het is inderdaad nog niet over.Wordt er een beetje moe van.
Heb bij de dealer geopperd om dat kreng aan de scoop te hangen,maar zij waren ervan overtuigd dat dat geen zin had.Toch maar proberen....?
groeten van mij
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Tigra of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar