hallo ik heb een astra g 2.0 dti met een egr klep probleem maar dat probleem heb ik opgelost maar nu had ik een vraag is het mogelijk om het spruitstuk schoon te maken en waar kan dat mee vriendelijke groet michel
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Michel
Schoonmaken kun je wel doen als je hem eraf haalt,echt 100% krijg je het toch niet omdat je niet overal aan kan komen.
Gr Stefan
Hoe heb je het probleem met de egr klep opgelost ??
ik heb hetzelfde probleem: foutcode P0400 EGR klep, hoe kan ik dit het beste verhelpen ???
Ik las op internet dat je de egr klep kunt afsluiten, of is dit niet nodig ?
graag hoor ik van je,
Gr Jan
15 jaar
JHS007, ook met een 2.0 diesel of heb je die benzine 1.6 nog?
[quote=JHS007]Hoe heb je het probleem met de egr klep opgelost ??
ik heb hetzelfde probleem: foutcode P0400 EGR klep, hoe kan ik dit het beste verhelpen ???
Ik las op internet dat je de egr klep kunt afsluiten, of is dit niet nodig ?
graag hoor ik van je,
Gr Jan[/quote]
ik had hem aan de computer gehad bij de garage en toen zeiden ze egr klep kapot dus toen heb ik eerst er 1 van de sloop gehaald en toen deed die het weer maar toen ben ik nog wel opzoek gegaan naar een nieuwe bij opel moetje hem kompleet kopen met spruitstuk maar die kost wel even 375 euro exclusief btw dus ik ben net zo lang aan het zoeken geweest op marktplaats en door koste een losse 175 euro inclusief btw dusdie heb ik er nou opgezet probleem verholpen maar je kunt hem ook afsluiten dat had ik ook gelezen op internet maar hoe weet ik ook niet met vriendelijke groet michel
15 jaar
Je kan de egr van een 2.0 en 2.2 diesel niet afsluiten. Je mototstuurapparaat controleerd de werking van de egr aan de hand van
de luchtmassameter. Als de egr open gaat gaat er nl minder lucht door de lmm. Als je stuurapparaat dit verschil niet ziet zet hij
de bekende code P0400.
Jos.
Hoi,
even een late reactie op jullie probleem.
Ik heb mijn vectra 22DTI nog niet laten uitlezen maar geeft een storing in de 4e versnelling als je wilt acceleren en wilt door schakelen naar de 5e versnelling. Bij ongeveer 2500 toeren geeft hij storing met het oranje lampje en gaat dan verder in de noodloop. Als je de motor uitzet en opnieuw start is het weer (tijdelijk) weg totdat je weer hetzelfde doet.
Ik had al een nieuwe luchtmassameter gemonteerd, ik wil nu weer even de oude erop zetten om te kijken of het dan nog is.
Hadden jullie hetzelfde probleem?
Groetjes
John
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar