close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Astra: koppelingplaten en drukgroep vervangen

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4

Hallo mijn koppeling heeft het begeven ik heb nog wel druk maar als ik hem in z.n 1 zet dan rijdt hij gewoon door.moet ik de hele bak eraf halen of is er ook nog een andere manier.En ben ik ook speciale gereedschap nodig.Graag hoor ik van jullie.want ik wil het zelf repareren alhoewel ik het nog nooit heb gedaan.ik heb een astra tailgate c1.4nz.

mvd henk

Geplaatst door

pokerwolff (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Als er geen losse deksel onder in het koppelingshuis is gemonteerd, moet de bak er inderdaad achterweg.
Speciaal gereedschap is niet nodig. Wel een goede bandenlichter om de assen uit de bak te drukken.

moderator 0
badge

15 jaar

Oke ja moet nieuwe koppeling in.

pokerwolff 0

15 jaar

Als de bak er uit moet, heb je wel iets meer werk dan alleen het wiel verwijderen.
Die deksel kun je eventueel zo zien vanaf de onderzijde auto. Niet verwarren met de deksel onder het differentieel. Die zit verder naar de achterzijde.

moderator 0
badge

15 jaar

Laat er eens een monteur naar kijken, als hij niet goed vrijkomt kan het goed zijn dat het een kwestie van stellen is.

Groeten Marcel'

hellbat 0
badge

15 jaar

ja er zit een deksel onder.heb ik al los gehad en ja daar zit de drukgroep en koppelingsplaten.maar hoe krijg ik ze er nu uit dan? is er iemand die mij dat stap voor stap kan uitleggen

pokerwolff 0

15 jaar

Centrale moeren in het midden van de naaf lostrekken met auto op de handrem en in de versnelling. Auto opbokken achter de voorste wielkuip ( onder de kokerbalk. wielen L+R verwijderen, remklauw loshalen, fusee loshalen, dusdanig dat je de homokineet uit de naaf kunt halen. Aandrijfassen uit de bak halen. Accu loshalen, startmotor verwijderen, schakelstangen loshalen, koppelingbediening loshalen, kabels voor km-teller en achteruischakelaar verwijderen. Motor ondersteunen, baksteun en reactiesteun losmaken. bak losmaken van de motor, veel spinazie eten en de bak aan de kant leggen. Dan kun je de koppeling verwijderen.

Groeten Marcel

hellbat 0
badge

15 jaar

Bak hoeft er helemaal niet uit.....Linker wiel verwijderen. Daarna alu-deksel v/d bak verwijderen. Daarachter zie je een tandwiel. In de as daarvan zit een borgveertje. deze verwijderen en de het 12-kant boutje er uit draaien. Daarna met een M7-bout de as terug trekken.
Onderzjde bak de deksel verwijderen. Koppeling intrappen en op de 3 scharnierpunten de diafragma blokkeren. Daarna de 6 boutjes v/d diafragma losdraaien. Koppelingskabel loshaken. Koppeling komt er uitvallen.
Mocht er een komvliegwiel gemonteerd zijn, de bevestigingsbouten van de bak 1 cm losdraaien en bak iets achteruit trekken. Wel even de motor ondersteunen dan.

moderator 0
badge

15 jaar

Oh, las het verkeerd, dacht dat hij geschreven had GEEN deksel te zien zitten.

Groeten Marcel

hellbat 0
badge

15 jaar

Zo auto is weer klaar.Nog bedankt voor de tips en uitleg.

Henk

pokerwolff 0

15 jaar

Bedankt voor de feedback.

moderator 0
badge

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.