Ik heb vorige week een softwareupdate laten doen naar aanleiding van een terugroepactie. Softwareupdate is voor motormanagement en is nodig daar er anders motorschade kan ontstaan. Ik ga er met een perfect rijdende auto naartoe en krijg hem terug en alles is anders. de automaat schakelt willekeurig en op rotondes schakelt deze gewoon terug naar de 1e versnelling. Eenmaal op de snelweg aangekomen en met gas geven het vermogen weg en de auto loopt op het noodprogramma en ook de melding: dringend voertuig service nodig. De Opel dealer geeft aan dat het niets met de update te maken heeft. Dit geloof ik niet. Ze zijn er inmiddels 4 dagen mee bezig en weten nog niet waar de oorzaak ligt. De oude software is weg en kan helaas niet terug gezet worden. 5 dagen onderzoek later komt het volgende naar voren: De foutcodes geven aan dat of er is een probleem met het magneetventiel voor de regeling van de turbo of een probleem met de wervelkleppen van het inlaatspruitstuk. Hierbij geeft Opel aan dat er bij deze series een fabrieksfout zit en de wervelkleppen los kunnen raken. Het magneet ventiel is vervangen en lost het probleem niet op. Dan kunnen het de wervelkleppen zijn. Ik vind dat deze sowieso vervangen moeten worden, daar het een fabrieksfout betreft en ik het eigenlijk schandalig vind, dat de auto niet teruggeroepen is, daar het een fabrieksfout is en motorschade kan veroorzaken. Met andere woorden, ik rij in een tijdbom. Opel wil de reparatie niet vergoeden, niet onder garantie en niet coulantie. De auto is 4 jaar oud en heeft 180.000 gelopen. Garantie geven ze tot 150.000. Heb gezegd dat ze hem eerder terug hadden moeten roepen. Ik denk beroep op de rechtsbijstand, wat denken jullie? Of heeft iemand dit al eens meegemaakt?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
lijkt me inderdaad een gevalletje ff pech maar als je ANWB lid bent of een rechts bijstand verzekering hebt lijkt het me de moeite
om daar eens aan de bel te trekken voor advies alleen zul je het niet winnen
Dag Marcello,
Ik lees net je oude post omtrent de Opel Insignia waarin je het probleem uitlegt over je wervelkleppen en dergelijke. Wij zitten met hetzelfde probleem en ook niemand die de fout wil toegeven. Onze auto heeft ondertussen 6 maal in de garage staan. Nieuwe turbo, inlaatspuitstukken, roetfilter gereinigd,... maar niemand die het probleem aankaart van de wervelkleppen.
Een niet officiele opel dealer kwam met deze oplossing, volgens hem is dit een gekend probleem. Maar omdat hij geen opel licentie heeft kan hij ook niet aantonen dat dit een gekend probleem is (ingewikkelde discusie tussen opel en niet officiele dealer waardoor ik niet aan de oorspronkelijke melding van het probleem geraak)
Ik lees dat je van Opel zelf de opmerking hebt gekregen dat er een fout zit in deze serie. Nu is mijn vraag of je dit ook officieel hebt vernomen van hen. Via briefwisseling ofzo? En of je hiermee kan helpen?
Alvast bedankt
9 jaar
probeer de dealer te overtuigen dat je het GM/opel dealer service centrum wil contacteren, dit is in kontich Belgie, vanuit nederland, nr 0800/0201502, programerings updates is idd om bugs te verwijderen en valt volgens mij altijd onder de noemer, opel service. mvg
9 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Insignia of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar