Opel Astra : is het wat op gas of diesel??

Heb nu een calibra uit 94,heerlijke auto maar ik rij veel te veel dus hij moet weg
Ik wil dan of op gas of op diesel rijden,en dan een corsa of eventueel een astra.
Ik ga dan winkelen rond 1997 (rond de 3000 euro te besteden)
Het spul in die prijsklasse heeft bijna allemaal tussen de 2 en 3 ton gelopen.
Is het dan nog wat om rond de 25 á 30 duizend km per jaar te rijden,met andere woorden,heb je dan nog een betrouwbaar wagentje of moet je elke week aan de gang om zo iets rijdend te houden??
Van de benzine motoren weet ik wel een beetje hoe of wat,maar hoe houdt het zich op gas??Een andere kop monteren zou me niet uitmaken,en met name de 1.5 en 1.7 diesel motoren,blijft dat een beetje heel??

Alvast bedankt voor de info

patje kadettje

Geplaatst door patje kadettje (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Astra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

stefan11106 (0), 17 jaar geleden

1,5 diesel nemen dat blok van isuzu blijft draaien ,gewoon niet kapot te krijgen

moet je kijken voor een mooie corsa 1,5TD sport van 1997 kan je wel mooie vinden

primera p11 (0), 17 jaar geleden

Ik zou persoonlijk toch voor wat jongere auto gaan.
Asl je er zelf al 25 tot 30.000km mee gaat rijden.
Dan kun je er vanuit gaan dat je in de kosten komt.
Het blok blijft wel heel maar de rest er omheen gaat kapot.
Ik zou een auto zoeken die niet meer dan 150.000 gelopen heeft.
Dan kun je er ook nog wat vanaf rijden.

kasperht (0), 17 jaar geleden

Ik heb zelf een 1.5TD corsa gereden van 150-250 duizend km, 40.000km/jaar. Motor blijft inderdaad draaien, rest van de auto behoorlijk wat kosten aan gehad (dynamo, radiateur, waterpomp, 3x wiellager, 2x stuurkogel, remblokken elke 30-40 duizend km (en dat met veel snelwegkm's, dus relatief weinig remmen), alle schokdempers...) waardoor de onderhoudskosten mij wel wat tegenvielen.

Maar verder is het een auto die in belasting, verzekering en brandstofverbruik in zijn klasse relatief goedkoop is, waardoor de totale kosten te overzien waren.

Tip, ga inderdaad voor een 1.5TD. Rijdt stuk prettiger dan 1.5/1.7D.

patje kadettje (0), 17 jaar geleden

meer als 3000 kan ik niet uitgeven,ik wil ongeveer 1500 voor mn calibra hebben en heb een kleine 1500 te besteden.
Ik heb er een zien staan uit 96,een gewone 15D ,moet 1750 opbrengen.Wel een net ding om te zien,maaar...heeft 310.000 km gelopen,is wel wat veel hé of kan zoiets nog wel even mee?
Overigens heb ik geen plannen om verder achter dit ding aan te gaan maar ben gewoon benieuwd of het nog wat is.
Ook staat er in de buurt nog een 17D uit 97 met net 150.000 km voor 2950,hier wil ik eens voor gaan kijken,ook of de km's kloppen.Is deze 1700 nou ook het izuzu blok??

stefan11106 (0), 17 jaar geleden

1700 is ook een isuzu blok ja

voor de 1500 is 310.000 geen probleem

ik had een opel cosra van van 1991 met 450.000 erop en hij liep nog als een zonnetje die blokken gaan gewoon niet kapot

MartijnGR (0) PRO, 17 jaar geleden

Heb hier een 1.7D Opel blok welke ook tegen de 450 dkm gaat. De motor houdt het volgens mij lager vol dan de rest ;-).

Wel het x aantal nieuwe dingen op gekomen uiteraard:

-dynamo
-wiellagers
-gloeibougies
-retourleidingen
-brandstoftank
-waterpomp
-ditributie uiteraard


verder geen grote dingen eigenlijk...

patje kadettje (0), 17 jaar geleden

dan is het toch de moeite om allicht eens naar het ding te gaan kijken.
Die 1700 was overigens (helaas) al verkocht.Dus maar even verder zoeken.
Thanx voor de info

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.