close auto

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Vectra: kabelboom c20ne

Bouwjaar: 1992, Motorcode: c20ne

ik ben bezig om een c20ne in mijn vectra te plaatsen
maar nu heb ik een kabelboom van de c20ne maar in de auto zat helemaal niks meer(crossauto)
dus nu heb ik een ronde stekker over weet meschien iemand van jullie waar plus enz op moet
oliedruk enzoe heb ik wel gevonden, maar alleen de kabels om hem aan de praat te krijgen nog niet

Geplaatst door

coene (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

[quote=coene]nu heb ik een ronde stekker over[/quote]
Volgens mij zitten er wel meer ronde stekkers in de auto..

Waar zit hij precies ?

En welke 'kabel' voor hem aan de praat te krijgen ?

stefan84 0

15 jaar

ja oke klopt ik bedoel de stekker die de kabelboom van de motor aan de kabelboom van de auto verbind(die ik dus niet heb)
deze zit onder de motor kap aan de linkse kant van de auto

ja ik bedoel niet dat het een kabeltje is maar olie sensor en tempratuur dat vind ik zelf wel
ik hoef dus alleen te weten welke kabels ik aan moet sluiten en waar voor de motor te laten lopen

coene 0

15 jaar

geschakelde +
pulse draad startmotor

bij sommige C20NE's loopt de constante + ook over de ronde stekker

Willem

Willem12089 0
badge

15 jaar

ja deze heb ik dus aan gesloten was een dikke rode draad deze zat op het brandstof relais
maar de motor vonkt niet dus ik denk dat er toch meer aangesloten moet worden maar ik vraag me af welke?

coene 0

15 jaar

de ronde stekker zitten een aantal draden aan

Rood - Const +
Zwart - Geschakelde +
Bruin - Massa
Blauw/rood - Pomp +
Zwart/rood - Startstroom
blauw/wit - Dynamolampje

Met deze draden moet het lukken om de motor te laten draaien in een crossauto . In het geval je er een hoofdstroom schakelaar tussen zet sluit dan de + aansluiting van de dynamo rechtstreeks op je accu
Dynamo lampje is beter om wel aan te sluiten , doe je dit niet dan begint de dynamo op toeren in 1 keer te laden en krijg je een dikke piek in de stroom (dit vinden diverse delen niet prettig)

beundehaas 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.