Ik heb momenteel veel last van mistvorming IN DE AUTO,
en het wordt alleen maar erger als ik de verwarming/kachel aanzet.
Mijn conlusie: de radiateur (of kraan) van de kachel is lek
(dat verklaard ook gelijk waarom ik sinds kort elke dag een natte rechtervoet heb ...)
Nou heb ik wel al op ineternet vervangende onderdelen gevonden (nieuwe radiateur Vectra A 1992: circa 50 euro),
maar ik word benauwd door de gedachte dat het hele dashbord etc. gedemonteerd schijnt te moeten worden.
Heeft iemand tips of een beschrijving van de benodigde handelingen , en/of de geschatte sleuteltijd / werktijd?
(ben een leek op Opel/Vectra -gebied (maar gelukkig} niet compleet a-technisch....)
Alle info zeer welkom want de komende maand ga ik die kachel ongetijfeld nog hard nodig hebben..!!
m.vr.gr.,
T.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Weet je zeker dat je kachelradiateur lek is?
Je zou dan in ieder geval koelvloeistof moeten verliezen.
Is je microfilter niet gewoon nat?
Mocht je het zeker weten:
Middenconsole (gedeelte bij versn.pook e.d.) verwijderen.
Luchtgeleidingsbak demonteren, 4 schroeven.
Slangen van kachelradiateur verwijdren, via motorruimte.
Kachelradiateur laten zakken en naar je toe trekken.
In een uurtje is het klusje geklaard.
Is iets lek (gaat liter koelvloeistof/water bij na 20 km rijden) weet alleen niet of het de radiateur is,
of dat het ook de kraan of een afdichting kan zijn...
Bedankt voor je snelle antwoord, ga er morgen eens naar kijken...
18 jaar
Er zit geen kachelkraan op, tenzij je airco hebt.
Als je trouwens geen airco hebt zit er ook geen microfilter in.
De enige aansluitingen op je kachelradiateur zie je vanuit de motorruimte zitten.
De pijpje waar de slangen op zitten zijn al van je kachelradiateur.
THANX daNinja,
OK, wat kraan betreft: heb geen airco & die 2 pijpjes/aansluitingen had ik al zien zitten (in het schutbord)
Nogwel een paar vraagjes over 'stap 1' uit je 1e reply: "Middenconsole (gedeelte bij versn.pook e.d.) verwijderen":
Waar zit die middenconsole overal vast ???
- heb (aan weerszijde van de tunnel ) voorin bij de voeteinde(s) 2 schroeven per kant gezien,
- rechts (passagierskant) voor ook nog een afdekplaat met +/ - 5 plastic bajonetpluggen, daaronder zit een plastic (uitblaas)huis
Zit de console nog aan de rest van de consoles vastgeschroefd?
(met 'verborgen' schroefjes in/achter radiobehuizing/asbak/versnellingspook-hoes/????)
Of zit het ergens 'ingeklikt' of achter gestoken en is het een kwestie van op de juiste wijze 'brute force' gebruiken...?
m.vr.gr.,
T.
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar