Opel Corsa: kachelhuis

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.2

dag mensen,ik heb een corsa d en er lag vanmorgen een plastic tandwiel bij mijn voeten,nu blijkt dit van de regelkleppen van het kachelhuis te zijn,ik ben bij opel dealer geweest en dit is inderdaad een veel voorkomend probleem en er is een modificatie voor gekomen alleen geen terugroepactie,en is buiten garantie,auto heeft 29.000km gelopen,en het hele kachelhuis moet hiervoor veranderd worden ,ik heb even met de monteur gesproken en dit is heel veel werk,nu is dat niet zo'n probleem wat moet dat moet,ik heb TIS bekeken en het is gewoon allemaal puzzelwerk,airco moet leeg, koelwater eraf omdat de kachel wegmoet,het hele stuur met stuurstang moet eraf, de portieren eraf omdat anders de bouten niet eruit kunnen,middenconsole eraf,echter het onderdeel kost 950 euro ex.,heeft iemand ooit geprobeerd om dit kachelhuis te fixen zonder een nieuw te kopen of is dit niet mogelijk,950 euro ex. voor een bult plastic is toch wel belachelijk ,buiten de uren die er voor staan.iemand ervaring hiermee B.V.D

anoniem-1573996169

Geplaatst door anoniem-1573996169 (0) , lid sinds 23 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Corsa? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

16 Reacties

zafira2.2dti (0), 12 jaar geleden

ben wel heel benieuwd hoe dit gaat aflopen, mijn vrouw heeft dezelfde Corsa, en als dit een meer voorkomend probleem is hou ik mijn hart vast. In ieder geval veel succes. En ik hoop samen met jou op zeer nuttige tips.

meriva7673 (0) PRO, 12 jaar geleden

Zafira 2.2dti dit komt alleen voor bij de modellen met electronische climat control
Robby Laat nog eens even naar de prijs van het kachelhuis kijken
Heb laatst zelf zo een kachelhuis vervangen , en dat koste niet meer dan 130 euro
Voor die prijs die jij noemt zit er alles in volgens mij ( kachelraditeur en airco en stelmotortjes ) maar dat kun je allemaal overzetten
De deuren hoef je niet te demonteren
je moet ze wel open laten staan zodat je de bouten naar buiten kunt drukken


succes en groeten MERIVA

anoniem-1573996169 (0), 12 jaar geleden

hoi meriva,kijk dat is nog eens interessant,inderdaad de dealer had het erover dat het hele kachelhuis vervangen moest worden,maar als ik de onderdelen koop die jij zegt voor 130 euro ,heb ik dan de originele onderdelen die er nu inzitten(met de kans dit weer kapotgaat)of de modificatie versie???

anoniem-1573996169 (0), 12 jaar geleden

hoi meriva ik werk dit even prive met je af,dit is niet echt een discussie voor deze site.

zafira2.2dti (0), 12 jaar geleden

#@#!#@#%& nou vraag ik mij toch echt af waarom dit in prive sfeer afgehandeld moet worden, er rijden hier nog meer mensen rond met zo een Corsa, of denkt de heer Robby nu, zo ik heb een oplossing en laat de rest maar barsten. Hier word ik niet vrolijk van, en dat is zeer netjes uitgedrukt!!

P. Kelder (0) PRO, 12 jaar geleden

[quote=zafira2.2dti]of denkt de heer Robby nu, zo ik heb een oplossing en laat de rest maar barsten. Hier word ik niet vrolijk van, en dat is zeer netjes uitgedrukt!![/quote]
Robby kennende steekt Robby zo niet in elkaar.....
Wel is Robby bekent met de regels van het forum en handeld waarschijnlijk de niet relevante items af per PM.

Er is nog geen man over boord, Robby vermeld de oplossing vast nog wel......

Moderator Problemcar

anoniem-1573996169 (0), 12 jaar geleden

@zafira,zoals meriva al aangaf is dit meer voorkomend bij de corsa's met ecc,maar ik wil met meriva wat meer details omtrent het kopen of bestellen van bepaalde onderdelen en dat kun je denk ik beter even privé doen,maar wees gerust als het dadelijk zover is dat ik er aan ga beginnen,weet nog niet wanneer betreft m'n eigen auto en alleen de kachel word niet meer warm,en de ramen blijven langer beslagen dus ik kan nog wel rijden,dan zet ik dat hier wel neer hoe of wat.

zafira2.2dti (0), 12 jaar geleden

SORRY, (met hoofdletters) mijn excuses en ik wacht af. Bedankt alvast.

anoniem-1573996169 (0), 12 jaar geleden

ik heb kontakt gehad met opel nederland en aangezien de auto uit de garantie is en niet in onderhoud is bij opel dealer(anders was dit volgens opel nederland gerepareerd tijdens onderhoud)dan was dit een coulanceregeling geweest,het is een bekend probleem bij opel,de kosten zijn voor de eigenaar er is geen terugroepactie geweest omdat het niet de veiligheid in gevaar brengt,wil je het zelf doen dan kun je natuurlijk alleen de onderdelen vernieuwen die kapot zijn,volgens de dealer moet het hele kachelhuis vernieuwd worden maar er is 'n mogelijkheid om alleen te vernieuwen wat kapot is en alle andere onderdelen van het oude kachelhuis over te zetten op 't nieuwe maar dat zie je pas als je alles eruit pakt,het is wel 'n hele klus vele uurtjes werk.

anoniem-1573996169 (0), 12 jaar geleden

nou ik heb alles eruit gehaald,het hele dashbord moet eruit de deuren hoeven er niet uit de bouten kun je ver genoeg terugdrukken Meriva bedankt voor de tip,heb het even goed bekeken hoe het werkt,wat blijkt nu,het onderste stelmotortje heeft een tandwieltje met een aanslag,nu is deze aanslag te zwak waardoor het tandwieltje verder door kan draaien en zo het asje van de kachelklep afbreekt,als ik dit van te voren had geweten had ik even een tandwieltje gekocht van 0.70 cent dat aangepast is en even gemonteerd had, dan was ik in ongeveer een half uurtje klaar geweest,kun je zo van onderaf monteren,nu moet het hele kachelhuis vernieuwd worden omdat dit asje niet te repareren is en is veel werk, de kosten vallen wel mee,je kunt alles van je oude kachelhuis overzetten dus betaal je voor 'n bult plastic wat niet zo duur is en airco weer opnieuw vullen.alleen vind ik dit wel slap van opel om niet even een terugroepactie uit te voeren(is bekend probleem bij opel) dat zijn de kosten toch niet,nu achteraf wel.

anoniem-1573996169 (0), 12 jaar geleden

[url=http://imageshack.us/photo/my-images/3/img0747ug.jpg/" target="_blank" rel="nofollow">http://imageshack.us/photo/my-images/3/i...][img]http://img3.imageshack.us/img3/1988/img0...[/img][/url]

Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url][url=http://imageshack.us/photo/my-images/844/img0748ju.jpg/][img]http://img844.imageshack.us/img844/4659/...[/img][/url]

Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url][url=http://imageshack.us/photo/my-images/821/img0744pm.jpg/][img]http://img821.imageshack.us/img821/9452/...[/img][/url]

Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url][url=http://imageshack.us/photo/my-images/101/img0750kp.jpg/][img]http://img101.imageshack.us/img101/3519/...[/img][/url]

Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]

zafira2.2dti (0), 12 jaar geleden

hey Robbie, wat een drama op die foto's gigantische klus man, petje af. Maar als ik het goed begrijp, mijn vrouw d'r Corsa is wel altijd bij de dealer in onderhoud, dus als het bij ons gebeurt is het voor kosten van de Opel, zoniet is het misschien verstandig om het tandwieltje zelf alvast preventief te vervangen??

anoniem-1573996169 (0), 12 jaar geleden

even de dealer bellen of dit gebeurt is .zoniet en ik weet wat ik nu weet zou ik het zeker vervangen.

Tano (0), 10 jaar geleden

Afgelopen week heb ik dit probleem ook gehad, bij de dealer hadden ze er ook over dat het hele dashboard eruit moet :(
Dus ik ben zelf maar wat gaan proberen en het werkt nog steeds :)

Eerst heb ik wat dashboard delen losgemaakt onder het stuur om er beter bij te komen en het stappenmotortje losgehaald.
Daarna heb ik het asje dat losgekomen is doorgeboord en ook gelijk in de as van het kachelhuis geboord.
Daarna heb ik het losse asje iets groter geboord zodat er gemakkelijk een parker door past.
Daarna heb ik 2- componenten plastic lijm op het afgebroken deel gedaan en met de parker alles goed vast gezet.
Het losse asje heb ik wel in het tandwieltje laten zitten, omdat je die er achteraf niet meer over krijgt i.v.m. de kop van de parker.
24 uur laten drogen en het stappenmotortje er weer terug opzetten. Wel goed opletten dat de tandwieltjes op de juiste manier in elkaar zitten.

Nu maar hopen dat alles blijft zitten.


Gr. Gaetano

anoniem-1573996169 (0), 10 jaar geleden

Tano,ik heb m'n twijfels of dit goed blijft,het nieuwe huis heeft namenlijk niet alleen aan de kant v'd stelmotor verbetering maar ook aan de andere kant van het kachelhuis is een verbetering aangebracht,met een extra tandwieltje en vertevigde aanslag,maar ja afwachten dus.

Corsarijder (0), 7 jaar geleden

Beste mensen, ik hoop dat mijn bericht (gezien de lange tijd sinds het laatste bericht), toch nog gelezen wordt. Vorig jaar is in mijn Corsa (1.2 benzine van 2007 - met ECC) in December de kachelweerstand vernieuwd en de bedrading van de kachel hersteld. Kostte mij toen ongeveer € 320. De weerstand zelf was toen de kostenpost (+- € 200). Vandaag merkte ik dat ik geen warme lucht meer kreeg - wel draaide de "blazer". Terug naar de garage: dit keer zou de kachelklep in het kachelhuis kapot zijn. Het onderdeel zou wederom ongeveer 200 euro ex BTW kosten, maar: voor het inbouwen moest ik op ongeveer 12 uur werk rekenen (a circo 60 euro per uur). Mocht er binnen het kachelhuis nog meer aan de hand zijn, dan moest ik rekenen op nog eens 900 tot 950 euro extra :( In totaal zou eea dan op een kleine 2000 euro uit kunnen komen. Ik heb alle berichten binnen deze topic gelezen en heb hier toch een vreemd gevoel bij. Wie kan mij een goed advies geven? Bedrijven mogen ook reageren, als zij een goed en eerlijk voorstel willen doen. Bij voorbaat dank voor de moeite!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.