Opel Vectra: kachelmotor/aanjager/kachelweerstand

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: 18

deze vectra heeft een probleem met de aanjager ,we hebben in eerste instantie de kachel weerstand vervangen omdat de aanjaager alleen in stand 4 werkte.
dit ging een week goed en toen was het probleem terug,hierna hebben we de aanjager motor vervangen en de weerstand geprobeerd te repareren wat eerst ook lukte ,maar weer voor een weekje toen hield hij er weer mee op.
van de weerstand hebben we de thermo diode vervangen door de kapotte diode er af te halen en een nieuwe diode er weer op te knellen(solderen gaat niet,wordt te waar)
nu wil ik eigenlijk een nieuwe poging doen om hem te repareren maar ik heb de vorige keer al moeten gokken welke waarde de diode had ,want we konden de temperatuur aanduiding niet meer lezen die op de diode stond
we hebben er toen 1 ingezet met een waarde van 113 graden,maar die is dus waarschijnlijk weer stuk.

mijn vraag is nu ,weet iemand de waarde van deze diode.

het is dus een vectra c van 2002 met airco(knopje geen ecc)

hobbyist1

Geplaatst door hobbyist1 (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Vectra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

kleijn (0), 14 jaar geleden

Buitendienstoplossing: 2000
Onderwerp: Aanjager interieur - Werkt niet goed
Modellen: Motoren: Optie:
Vectra-C 2002...2006,Signum 2002...2006 All,All
Klacht: De aanjager interieur draait alleen in de hoogste stand, helemaal niet of alleen bij contact uit.
Oorzaak: Condenswater van de aanjager interieur hoopt zich op de bodem van de behuizing (roestvorming enz.) op. De weerstand is beschadigd.
Productie: Vanaf het VIN W0L0ZCF3561069032 (13.01.2006) zijn verbeterde onderdelen in de productie toegepast.

Oplossing:
In het geval van een klantenreclamatie moet de weerstand en de aanjager
interieur worden gecontroleerd op water of roest. Er moet een gat van
4 mm worden geboord op het diepste punt van de behuizing (borstelbereik)
bij de uitgebouwde motor.
Functiegroep: D - Verwarming/Ventilatie/Klimaatregeling
Klachtengroep: 04 - Elektrische storingen
Foutcode geen

het is geen oplossing maar misschien het probleem

hobbyist1 (0), 14 jaar geleden

hallo willem.
dit is inderdaad het probleem ,ik heb dus een nieuwe aanjjagermotor gemonteerd en een poging gedaan om zelf de diode van de weerstand te vervangen.
ik heb er een diode ingezet van 113 graden en die heeft het na een paar dagen goed gewerkt te hebben weer opgegeven.ik heb er nog 1 liggen van 121 graden die ik er nu in wil proberen maar het blijft een gok want ik weet niet wat ze orgineel aan graden hebben.
in ieder geval bedankt voor de reactie.
bert

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.