Opel Vectra: ontstekings module brand door

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8

hallo allemaal

ik heb een opel vectra en daar brand steeds de module bij de ontsteking van door.
ik heb er een nieuwe in gezet en heb er een week mee kunnen rijden,todat die wer kapot ging.
nu heb ik er weer een andere module ingezet en nu ging die na een uur weer kapot.
weet iemand wat dit kan zijn of een oplossing?

mvg pascal

rft001

Geplaatst door rft001 (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Vectra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

24 Reacties

maarten4874 (0) PRO, 14 jaar geleden

meestal ligt dit aan je secundaire ontstekingskant. hoge weerstand bougiekabels,bougies slecht/te ver open,weerstand bobine......

anoniem-1573996169 (0), 14 jaar geleden

kijk eens even hoeveel ie bijlaad

rft001 (0), 14 jaar geleden

[quote=maarten4874]meestal ligt dit aan je secundaire ontstekingskant. hoge weerstand bougiekabels,bougies slecht/te ver open,weerstand bobine......[/quote]
ok en wat kan ik het beste doen nu?
bougies en kabels vervangen?

rft001 (0), 14 jaar geleden

[quote=robby10030]kijk eens even hoeveel ie bijlaad[/quote]
hoe kan ik dat meten het beste?

anoniem-1573996169 (0), 14 jaar geleden

motor laten lopen en voltmeter op je accupolen houden dit moet ongeveer 14 volt zijn

rft001 (0), 14 jaar geleden

[quote=robby10030]motor laten lopen en voltmeter op je accupolen houden dit moet ongeveer 14 volt zijn[/quote]
oke dat zal ik zaterdag eens laten doen door een vriend van me en dan horen jullie of jij het wel

mvg pascal

rft001 (0), 14 jaar geleden

hij laad goed bij

jackvectrac2.0ne (0), 14 jaar geleden

Hoeveel laad die bij??? Met "goed weten we nog niet veel.

eens aansluiten zonder bougie kabels eraan.

Gr Jack

Hans4040 (330) PRO, 14 jaar geleden

bijladen zonder bougiekabels gaat niet lukken, Jack...

rft001 (0), 14 jaar geleden

[quote=jackvectrac2.0ne]Hoeveel laad die bij??? Met "goed weten we nog niet veel.

eens aansluiten zonder bougie kabels eraan.

Gr Jack[/quote]
13.7 laad hij bij
maar hij is nu weer door gebrand

jackvectrac2.0ne (0), 14 jaar geleden

[quote=Hans4040]bijladen zonder bougiekabels gaat niet lukken, Jack...[/quote]
Dat klopt. Wat ik bedoel is als de accu goed bij laad.
Laat dan de motor draaien zonder bougie kabels en kijken of dan de module heel blijft.

Als deze dan nog doorbrand weet je zeker dat het in je primaire
aansturing ligt.

Gr Jack

Renaultmonteurtje (0) PRO, 14 jaar geleden

lol, zonder bougie kabels slaat de motor niet eens aan, en wordt de dynamo ook niet bekrachtigt...

jackvectrac2.0ne (0), 14 jaar geleden

Jezus wat een gezeik zeg.
Jullie snappen toch wat er bedoeld wordt doe me een lol zeg.

Ik probeer hier samen met jullie een persoon met problemen te helpen oplossen

rfbroek (0), 14 jaar geleden

Nou nee ik snap er in ieder geval weinig van.

Bedoel je soms de STARTmotor laten draaien zonder bougiekabels? En dan kijken of de module dan doorbrandt?

Zeg dat dan!

En hartelijk dank voor je lieve woordjes, daar maak je echt vrienden mee.

Hans4040 (330) PRO, 14 jaar geleden

Sorry Jack.....maar leg eens uit: hoe laat je de motor draaien zonder bougiekabels?

Begrijp me niet verkeerd, maar ik ben wel benieuwd wat je bedoeld.

mvg,
Hans

jackvectrac2.0ne (0), 14 jaar geleden

De motor laat je draaien met de start motor idd.( Volgens mij draait dan de motor ook alleen slaat die niet aan.)
Waardoor de onstekking wel vonkt maar deze niet via de bougiekabels naar de bougies kan geven. Zou dan de onstekkings module heel blijven dan weet de TS dat het aan de bougies of kabels ligt.

Hoop dat het nu wel duidelijk is wat ik ermee bedoel??


Gr Jack

Hans4040 (330) PRO, 14 jaar geleden

duidelijk Jack...bedankt

kleijn (0), 14 jaar geleden

deze jongen is geschikt

Renaultmonteurtje (0) PRO, 14 jaar geleden

Voor de bank? waarom zou er dan een vonk kunnen ontstaan? Er onstaat puur een vonk, door dat de electroden een massa nodig hebben... en dat is je motorblok via je bougie....

rft001 (0), 14 jaar geleden

[quote=jackvectrac2.0ne]Jezus wat een gezeik zeg.
Jullie snappen toch wat er bedoeld wordt doe me een lol zeg.

Ik probeer hier samen met jullie een persoon met problemen te helpen oplossen[/quote]
ik heb de motor laten rond draaien zonder bougies maar de module is nog heel,maar die blijft ook heel als ik de auto laat lopem maar niet lang meestal na een half uur brand die door ik heb er al 4 keer een andere module in laten zetten

rfbroek (0), 14 jaar geleden

Hoe weet je precies dat de module iedere keer is doorgebrand?

rft001 (0), 14 jaar geleden

[quote=rfbroek]Hoe weet je precies dat de module iedere keer is doorgebrand?[/quote]
omdat hij niet meer start en niet meer loopt en als je er een andere module in zet hij het wel weer even doet

rfbroek (0), 14 jaar geleden

Dan zou ik de bobine eens vervangen.

Wie weet slaat die door naar het primare circuit.

Verder is er electrisch gezien niet zoveel wat een module zomaar kan vernielen.

Gr Ronald.

rft001 (0), 14 jaar geleden

[quote=rfbroek]Dan zou ik de bobine eens vervangen.

Wie weet slaat die door naar het primare circuit.

Verder is er electrisch gezien niet zoveel wat een module zomaar kan vernielen.

Gr Ronald.[/quote]
ja oke
ik zal die eens gaan vervangen
groetjes

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.