Opel Corsa: klapperen aan de distributie zijde van de motor

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: z1.3dt

Hallo
Wanneer ik optrek en net onder 1000 toeren zit begint de motor te klapperen, naar opel geweest en deze
verteld me dat dit normaal is voor een corsa met 1.3cdti motor omdat er een demper verdwenen is in de uitlaat.
Ik ben het er niet mee eens en op onderzoek uitgegaan, naar mijn idee moet een auto alleen diesel geluid maken en niet klapperen. het lijkt dat het geluid aan de distributiezijde vandaan komt. maar wat het is weet ik
niet precies. de vsnaar klappert ook maar bij het aandrukken verminderd het geluid niet
heeft iemand hier meer ervaring mee, het zou volgens opel altijd voor moeten komen bij deze autos dus ik
ben benieuwd

Geplaatst door

sebas10817 (0)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

welke v-snaar klappert er dan volgens jou ? hoop toch niet de distributiriem he ?

lekt je uitlaat niet gewoon aan het spruitstuk of aan een klem ?als je optrekt en de delen bewegen zich,zou je dat wel eens kunnen horen.

dat hij een klapperend geluid maakt lijkt me niet bepaalt normaal..of hij nu op benzine,diesel of frituurvet loopt..

Stefan

stefan84 0

17 jaar

Hallo
v-snaar polyriem beter genoemd bij de dynamo, die zie je bij het geluid op trillen. maar ik heb hem weer aangedrukt waardoor de trilling van de riem minder werd het geluid bleef op de zelfde sterkte aan. Volgens opel loopt er een distributie ketting, wellicht rammelt die? het is echt een resonantie bij een vast toerental. de auto heeft 60.000 gelopen.

groet
sebastian

sebas10817 0

17 jaar

controleer de polie van de alternator maar goed ; 99 procent zeker dat die kapot is ; als je goed kijkt dan zit er slag op de polie ; deze polie kan je afzonderlijk vervangen

opc8275 0
badge

17 jaar

de riem klappert na de dynamo inderdaad, maar volgens mij klappert hij tegen massief ijzer van de motorsteun, dat maakt een ander geluid dan wat ik hoor. hoe komt het dat de poelie defect is ? is deze niet massief? wat is er precies krom, ik kan er niet veel aan zien, er zat wel wat ijzerroest onder het afdekkapje?

sebastian_75 0

17 jaar

als je de riem losmaakt en aan de alternator draait zal er slag op de polie zitten ; polie vervangen en probleem opgelost

opc8275 0
badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.