Opel Omega: Kleine probleempjes

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.5

Hoi allemaal,


Gisteren heb ik een 2dehands Opel Omega 2.5 gekocht.
Nu heb ik enkele gebrekjes opgemerkt.

Airco: Dit is eigenlijk het grootste probleem. De airco gaat niet uit als ik het contact van de wagen uitzet. Het enige dat helpt is dat ik de zekering eruit haal. Ook de verlichting van de airco werkt niet.

Verlichting dashboard: In het dashboard is er verlichting om de meters te verlichten, nu werkt alleen nog maar het linkse lampje waardoor ik mijn snelheids- en brandstofmeter niet duidelijk zie in het donker. Is dit zelf te repareren en hoe dan?

Bestuurderszetel: Deze maakt een piepend geluid bij beweging :p Waar zou dit aan kunnen liggen?

Linkerachterruit: Problemen met het dichtdoen van de achterruit, deze blijft halverwege hangen en kan enkel nog omhoog geduwt worden.

Mochten jullie mij met deze probleempjes kunnen helpen, zou ik zeer leuk vinden :-)

Groetjes, Yves

Yvrozz

Geplaatst door Yvrozz (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Omega? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

poppekast (0) PRO, 15 jaar geleden

auto particulier gekocht of bij een garage met of zonder garantie ?

Yvrozz (0), 15 jaar geleden

Particulier gekocht

Willem12089 (0) PRO, 15 jaar geleden

1. ECC module defect.

2. Tellerunit demonteren, hoe dit exact gaat bij deze Omega's weet ik niet

3. scharnierende delen smeren

4. Rails afstellen en smeren, vaak helpt om de rails een keer los en weer vast zet.

Willem

Martijn7427 (0), 15 jaar geleden

2. Tellerunit demonteren:
- Als je de middelste kantelbare ventilatie-openingen (boven je radio) er voorzichtig met twee schroevndraaiers naar voren toe uitwipt, zie je een aantal schroeven zitten.
- Schroef die los en het hele huis waarin de kantelbare ventilatie-openingen zaten, kan er uit. Daarachter zie je een schroef van de tellerunit. Schroef die los.
- Als je je stuur een kwartslag draait (even motor starten) zie je voorop de stuurkappen twee plastic dopjes. Wip die eraf en schroef de schroeven daaronder los. Je kunt nu de bovenste stuurkap verwijderen.
- Je ziet nu midden boven je stuur nog een schroef zitten van de tellerunit. Schroef die ook los.
- Ik dacht dat er links aan je tellerunit nog 1 schroef zat, maar dat weet ik niet helemaal zeker. (Je moet dan de linker kantelbare ventilatie-opening verwijderen op dezelfde manier als de middelste).
- Als alle schroeven los zijn, kun je tellerunit met een beetje trekken en bewegen voorzichtig naar rechts er uit trekken. (Op de achterkant zit één steker, die je los moet halen (met schroendraaier eerst het kapje omhoog wippen en dan steker lostrekken).
- Je hebt nu de tellerunit in je handen. Op de achterkant zitten lampjes met verschillende kleuren fittingen. Je kunt ze losdraaien door ze een kwartslag te draaien. Kijk op het lampje naar het voltage en vermogen en zorg dat je dezelfde soort terugplaatst. Als je een passend lampje erin zet, zonder op het voltage te letten, kan het gebeuren dat het lampje feller of zwakker is dan de andere lampjes.
Succes!
gr.

Martijn

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Omega of stel zelf een nieuwe vraag.