close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Omega: klepseals vervangen

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: x2.0xev

hallo allemaal
wie weet hoe kan ik de klepseals van mij omega vervangen
mvg zoran

Geplaatst door

2406calz (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

slimste is de kop er af te halen
andere manier is met luchtdruk in de bougie gat zodat de kleppen omhoog blijven staan.
je moet namelijk de veren losnemen en dan kan je klep op de zuiger vallen
is de zuiger beneden (odp) dan heb je de kans dat je klep eruit is gevallen en nog de kop er af moet
als je de veren er af hebt kun je de klepseals die omde klepsteel zit verwijderen.

voor hierbij te kunnen komen moet je dus kleppendeksel verwijderen
als je een dohc blok hebt (dubbele nokkenas) dan wordt de nok van je nokkenas direct op je klep.
dit houdt in dat je nokkenas eruit moet en dus je distributie riem los moet
je bent dan eigenlijk zover dat je het makkelijker is om kop gewoon af te halen

kort gezegt komt dus veel bij kijken en is niet zo even gedaan. verder moet je wat kennis hebben en goei gereedschap anders gaat het niet goed komen

bedank voor de antwoord werner.
jeb jij andere oplossing. als ik mijn auto start geeft deze een blouwe rookpluim en na paar minuten is over.mijn auto verbruik ook veel olie.

2406calz 0

14 jaar

zo te lezen is de auto toe aan een koprevisie

dockedmarc1 0

14 jaar

Als particulier is het niet te doen. Hoe groot is de kans dat enkel de seals uitgedroogd zijn, en er geen verdere slijtage is. Voor dat je er al aan wil beginnen is compressie meten een must want als die al aan de lage kant is wordt het een revisie of een andere motor. Ik denk dat het laatste de goeiekoopste optie is.

ronny530 0

14 jaar

heb je ook veel carterdruk dan? als de klepseals niet meer goed afdichten, zie je de rookpluim bij gas los laten. i.v.m. onderdruk spruitstuk

skiqpy 0

14 jaar

Oliewalm bij koude motor duid meestal op ernstiger motorslijtage.

Maar controleer eerst:

Als eerste, de gasklep controleren

- haal slang van de gasklep af (slang vanaf luchtfilter naar motor
- kijk of deze gasklep onder de olie zit.

> Ligt er VEEL olie op de gasklep. voer dan onderstaand uit

Klepdeksel:

- Vervang Klepdeksel voor een nieuwe of goede occasie, heb deze al vaker problemen zien geven die tot olieverbruk leidden
- Motorolie word dan zo richting gasklep gestuurd, en ja, dan verbrand de motor ook motorolie.

Carterventilatie:

- Dunne slangetje van klepdeksel naar net onder de gasklep, pijpje op inlaat zit 100% verstopt
- dikke slang van klepdeksel naar inlaatslag, slang vergaan door de motorolie (komt door verstopte pijpje van de dunne slang
- slang van carter naar klepdeksel, indien een olieafscheider in deze slang.




>> Ik zie dat je uit den haag komt, zou eventueel een kijkje op het probleem kunnen nemen <<

Stuur evt een E-mail naar wim-v6@live.nl

Willem

Willem12089 0
badge

14 jaar

ik denk dat ikheb mij vergist. bij koude start komt veel stoom uit en niet blauwe rookpuim. maar mijn auto verbruikt wel veel olie. ik heb hem ongever 6 manden.toen hemkocht heb ik andere olie in gedaan 5w40. ik denk dat deze olie te dun is voor oude autos nu heb ik andere olie gebruikt van kastrol 15w40 special voor oude autos. maar of daarmee het problem opgelost word dat weet ik niet. pas bij ongever 1000 gereden km zal ik precies wetten.

2406calz 0

14 jaar

Door de dikkere olie zal hij theoretisch wat minder verbruiken..

Maar wat is stoom ?? Bedoel je gewoon condens ? Dat is normaal en doet elke auto..

Wat gebeurt er als je flink gas geeft tijdens het rijden, rookt hij dan wel blauw ?

Of rookt hij blauw als je eens afremt op de motor bij een hoger toerental en dan gas geeft ?

Meet anders eens de compressie en noteer de waarden, giet nu in elke cilinder een scheutje olie, word de druk nu hoger ? Dan dichten de zuigerveren niet meer goed af, blijft de druk gelijk, dan kan het probleem in de kop zitten.

Hoeveel olie moet je bijvullen op 1000 km ?

Indien het maar minimaal is, zou ik het even aanzien en optijd wat bijvullen, dat is stukken goedkoper dan een revisie, een gebruikte motor erin hangen is ook en optie, alleen weet je daar de geschiedenis ook niet van, het is maar net wat je wilt en hoeveel je eraan uitgeven wilt..

stefan84 0

14 jaar

tijdens rijden of stil staan met flink gas rookt hij niet, gebruikt wel 1liter olie op 1500 km. ik kan geen compressie meten ik heb noch geen comressie meter maar dat komt noch

2406calz 0

14 jaar

verbruik is wel hoog maar niet abnormaal
opel geeft zelf 1 liter op 1000 km nog normaal te vinden

kleijn 0

14 jaar

Witte rook, condens die in de nacht in de uitlaatdempers neerslaat. De motor wordt gestart en condens moet toch naar buiten. Kijk s'morgens eens om je heen zelfs de nieuwste automobielen vertonen dat. Als de motor goed loopt en een wat olie gebruikt tja 11 aar oud en waarschijnlijk een tonnen baasje. En 15w40 olie is voor elke auto gangbaar. Ergo geen problemen maken als ze er niet zijn.

ronny530 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Omega of stel zelf een nieuwe vraag.