Bij mijn Opel Astra 1,6 1995 is 2 weken geleden de koppakking vervangen. na de reparatie tikte de kleppen soms even bij het starten. Dit werd steeds erger tot er ook kleine ronde schijfjes met een sleufje los in de kleppen deksel lagen.
Er zijn al voor de tweede keer klepstoters vervangen, en nu is hij voor hetzelfde weer bij de garage.
Kan er iets fout gegaan zijn bij de koppakking vervanging????
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het is een 1,6i benzine,
vertel eens wat voor motor er exact inzit......staat op het kentekenbewijs...
als de cilinderkop gedemonteerd is geweest en ook de stoters zijn gedemonteerd, moeten ze altijd leeggedrukt worden.
is het een 16 klepper???
er zijn er nu 4 vervangen van de acht (de uitlaatkleppen geloof ik)
21 jaar
Hij heeft 8 kleppen.
Kan er geen verkeerde pakking in gezet zijn zodat de klepstoters geen of te weinig olie krijgen, ze kunnen toch niet allemaal in eens versleten zijn
21 jaar
nee, dit is inderdaad niet normaal.....inderdaad kan er te weinig smering in de cilinderkop komen of zoiets. is de kop mischien niet te ver afgevlakt waardoor de kleppen soms de zuigers raken?
Vandaag heb ik de auto voor de derde keer opgehaald bij de garage
Volgens mijn garagehouder zijn oliekeringen in de klepstoters tijdens het leegdrukken defect geraakt door ouderdom (170000 op de teller)ze zijn nu alle acht vervangen en moet het probleem over zijn. Er zit een X1.6SZ E2 motor in.
21 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
21 jaar