Ik heb een Omega met een knakje in het voorterein (rechtsvoor)
Alle rubbers zijn in de loop van de jaren al vernieuwd, er hebben al 4 monteurs naar dit knakje gezocht maar als hij op de brug staat hoor je het niet, maar rij je weg uit parkeerstand(automaat) dan doet hij het soms,de auto rijdt verder goed en het geluid is ook niet altijd, maar als het er is dan klinkt het erg hard, wie herkent dit.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
mogelijk zijn de stabelisator stang gefrichtjes de oorzaak. dit komt vaker voor bij omega...
kan geen kwaad...we hebben om deze reden wel eens een stuk tuinslang om de onderste winding van de veer geschoven...
Bedankt voor je reactie, maar deze zijn al vernieuwd en deze gaven een ander geluid (rammelde meer)wat ik nu hoor is echt een knak geluid
20 jaar
Voorveer zet zich in de schotel
is het niet meestal als je het stuur helemaal afdraait en dan voor of achteruit rijdt ??
vroeger bij een audi 100 ooit gehad auto is door de fabrie onderzocht het bleek het voorwiellager te zijn dat in de verschoof
De Voorveer zet zich in de schotel lijkt mij het meest logies,
ook omdat echt alles wat beweegt op speling is gecontroleerd, maar kan je hier wat aan doen en kan het kwaad.
20 jaar
Ik ga het proberen als het lukt laat ik het weten, maar mocht iemand nog andere ideen hebben ik verneem ze graag (ook omdat niemand het tot nu toe heeft kunnen vinden) Opel zij remblokken kantelen (maar helaas voor niets vernieuwd)
20 jaar
de voorveer zou kunnen maar in 98% is het de eindbouten van de
stuur regeling die tegen mekaar komen (onderste draagarm)
oplossing een goede slok vet tegen de onderste draagarm waar de regeling tegen aan komt
Knak is eindelijk gevonden en het was draagarm rubber dat al eens vernieuwd was maar er verkeerd om inzat en daardoor te veel ruimte gaf op verticale druk, dit kon je zien als je remde dan sloeg het wiel erg veel naar achter dit veroorzaakte de knak in het voortrein, (maar niet altijd maar wel hard) dus hoe moelijk iets ook is, er is altijd wel een slimme monteur die blijft zoeken en het euvel vind.
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Omega of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar