Dag iedereen.
Ik heb een Opel Astra F 1997 op benzine+Gas G3.
Ik bezit hem al 5 jaar en hou erg van hem.
Nu heb ik vorig jaar mijn cilinderkop moeten vervangen omdat
de zuigers niet meer goed waren.
Nu reed ik al een volle jaar probleemloos 40.000km.
Ik heb sinds 2 maanden wel koelproblemen erbij gekregen.
Ik ben naar divererse garages geweest en iedereen doet maar wat
en het kost me nu te veel zonder dat het probleem wordt opgelost.
Probleem: Als de auto 10-15minuten heeft gereden dan bereik ik de rode grens
van de temperatuur. Ik gooi dan de verwarming in de auto open en dan gaat de
temp weer geleidelijk omlaag.
De Thermostaat is reeds al vervangen/ Distr.snaar ook vervangen/ Radiator.schoongespoeld.
Er verdwijnt geen koelvloeistof en de motor-olie ziet er netjes uit (oppeil en schoon). (geen scheur in de kop ofzo)
Help wie o wie
Mario
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
koelt de koelventielator wel?
anders moet je de termostaat eens testen. kun je gowoon in een waterkoker doen met een termometer.
bij +/- 80 a 90 C moet ie helemaal open zijn.
[quote=Mr: Gertjan]koelt de koelventielator wel?
anders moet je de termostaat eens testen. kun je gowoon in een waterkoker doen met een termometer.
bij +/- 80 a 90 C moet ie helemaal open zijn.[/quote]
Dag Gertjan
De koelventilator draait wel, alleen weet ik niet zeker wat stand1 of 2 zijn.
IK heb dit eens aan de monteur gezegd maar hij vond de snelheid wel prima.
Ik had en heb hiermee mijn twijfels mee omdat ik ooit een calibra had en
hier draaide de Ventilator supersnel en ik vond dat de mijne niet zo snel draaide,
alhoewel het nu een veel kleinere motor is.
Ik neem aan dat je met koelventilator de Propelor bedoeld die de radiator koelt
toch?
Als je de luchtstroom in de auto bedoeld dan is die wel in orde
zowel koud en warm werken goed.
De thermostaat is al vernieuwd 2 weken terug met een nieuwe thermostaat.
Het nu gaan testen is erg moeilijk omdat deze thermostaat achter de distribuitiesnaar
zit. Ik moet dan een kwart van de motor laten domenteren.
COmplex dus. DIt is bij alle 1.6 8v motoren zo slecht gefabriceerd.
de 16v's thermostaten zijn wel snel te bereiken
17 jaar
Het schoepje van de waterpomp wil ook wel eens los gaan zitten op de as,dan is er te kort aan circulatie van het koelmiddel.
Hans
Dag Hans,
Wat is een schoepje?
Is het niet verstandig om de waterpomp te vervangen, hoe zie je of het aan de waterpomp ligt of kun je dat van buitenuit
niet zien.
[quote=Hans4037]Het schoepje van de waterpomp wil ook wel eens los gaan zitten op de as,dan is er te kort aan circulatie van het koelmiddel.
Hans[/quote]
17 jaar
Het schoepje ook wel waaier genoemd deze pompt de vloeistof rond. Als die los van de as is draait hij dus niet of slecht mee. Komt er als de motor loopt vloeistof in het expansievat uit het dunne slangetje?.
Hans
mij auto koelt ook slecht... ik heb een 1.7 DTL / 1999
zitten 2 dunne slangetjes aan. Bij de bovenste (de horizontale) komt wel vloeistof uit en bij de andere niet...
is mijn waterpomp stuk, of niet goed genoeg?
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar