nogmaals een vraag over het koelsysteem,er was een slang geklapt dit is gemaakt,het bijvullen wilde al niet zo lukken,motor een uur laten draaien peil zakt nog steeds niet.maar mijn bovenste slang van de radiateur wordt ook niet warm,vreemd,temperatuur doe ook gek.kom maar tot 80gr soms blijf hij onderin staan.kachel wordt wel warm,maar niet optimaal,kan het zijn dat de termostaat kapot is.hoe komt het dat die slang geklapt is.ik weet het niet meer,het was dat kleine tussen slangetje denk dat die naar de kachel gaat,(ijzere leiding stukje slang ijzer leiding)kan de termostaat wel eruit halen wil graag een beetje zekerheid dat stukje slang was al een heel karwei,denk dat de termostaat demonteren nog gekker is?wie kan er meer over vertellen.alvast bedankt voor de reactie mvg rico
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hoezo wil bijvullen niet lukken ? na het vervangen van het stukje slang is niet je hele koelsysteem leeg gelopen.
Is het probleem erna ontstaan ? Of staat er ontzettend veel druk op het koelsysteem / slangen ?
Als de motor loopt, geef dan eens een paar keer goed gas, je hebt dan best kans dat hij wat zakt.
Als de thermostaat niet opent, worden de slangen wel warm maar de radiateur niet en loopt ook de motor temp het rood in, blijft hij open staan dan blijft alles lauw en komt de temperatuurmeter amper hij uit koude gedeelte tijdens het rijden, stationair draaien of met verhoogt toerental stijgt deze wel.
Gr Stefan
1. Koelsysteem openen
Deksel koelvloeistofexpansievat uitdraaien
2. Koelmiddel bijvullen
Koelvloeistofexpansievat
tot markering KALT/COLD
3. Koelsysteem afsluiten
Deksel koelvloeistofexpansievat erin draaien
4. Motor starten
Aanwijzing: Motor met max. 2500 omw/min laten warmdraaien om de thermostaat te laten openen (1e trap van ventilator slaat aan).
Daarna de motor ca. 2 minuten met 2500 3000 omw/min laten draaien
Aanwijzing: Koelsysteem ontlucht zichzelf tijdens het warmdraaien.
5. Motor afzetten
laten afkoelen
6. Koelvloeistofpeil controleren.
Koelvloeistofexpansievat
tot markering KALT/COLD eventueel koelvloeistof bijvullen
14 jaar
probleem is is gekomen na het vervangen van de slang.bouw geen druk op in het potje (normaal)ook ook als ik rij blijf de meter onderin staan,(soms loop hij iets op,sta ik stil dan zakt hij glijk)knijp ik in de ondersteslang dan zie ik het bewegen in het potje knijp ik in de bovensteslang dan gebeurd er niets geen weerstand.radiateur wordt wel warm.heb vandaag de auto dik 2uur laten lopen 10min op 15 tot 2500toeren geen succes.ondersteslang is goed warm.de bovenste is lauw,dus als ik het goed begrijp blijf de termostaat open staan.dus vervangen?mvg rico
14 jaar
doe er eerst maar eens een nieuwe thermostaat in
heb je dan nog een probleem laat het weten
14 jaar
nou willem ik wil eerst even zekerheid voordat ik een nieuwe termostaat ga halen,dat ding kost ff 82euro.maar bedankt voor je reactie.
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar