Opel Astra: Koelvloeistof

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: X1.7DTL

Vraag.

Op mijn koelvloeistof reservoir zitten 2 slangen. Bij de bovenste komt vloeistof door als ik gas geef. Bij de onderste komt niets uit. Is dat normaal?

Hoor het graag,

Bvd, Dadda

Dadda01

Geplaatst door Dadda01 (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Astra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

23 Reacties

Dadda01 (0), 15 jaar geleden

iemand?

berendonck (0) PRO, 15 jaar geleden

Ja.

Dadda01 (0), 15 jaar geleden

wanneer moet er kvstof uitkomen dan?

berendonck (0) PRO, 15 jaar geleden

Bij het warm worden en bij het afkoelen, maar wat is je probleem eigenlijk?

Dadda01 (0), 15 jaar geleden

motor word te warm bij warm weer

berendonck (0) PRO, 15 jaar geleden

Is je temperatuur-sensor of de meter wel goed? gaat hij ook koken? of gooit hij water er uit?

Dadda01 (0), 15 jaar geleden

temp. sensor vervangen. of de meter goed is weet ik niet, weet niet hoe ik deze kan testen.
als ik door blijf rijden stijgt de temperatuur naar de 100 graden maar koelt niet af. Gooit geen water uit.

ERwin_jah (0) PRO, 15 jaar geleden

springt je ventilator aan je radiator wel aan ?

Dadda01 (0), 15 jaar geleden

ventilator springt aan...

Willem12089 (0) PRO, 15 jaar geleden

Waar staat de meter op als je vin aanslaat 102 graden ios nog binnen de norm.

Willem

Dadda01 (0), 15 jaar geleden

ventilator springt aan net over de 90 graden.... blijft continu draaien. Hebben de koelvinnen meerdere snelheidstanden?

GercoXXL (0), 15 jaar geleden

Ja, volgens mij wel. 2-standen. Er zit een dikke weerstand bij de vent.motor. en een drie-polige stekker.

grt, Gerco

Dadda01 (0), 15 jaar geleden

volgens mij niet......

Opeltje (0) PRO, 15 jaar geleden

zeker weten van wel..

Dadda01 (0), 15 jaar geleden

okay, wanneer gaat de 2e stand aan???? Die heb ik nl. nog nooit horen draaien.... het verschil zou ik wel merken denk ik.

Wanneer ik de stekker van de thermostaatsensor eraf haal draaien de koelvinnen goed hard, dat merk je heel goed. Ik dacht dat het een soort bescherming was......

Willem12089 (0) PRO, 15 jaar geleden

Klopt de Koelvin heeft 2 standen.

Bij 2 standen slaat de langzame stand in bij 98 graden en de 2e bij 103 graden.

Als de temp meter te hoog aangeeft kan ook je massa op de motor slechte zijn.

Dit heb ik bij mijn Vectra-B gehad, massa aangelegd en hup opgelost.




Willem

Dadda01 (0), 15 jaar geleden

bij hoeveel graden slaat de 2e stand van de koelvin aan bij de 1.7XDTL ??

Hans4037 (0) PRO, 15 jaar geleden

Dat staat in bericht #17 van willem.

Hans

gpekaar (0), 15 jaar geleden

Hoi

Ventilator slaat aan dus dat is goed, moet trouwens alleen aanslaan als je bv na een rit tot stilstand komt bv file of zo dan loopt met huidige warme weer de temp. snel op, ga je dan weer rijden dan moet het koelsyst genoeg capaciteit hebben om de zaak terug te koelen en kan de electriese ventilator weer af, doet ie dat niet en temp. blijft te hoog ondanks rijden dan moet je aan 2 dingen denken de thermostaat en aangezien die bijna niks kost voor de zekerheid vernieuwen en 2e een vertopte radiateur aangezien dat ook wel eens voorkomt.

Groetjes Gerard

Willem12089 (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=gpekaar]Hoi

Ventilator slaat aan dus dat is goed, moet trouwens alleen aanslaan als je bv na een rit tot stilstand komt bv file of zo dan loopt met huidige warme weer de temp. snel op, ga je dan weer rijden dan moet het koelsyst genoeg capaciteit hebben om de zaak terug te koelen en kan de electriese ventilator weer af, doet ie dat niet en temp. blijft te hoog ondanks rijden dan moet je aan 2 dingen denken de thermostaat en aangezien die bijna niks kost voor de zekerheid vernieuwen en 2e een vertopte radiateur aangezien dat ook wel eens voorkomt.

Groetjes Gerard[/quote]
Vin slaat ten alle tijden aan ook wanneer je rijdt en temperatuur wordt bereikt om aan te slaan (bijvoorbeeld rijden met zware last.

Willem

Dadda01 (0), 15 jaar geleden

extra massa kabel aangelegd en nieuwe radiateur zit er in maar het probleem doet zich nog steeds voor.....

toch een lekke koppakking?
geen bubbels in het expansievat.
geen olie bij water of water bij olie.
lekt wel koelvloeistof, maar het is zo weinig dat het niet te achterhalen is.

of kan het nog iets anders zijn? nog iemand tips om het te achterhalen?

driekske (0), 15 jaar geleden

ik zou niet te veel focussen op de ventilator en radiator.

Ons gezinnetje rijdt reeds 4 jaar 2 opel astra's met x17dtl-en en ik heb nog NOOIT meegemaakt dat de ventilator uberhaupt aansloeg. Ook niet in de file bij 30 graden. Ofwel, dat koelsysteem is flink overbemeten. Zelfs de meter komt meestal niet over de 90 graden heen.

Hebben we hier geen flink mankement in de cilinder, die een hoop warmte genereert? Kapotte zuiger? Compressie, hoe is die?

mclambo (0), 15 jaar geleden

Misschien een thermostaat die te ver dicht blijft staan?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.