auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Opel Astra: Koelvloeistof

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: X1.7DTL

Vraag.

Op mijn koelvloeistof reservoir zitten 2 slangen. Bij de bovenste komt vloeistof door als ik gas geef. Bij de onderste komt niets uit. Is dat normaal?

Hoor het graag,

Bvd, Dadda

Geplaatst door

Dadda01 (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

iemand?

Dadda01 0

16 jaar

Ja.

berendonck 0
badge

16 jaar

wanneer moet er kvstof uitkomen dan?

Dadda01 0

16 jaar

Bij het warm worden en bij het afkoelen, maar wat is je probleem eigenlijk?

berendonck 0
badge

16 jaar

motor word te warm bij warm weer

Dadda01 0

16 jaar

Is je temperatuur-sensor of de meter wel goed? gaat hij ook koken? of gooit hij water er uit?

berendonck 0
badge

16 jaar

temp. sensor vervangen. of de meter goed is weet ik niet, weet niet hoe ik deze kan testen.
als ik door blijf rijden stijgt de temperatuur naar de 100 graden maar koelt niet af. Gooit geen water uit.

Dadda01 0

16 jaar

springt je ventilator aan je radiator wel aan ?

ERwin_jah 0
badge

16 jaar

ventilator springt aan...

Dadda01 0

16 jaar

Waar staat de meter op als je vin aanslaat 102 graden ios nog binnen de norm.

Willem

Willem12089 0
badge

16 jaar

ventilator springt aan net over de 90 graden.... blijft continu draaien. Hebben de koelvinnen meerdere snelheidstanden?

Dadda01 0

16 jaar

Ja, volgens mij wel. 2-standen. Er zit een dikke weerstand bij de vent.motor. en een drie-polige stekker.

grt, Gerco

GercoXXL 0

16 jaar

volgens mij niet......

Dadda01 0

16 jaar

zeker weten van wel..

Opeltje 0
badge

16 jaar

okay, wanneer gaat de 2e stand aan???? Die heb ik nl. nog nooit horen draaien.... het verschil zou ik wel merken denk ik.

Wanneer ik de stekker van de thermostaatsensor eraf haal draaien de koelvinnen goed hard, dat merk je heel goed. Ik dacht dat het een soort bescherming was......

Dadda01 0

16 jaar

Klopt de Koelvin heeft 2 standen.

Bij 2 standen slaat de langzame stand in bij 98 graden en de 2e bij 103 graden.

Als de temp meter te hoog aangeeft kan ook je massa op de motor slechte zijn.

Dit heb ik bij mijn Vectra-B gehad, massa aangelegd en hup opgelost.




Willem

Willem12089 0
badge

16 jaar

bij hoeveel graden slaat de 2e stand van de koelvin aan bij de 1.7XDTL ??

Dadda01 0

16 jaar

Dat staat in bericht #17 van willem.

Hans

Hans4037 0
badge

16 jaar

Hoi

Ventilator slaat aan dus dat is goed, moet trouwens alleen aanslaan als je bv na een rit tot stilstand komt bv file of zo dan loopt met huidige warme weer de temp. snel op, ga je dan weer rijden dan moet het koelsyst genoeg capaciteit hebben om de zaak terug te koelen en kan de electriese ventilator weer af, doet ie dat niet en temp. blijft te hoog ondanks rijden dan moet je aan 2 dingen denken de thermostaat en aangezien die bijna niks kost voor de zekerheid vernieuwen en 2e een vertopte radiateur aangezien dat ook wel eens voorkomt.

Groetjes Gerard

gpekaar 0

16 jaar

[quote=gpekaar]Hoi

Ventilator slaat aan dus dat is goed, moet trouwens alleen aanslaan als je bv na een rit tot stilstand komt bv file of zo dan loopt met huidige warme weer de temp. snel op, ga je dan weer rijden dan moet het koelsyst genoeg capaciteit hebben om de zaak terug te koelen en kan de electriese ventilator weer af, doet ie dat niet en temp. blijft te hoog ondanks rijden dan moet je aan 2 dingen denken de thermostaat en aangezien die bijna niks kost voor de zekerheid vernieuwen en 2e een vertopte radiateur aangezien dat ook wel eens voorkomt.

Groetjes Gerard[/quote]
Vin slaat ten alle tijden aan ook wanneer je rijdt en temperatuur wordt bereikt om aan te slaan (bijvoorbeeld rijden met zware last.

Willem

Willem12089 0
badge

16 jaar

extra massa kabel aangelegd en nieuwe radiateur zit er in maar het probleem doet zich nog steeds voor.....

toch een lekke koppakking?
geen bubbels in het expansievat.
geen olie bij water of water bij olie.
lekt wel koelvloeistof, maar het is zo weinig dat het niet te achterhalen is.

of kan het nog iets anders zijn? nog iemand tips om het te achterhalen?

Dadda01 0

16 jaar

ik zou niet te veel focussen op de ventilator en radiator.

Ons gezinnetje rijdt reeds 4 jaar 2 opel astra's met x17dtl-en en ik heb nog NOOIT meegemaakt dat de ventilator uberhaupt aansloeg. Ook niet in de file bij 30 graden. Ofwel, dat koelsysteem is flink overbemeten. Zelfs de meter komt meestal niet over de 90 graden heen.

Hebben we hier geen flink mankement in de cilinder, die een hoop warmte genereert? Kapotte zuiger? Compressie, hoe is die?

driekske 0

16 jaar

Misschien een thermostaat die te ver dicht blijft staan?

mclambo 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.