hallo dan.
ik ben mischien een beetje blond maar kan iemand mij vertellen wat ze in opel-land bedoelen met "cim"
kan me er wel wat bij voorstellen maar niet helemaal.
bvd danny.
Geplaatst door mobil (0) PRO , lid sinds 17 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Astra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
8 Reacties
henk benzinetank (0) PRO, 15 jaar geleden
Cim is een afkorting van "Colum Integrated Module" . In gewoon nederlands is dat dus je stuurkolom-module.
Die zit direct achter je stuur, je richtingaanwijzer en ruitenwiser handel zit er oa in geklikt...
Het apparaat heeft best wel wat belangrijke functies.
Henk
mobil (0) PRO, 15 jaar geleden
dank je henk
ik weet wat je bedoelt, als ik het goed gezien heb zit ook de airbag-ring er in
en ongetwijfeld ook de eventuele stuurhoek sensor.
kan deze ook zo kapot gaan dat als ik de sleutel op contact zet en wil starten dat ik
totaal geen lampjes op het dashboard krijg en dat deze ook niet start?
hebben namenlijk dit probleem bij een astra.
bvd danny
henk benzinetank (0) PRO, 15 jaar geleden
O, dat zou zo maar eens kunnen, maar zekerheid krijg je pas met uitlezen, en eventueel een testprotocol volgen.
Voor deze klacht heb ik ook wel eens het contactslothuis vervangen, maar dat is op deze manier alleen maar gokken.
Niet echt een expirimenteer-onderdeeltje, die Cim, moet geprogrameerd worden, en je hebt er een security-code bij nodig.
Succes, Henk
keesenco (0) PRO, 15 jaar geleden
Contact slot huis vernieuwen komt meer voor bij oudere modelen astra h,zit onder de sim je heb geen security-code nodig uitlezen gaat niet want je kan hem niet op contact zetten.
Succes, Kees
mobil (0) PRO, 15 jaar geleden
dat is dus inderdaad het probleem, uitlezen niet mogenlijk.
alleen het instrumenten paneel kom ik in maar daar kan ik niet veel mee.
bij al het andere waar ik in wil komen krijg ik een fout melding en breekt het progamma af.
contactslot lijkt me aannemenlijk want als de sleutel er uit gehaalt word moet normaal ook de
radio uit zichzelf uit gaan maar doet dit niet altijd, alleen als je de sleutel hardhandig omdraait.
recht onder het stuur zit een vierkante ingang met twee stekker pootjes maar is niet benut, weet
iemand nog waar dat voor is?
electrische gedeelte van contactslot heeft ie niet, ga er vanuit dat dit via die opnemer gaat die er
naast licht?
of is dit een deel van het contact slot huis?
dank zo ver, dan
keesenco (0) PRO, 15 jaar geleden
De vierkante opening met twee pootjes daar zit een module in als af fabriek alarm hebt.
Het elektrice deel zit in het contact slot huis wat onder de Sim zit de Sim zit met een stekker verbinding in het concact slot huis zie je alleen zitten als je Sim verwijderd heb.
De opnemer die jij denkt te zien is alleen een afwerk ring van contact slot de Imobilisator zit in de Sim.
Succes Kees
mobil (0) PRO, 15 jaar geleden
dank henk/kees voor de text en uitleg, geloof dat ik zo weer aardig op de hoogte ben.
dank,dan.
bulty (0), 15 jaar geleden
klinkt als gewoon je contact blokje vervangen !!!!