Opel Astra: Thermostaat

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: X1.7DTL

Als je de thermostaat uit deze auto uithaalt, is dat slecht voor de koppakking, of iets anders?

Dadda01

Geplaatst door Dadda01 (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Astra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

12 Reacties

berendonck (0) PRO, 16 jaar geleden

Motor blijft te koud = meer slijtage en hoger brandstof verbruik, maar waarom verwijderen?

Dadda01 (0), 16 jaar geleden

moter koelt niet snel genoeg..... ik weet niet of het een verstopte radiator is of kapotte thermostaat.... Radiator en radiatorslangen worde wel goed warm...

berendonck (0) PRO, 16 jaar geleden

Vervang hem eerst eens.

Dadda01 (0), 16 jaar geleden

wil het wel zeker weten voordat ik ga vervangen....

berendonck (0) PRO, 16 jaar geleden

Zekerheid achter de computer, kan ik je niet geven.

anoniem-1573996169 (0), 16 jaar geleden

dan moet je hem eruit halen en in een pannetje met water op het vuur zetten er staat meestal een temp op temp meter in het water en kijken of ie open gaat ,maar waarom al deze trubbel zo'n ding kost toch niks[quote=Dadda01]wil het wel zeker weten voordat ik ga vervangen....[/quote]

Dadda01 (0), 16 jaar geleden

het gaat me niet om dat ding... wil niet dingen blijven veranderen terwijl het helemaal niet nodig is.

Willem12089 (0) PRO, 16 jaar geleden

Wat gaat er precies niet goed dan??

Als de motor ERG SNEL warm wordt moet je eens de massa verbinding van de motor nakijken of preventies dikke kabel leggen van de - accu naar de motor.

bij mij deed de temp meter ook raar door een slechte massaverbinding.

Thermostaat vervangen bij de X17DTL is een makkie, gewoon doen zeg ik dan maar.

Ik had ook koelproblemen dacht ik, ik heb gewoon preventies vervangen:

- Waterpomp
- Thermostaat
- Alle temp zenders

Gecontroleerd

- Radiateur dmv doorspoelen, was gewoon goed open

Probleem bleek dus de massaverbinding, hierdoor deden ook mijn koelvinnen gek, af en toe spontaan op volle toeren draaien als de meter nog in blauw stond bijvoorbeeld.

Willem

JoeNeL (0), 16 jaar geleden

Trouwens, de thermostaat heeft echt wel een functie hoor. Een motor die niet op bedrijfstemperatuur rijdt verbruikt al meer en je zal mogelijk ook warmer lopen bij zware belasting.

De thermostaat zorgt ervoor dat hij constant op dezelfde temperatuur (aka bedrijfstemperatuur) draait.

P. Kelder (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=JoeNeL]Trouwens, de thermostaat heeft echt wel een functie hoor. Een motor die niet op bedrijfstemperatuur rijdt verbruikt al meer en je zal mogelijk ook warmer lopen bij zware belasting.[/quote]
Een motor die niet op temperatuur komt en warm loopt bij zware belasting ?

Gr. paul

Theo Sparenburg (15), 16 jaar geleden

Motor koud stationair laten lopen. Steeds even voelen aan de twee dikke radiateurslangen. Pas op voor de vin die kan aanslaan. In eerste instantie zal slechts 1 radiateurslang warm moeten worden. Thermostaat behoort immers dicht te staan. Als de motor op temperatuur komt zal de andere slang ook min of meer even warm worden als de andere slang. Thermostaat moet dan immers open staan.


vr.gr. Theo

Dadda01 (0), 16 jaar geleden

hebben de koelvinnen meerdere snelheidstanden bij dit model?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.