auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Opel Omega: Koelvloeistof

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: Y2.6E automaat

Hallo heren,
De zoekfunctie doet het niet en weet dus niet of deze post al eens geplaatst is.

Sinds een paar weken ben ik de trotse bezitter van deze auto. Wat mij opvalt is dat deze vrij snel op temp is, ong na 5 min komt er al warme lucht uit de roosters en de naald van de temp begint al te bewegen. Is dit normaal?
Mijn probleem is echter dat ik sinds gisteren koelvloestof ruik en ik ook de damp onder de motorkap vandaan zie komen. Kan het echter niet vinden waar dit vandaan komt. Kreeg ook melding van koelvloeistof laag en heb deze ook weer bijgevuld. Ook komt er na 20-30 min nog steeds zichtbare rook uit de uitlaat, geen dikke witte maar "lichte" rook (dit deed hij al vanaf dat ik hem heb).
Duidt dit op een lekke koppaking?
Ik hoop dat ik er heel erg naast zit.

Alvast bedankt voor de moeite.

Mvg Mark

Geplaatst door

Marksman (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik heb een 2,5 v6, die is ook vrij snel op temperatuur!
Ook ik heb na een tijd nog rook, zelfs na 300 km autobahn en dan tanken, dan rookt hij ook licht.

Heb alleen echter nooit dat ik koelvloeistof moet bijvullen.

Je kan hem in een garage onder druk laten zetten, dan weet je of hij ergens lekt.

grt

Rbongers2000 0

17 jaar

OK bedankt voor je info, dus de temp en rook zou normaal zijn.
Vwb de koelvloeistof, en het kan toeval zijn maar de damp/lucht is er alleen als de airco aan staat.
Zit de airco ook op het koelsysteem van de motor aangesloten?

Alvast bedankt voor de moeite.

Mvg Mark

Marksman 0

17 jaar

mark

als je licht damp onder de motorkap ziet uitkomen,zal dit erop kunnen wijzen dat er bv een slang kapot is/lekt.

controleer eens of de slangen nog allemaal 'vast' zitten,ook zie je vaak een groen achtige substantie zitten bij de slangklemmen,dat is een teken dat er een lekkage is,of is geweest op dat punt.

je airco staat niet in verbinding met je koelsysteem,ik bedoel dan dat het niet in verbinding staat met de koelvloeistof..

die rook wat uit je uitlaat komt kan condens zijn,en dit krijg je voornamelijk ook als je veel korte stukken rijd,dus dat is vrij normaal en kan geen kwaad,je kan het systeem wel eens onder druk laten zetten om een eventueel lek te constateren en om de koppakking te testen..worden je kvs slangen ook hard van de druk als je er een stuk mee hebt gereden ??

die warme lucht na 5 min. is normaal hoor,dat voel je bij de meeste auto's al na een paar min. km.
als je temperatuur meter in het midden staat dan gaat de thermostaat open en circuleert de kvs door het hele systeem heen,dit wil wel nog niet zeggen dat je olie de bedrijfstemp. bereikt heeft,dit duurt meestal een minuut of 10-15 langer,dan is de motor ook mooi 'warm' en kun je eens lekker gas geven indien nodig ;-)

is dit de eerste keer dat je kvs bijvuld of is het al vaker gebeurt ? of zo ja,hoeveel moet je bijvullen ?

Stefan

stefan84 0

17 jaar

Stefan,

De rook uit de uitlaat heb ik ook als er een uur mee gereden is.
De koelvloeistof heb ik pas 1x bij hoeven te vullen, reservoir was bijna leeg maar ik heb de wagen begin dit jaar gekocht.

Grz Mark

Marksman 0

17 jaar

waterpomp controleren.

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

Rook onder motor kap is nooit normaal
en als je koelvloeistof hebt bij moeten vullen is ook niet normaal

dus laat het systeem kontroleren door een dealer

ps.kachelkraan tegen schutboard komt nogal eens voor

Succes

prof 0
badge

17 jaar

Ok bedankt heren,

Ik zal eens naar de waterpomp en kachelkraan kijken. Als dat niets oplevert moet dealer er maar naar kijken.
Het is geen rook wat onder de motorkap vandaan komt maar maar damp van de koelvloeistof. De rook (=lichte rook) kwam uit uitlaat.

Grz Mark

Marksman 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Omega of stel zelf een nieuwe vraag.