Opel astra 1.6 16v (ecotec) moet elke week bijgevuld worden met 1 tot 1,5 liter koelvloeistof.
De auto rijd dan ongeveer 500km tot er weer bijgevuld moet worden.
Systeem is onder druk gezet geen lekkage.
Thermostaat is vervangen.
Radiateurdop vervangen.
Systeem is goed ontlucht.
Waterpomp lekt niet en werkt goed
Kachel lekt niet
Auto rookt niet via de uitlaat.
Geen koelvloeistof in de motorolie
Het koelsyteem bouwt geen druk op maar vacuum.(Het zuigt)
Als de dop op het reservoir na een lange rit open gemaakt word hoor je duidelijk sissen(zuigen).
Ik zit nu zelf te denken aan de koppakking.(alleen twijfel ik nog)
Heeft iemand dit ook ervaren????
Kan iemand me helpen met de oplossing??
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
koppakking komt veel voor mijn advies laat dit testen dan heb je zekerheid of het echt zo is.
groetjes jan.
[quote=Suresh]Systeem is onder druk gezet geen lekkage.[/quote]
Vreemd, als er koelvloeistof verdwijnt zou dat duidelijk moeten zijn met het afpersen...
14 jaar
Bij het afpersen moet de koelvloeistof tog verdwijnen,maar de druk in het systeem blijft na 15 minuten nog het zelfde.
Ik heb de bougies ook weggehaald maar niks vreemds opgemerkt.
Systeem zuigt vacuum.
Gewoonlijk blaast het bij een lekkende koppakking of een ander bekende spoor.
Auto is ook niet warm gelopen.
Ga van de week koppakking testen.
14 jaar
Met vacuum bedoel je dat de koelvloeistof wegzakt bij draaiende motor, en weer terug komt bij openen van de dop??
Zo ja:
bouwd overdruk op.
deze overdruk drukt de koelvloeistof naar beneden .
Willem
Beste Willem,
Bij draaiende motor,is de koelvloeistof niveau normaal.
Ook draait de koelvan als motor op temperatuur is.
Je kan de dop normaal openen en geen druk te bekennen.
Pas als je gaat rijden en na een half uur de dop open maakt hoor je duidelijk zuigen(onderdruk).Hoe langer je rijd hoe meer onderdruk met verlies van koelvloeistof die nergens te zien is(geen lek)
14 jaar
Drukop bouw in het tankje, vaak geen vacuum maar overdruk.
hierdoor word de vloeistof naar beneden gedrukt en is het nivo lager als normaal.
Bij losdraaien van de dop komt de vloeistof weer omhoog.
een beetje is normaal bij warme motor, maar als je heel het tankje leegdrukt is dat niet normaal..
Willem
Heb inmiddels de cilinderkop gedemonteerd en bleek dat 2 kopbouten niet goed genoeg vast zaten waardoor de koppakking heel minimaal ging lekken Ook kwam ik erachter dat 3 klepsealtjes gingen lekken.Ik heb de cilinderkop laten laten vlakken/afpersen/nieuwe klepsealtjes en de kleppen opschuren.
Cilinderkop zit al op de auto en de euvel is verholpen
Heren bedankt voor jullie advies.
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar