Auto rijdt goed, en loopt koud en warm mooi rond. Compressie gemeten=goed. Thermostaat vervangen. Temperatuur sensor vervangen. Waterpomp vervangen.
Expansievatdop vervangen. Stationair spuit het water niet uit het expansievat met de dop eraf.
Koel systeem doorgespoeld. Na een rit van een half uur gaat het goed, maar na een drie kwartier/ een uur rijden gaat het mis.
Dan blaast het koel water met volle kracht het overloop pijpje van het expansievat uit, waardoor de kachel koud wordt en het koelwaterlampje gaat branden. Als je het koelwater weer bijvuld, herhaalt het probleem zich weer.
Heeft iemand een suggestie?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Binnen de bebouwde kom gaat alles goed. Dit alles gebeurt op de snelweg met een gemiddelde snelheid van 120 km/pu
Hèb je em wel goed onlucht. De radiateur
6 jaar
Mijn inziens wel. Na een tijd laten draaien, zie je ook ineens de vloeistof in het expansievat zakken.
Mijn collega dacht aan een gescheurde kop.
6 jaar
Even stap voor stap zoeken
Systeem zowel koud als warm onder druk laten zetten.
Snuffeltest laten uitvoeren
Cilinderlektest laten uitvoeren.
vr.gr. Theo
6 jaar
Als de compressie van alle cilinders in orde is dan is er m.i. geen lekkage naar een koelwater kanaal in de motor. Ik denk meer aan een verstopping in het koelsysteem waardoor het systeem een te hoge druk opbouwt. De radiateur is de eerste verdachte maar of die verstopt is kunt u zelf testen door de onderste slang los te nemen met uiteraard een opvangbak er onder en vanuit het expansievat koelvloeistof bij vullen, als er maar weinig doorstroming is dan is de radiateur de oorzaak. Als u de auto pas net in bezit heeft zou het kunnen zijn dat de vorige eigenaar een middeltje heeft toegevoegd die kleine lekkages in het koelsysteem kan "herstellen" met als gevolg verstopte koelkanalen.
6 jaar
Als het gaatje klein genoeg is in de koppakking ga je dit niet zien bij een compressietest , druk kan eenvoudigweg niet snel genoeg weg.
Probleem ontstaat ook pas na langere belasting , lektest en snuffeltest laten uit voeren.
Gescheurd expansievat !? Komt wel vaker voor. Zoals eerder gemeld.: systeem onder druk zetten, dan zie je hem wel ergens ´pissen´....
Expansievat wisselen.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.
6 jaar