close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Astra: koelwater steeds leeg en olie peil stijgt

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.7 dti

heb midden december de astra aangeschaft,
2 weken geleden onderhoud op gedaan en toen ook vastgesteld dat het bakje met koelwater droog stond en het olie peil te hoog stond.
bij onderhoud heb ik olie vervangen, peilstok stond nadien perfect tussen min en max
olie filter vervangen en diesel filter vervangen.
vandaag stel ik vast dat koelwater terug leeg is en oliepeil gestegen.
heb geen slecht rijgedrag en geen witte rook uit de uitlaat.

Geplaatst door

global (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Kapotte joint de culasse is toch wel heel waarschijnlijk. In principe zit er dan ook "mayonnaise" aan de onderkant van de olievuldop.

koert_ahja 0

9 jaar

is dit een dure reparatie ?

global 0

9 jaar

Beste,

Aan onderdelen ben je niet veel geld kwijt.
De kosten kunnen echter redelijk oplopen, omdat de motor letterlijk onthoofd moet worden, eventuele schade (dankzij water in olie = slechte smering) moet hersteld worden, de "culasse" moet gevlakt worden (specialistenwerk, de garage doet dit ook niet zelf), oliecircuit doorspoelen, filter twee keer vervangen, verse olie erin,...
Dus ja uiteindelijk doen de meesten hun auto weg als dit gebeurt.

Probeer echter eerst uitsluitsel te krijgen of het wel zeker de joint de culasse is, of wacht nog even af wat er nog tevoorschijn komt op 't forum daar ik de wijsheid ook niet in pacht heb.
Heb je al gekeken of er prut onder de olievuldop zit?

koert_ahja 0

9 jaar

Weet je gelijk waarom de auto weggedaan is.
Dit was natuurlijk al zo bij verkoop.

primera p11 0

9 jaar

heb inderdaad mayo onder de dop.
en ja weet steeds beter en beter waarom de volledige auto spik en span netjes was, geen vuiltje te vinden binnen buiten en onder de motorkap.

global 0

9 jaar

net kostprijs gekregen, zou tussen de 850 en 1000 € liggen.
zou het niet goedkoper uitkomen door andere motor in te leggen ??

global 0

9 jaar

Zou het niet beter zijn eerst een sluitende diagnose te laten stellen door een professionele monteur dan op op afstand gestelde suggesties af te gaan ?

Gr. MERIVA

meriva7673 0
badge

9 jaar

vanavond of morgen gaat hij aan de analyse maar ik vrees dat een mechanisch probleem onvindbaar is voor electronica.
heb nog 1 kleine hoop dat de olie koeler lekt, volgens andere zou dit een vaak voorkomend probleem zijn.

global 0

9 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.