Kwam er achter dat de koppakking van mijn 1.6S stuk is, dacht ik.
Symptomen: Koelmiddelverbruik, witte rook uit de uitlaat, er leek koelmiddel uit de uitlaat te komen. Ook schokken bij koude motor.
Kadettje weggebracht, bleek het een lekke waterpomp te zijn volgens de betreffende garagist. Deze zat er nog maar 25000 km in, gelijk met de distributieriem vervangen bij de Opelgarage vorig jaar.
Ben er alleen nog niet uit hoe de koelvloeistof dan uit de uitlaat kan komen? Misschien droogrijden en hierdoor restantje kokend door een overdrukventiel het inlaatspruitstuk in? Ik zeg maar wat. Wie weet het?
Geplaatst door baron062 (0) , lid sinds 20 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Kadett? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Kadett of stel zelf een nieuwe vraag.
4 Reacties
Averdonk (0) PRO, 17 jaar geleden
Vraag is natuurlijk of het wel koelwater was wat uit de uitlaat kwam? Is (was) het niet gewoon condenswater? Met nu lagere nachttemperaturen is dat niet zo vreemd..........
Groeten.
baron062 (0), 17 jaar geleden
[quote=Averdonk]Vraag is natuurlijk of het wel koelwater was wat uit de uitlaat kwam? Is (was) het niet gewoon condenswater? Met nu lagere nachttemperaturen is dat niet zo vreemd..........
Groeten.[/quote]
Dat kan ik me niet voorstellen. Zag het gebeuren terwijl het blok een uur? daarvoor nog had gedraaid. Kan condens zich zo snel vormen?
Anyway, de komende tijd maar even op het koelwatergebruik letten...
Averdonk (0) PRO, 17 jaar geleden
Lijkt me ook het beste.....
Gr.
stefan84 (0), 17 jaar geleden
nee en koelvloeistof komt niet via de waterpomp in de uitlaat / motor..
Stefan