Hallo daar!
Nou.. benieuwd of iemand me helpen kan...
M'n kadettje wil plots niet meer starten (met aanduwen wel).
Als ik de sleutel in het contact steek en draai 'm door tot aan 'contact' dan gaat er op m'n dachbord niks branden.
Draai ik 'm dan het laatste stukje door om 'm te starten gebeurt er niks, als de sleutel dan terugvalt naar de de contact-stand branden wél alle lampjes. Starten doet-ie alleen nog steeds niet...
Als ik de sleutel vervolgens terugdraai en van contact afhaal dan gaan alle lampjes uit (zoals het hoort) maar ze gaan niet meer aan als ik 'm op contact zet, dan moet ik 'm eerst weer 'starten' (wattie dus niet doet).
Aanduwen is geen probleem, start gelijk, rijdt goed maar.... als ik met lopende motor de sleutel doordraai (normaal maakt de startmotor een hoop herrie dan) dan valt gelijk m'n moter uit.. Het lijkt dus of alle stroom wordt afgesloten als ik probeer te starten.
Iemand enig idee??
Dank je,
Peter
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als ik je verhaal goed begrijp reageert de auto wel op het doordraaien van de sleutel maar gaat alleen de startmotor niet draaien.
Dit duid op het rstartelais denk ik, want als het de startmotor zelf was ging de radio wel uit of het licht zachter branden omdat de startmotor dan veel stroom trekt.
Als het het contactslot was zou ik verwachten dat hij niet reageert op het starten.
Ik ben maar een arme electricien,en heb geen ervaring met dit probleem, dus het kan ook iets anders zijn!
Wim
[quote=wimpie1]Als ik je verhaal goed begrijp reageert de auto wel op het doordraaien van de sleutel maar gaat alleen de startmotor niet draaien.
Dit duid op het rstartelais denk ik, want als het de startmotor zelf was ging de radio wel uit of het licht zachter branden omdat de startmotor dan veel stroom trekt.
Als het het contactslot was zou ik verwachten dat hij niet reageert op het starten.
Ik ben maar een arme electricien,en heb geen ervaring met dit probleem, dus het kan ook iets anders zijn!
Wim[/quote]
Als ik de sleutel doordraai gebeurt er eigenlijk niks... Ik heb alleen pas alle lampjes op jet dashbord aan nadat ik de sleutel heb doorgedraaid. Die zouden moeten gaan branden (en m'n radio ook) zodra ik 'm op contact zet.. en met lopende motor slaat-ie af als ik dan 'start' (dus als ik de sleutel zover doordraai dattie zou moeten starten)
Peter
18 jaar
Dit klinkt inderdaad als de contactslot-schakelaar.
Kunststofkap onder het stuur verwijderen.
achter op het gedeelte waar de sleutel in steekt zit een zwart blokje waar draden aan zitten en dat is de schakelaar die vervangen moet worden.
Het is te lang geleden dat ik dit gedaan heb om het precies te weten maar als je het conmtactslot zelf moet verwijderen moet dat mbv een pin die je in het (een of twee gaatjes) steekt . Schakelaar zal een eurootje of 30-40 kosten denk ik.
Misschien is er nog iemand die dit beter uit kan leggen maar als je kijkt kom je er misschien zelf al uit.
18 jaar
denk dat je probleem in het contactslot zelf zit..
op de sloop liggen ze in de rekken te wachten op je,kosten zullen hooguit 25,- zijn.
Stefan
18 jaar
ik zou het contact blokje zelf eraf halen en kijken of de pen van je slot zelf wel heel is als dit zo is een nieuw contactblokje kopen (op de sloop koop je vaak iemand anders ellende!!)
10 tegen een dat je probleem hier zit!!
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Kadett of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar